Ford GT se vrací s turbem a automatem. Od příštího roku bude závodit

Ford potvrdil předchozí spekulace a na autosalonu v Detroitu představuje koncept nové generace supersportu Ford GT. Jde nejen o vzpomínku na původní Ford GT40 z 60. let, ale také o přímého pokračovatele minulého Fordu GT, kterého bylo v letech 2005 až 2006 vyrobeno něco přes 4000 kusů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přeplňování měl už minulý Ford GT, ale novinka spoléhá na turbodmychadla. Poprvé je tu také automatická dvouspojková převodovka a aktivní aerodynamika, což jsou věci obvyklé spíše u Ferrari než „surového amerického železa“

Novinka je prozatím jen koncept, ale Ford už dříve přiznal, že s autem plánuje vyrazit v roce 2016 do Le Mans. Sériová výroba je tak na spadnutí, ale opět čekejme jen omezený počet vyrobených kusů, exkluzivní cenovku a velmi dlouhé pořadníky.

Karbonová konstrukce ukrývá vedle dvoumístného interiéru především dvěma turby přeplňovaný šestiválec EcoBoost o objemu 3,5 l a výkonu „přes 600 koní“. Zadní kola pohání sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka s řazením pod volantem.

Test Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi: Dobré, vážně velmi dobré

Test Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi: Dobré, vážně velmi dobré

Na americké poměry je konstrukce docela novátorská. Koncept Ford GT je vyroben z hliníku a uhlíkových vláken a disponuje třeba aktivní aerodynamikou včetně zadního spoileru s automatickým nastavováním výšky a úhlu.

Zobrazit tiskovou zprávu

Aktivní aerodynamika má vedle ovladatelnosti zlepšovat také chlazení brzd. Ford díky lehké konstrukci z hliníku a karbonu slibuje jednu z nejlepších hodnot poměru výkonu k hmotnosti ve třídě vrcholných supersportů.

Zajímavé je, že sedačky jsou napevno uchyceny v podlaze, řidič si tak bude nastavovat pouze volant a pedály. Nový Ford GT je jedním z 12 sportovních modelů, které chce automobilka představit do roku 2020.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků