Ford GT se vrací s turbem a automatem. Od příštího roku bude závodit

Ford potvrdil předchozí spekulace a na autosalonu v Detroitu představuje koncept nové generace supersportu Ford GT. Jde nejen o vzpomínku na původní Ford GT40 z 60. let, ale také o přímého pokračovatele minulého Fordu GT, kterého bylo v letech 2005 až 2006 vyrobeno něco přes 4000 kusů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přeplňování měl už minulý Ford GT, ale novinka spoléhá na turbodmychadla. Poprvé je tu také automatická dvouspojková převodovka a aktivní aerodynamika, což jsou věci obvyklé spíše u Ferrari než „surového amerického železa“

Novinka je prozatím jen koncept, ale Ford už dříve přiznal, že s autem plánuje vyrazit v roce 2016 do Le Mans. Sériová výroba je tak na spadnutí, ale opět čekejme jen omezený počet vyrobených kusů, exkluzivní cenovku a velmi dlouhé pořadníky.

Karbonová konstrukce ukrývá vedle dvoumístného interiéru především dvěma turby přeplňovaný šestiválec EcoBoost o objemu 3,5 l a výkonu „přes 600 koní“. Zadní kola pohání sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka s řazením pod volantem.

Test Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi: Dobré, vážně velmi dobré

Test Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi: Dobré, vážně velmi dobré

Na americké poměry je konstrukce docela novátorská. Koncept Ford GT je vyroben z hliníku a uhlíkových vláken a disponuje třeba aktivní aerodynamikou včetně zadního spoileru s automatickým nastavováním výšky a úhlu.

Zobrazit tiskovou zprávu

Aktivní aerodynamika má vedle ovladatelnosti zlepšovat také chlazení brzd. Ford díky lehké konstrukci z hliníku a karbonu slibuje jednu z nejlepších hodnot poměru výkonu k hmotnosti ve třídě vrcholných supersportů.

Zajímavé je, že sedačky jsou napevno uchyceny v podlaze, řidič si tak bude nastavovat pouze volant a pedály. Nový Ford GT je jedním z 12 sportovních modelů, které chce automobilka představit do roku 2020.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků