Ford GT prochází vylepšením. K pár koním navíc přihazuje i speciální karbonovou edici

Konec produkce Fordu GT je ještě daleko. Pro výrobní rok 2020 si navíc značka přichystala řadu vylepšení.

Pozornost okolo Fordu GT se na chvíli zvýšila, když automobilka loni v létě uvedla speciální čistě okruhovou variantu Mk II. Teď na sebe však upozorňuje klasická silniční verze, u které se pro rok 2020 představují další poznatky z vývoje pohonného ústrojí a také nové speciální edice dostupné nejnovějším zájemcům na listině Fordu.

O žádné extrémní navýšení výkonu nejde. Vyladěním 3,5litrového V6 se dvěma turbodmychadly se sice posunul výkon na rovných 660 koní (492 kW), což se rovná 13 koním (10 kW) navíc, především chtěl ale Ford vylepšit průběh nárůstu točivého momentu motoru pro snazší ovladatelnost vozu.

Minitest Ford Fiesta ST: Nesmí vám tříválec přes práh? Vaše chyba!

Minitest Ford Fiesta ST: Nesmí vám tříválec přes práh? Vaše chyba!

K výše zmíněnému přispívá taky přenastavený podvozek pro okruhový režim, pozměněny byly i otvory přívodu vzduchu k motoru, mezichladiče jsou nyní větší a GT dostává standardně i zvučnější titanový výfukový systém Akrapovič, který je o 4 kilogramy lehčí než původní kus.

Kromě lehkých změn na technice uvádí Ford i dvojici nových edicí GT. První je Liquid Carbon, zajišťující vzhled s odhalenými karbonovými vlákny. Celá karoserie supersportu je tak oděna pouze do čirého laku. Celek doplňují i lehká karbonová kola, dříve představená na odlehčené edici Carbon Series.

Ford Troller TX4 oficiálně: Když je pro vás Wrangler drahý a Jimny měkkota

Ford Troller TX4 oficiálně: Když je pro vás Wrangler drahý a Jimny měkkota

Zájemci o barevnější GT pak mohou sáhnout po přepracované edici Gulf Racing s legendárním závodními barvami, rovněž karbonovými detaily a číslem 6, odkazujícím na vítězný Ford GT40 z Le Mans v letech 1968 a 1969.

Produkce Fordu GT tedy nadále pokračuje. Už na konci roku 2018 značka oznámila rozšíření série na celkem 1350 vozů z důvodu vysoké poptávky. Výroba započala v prosinci 2016, konec produkce má ale podle Fordu nastat až v roce 2022.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 111 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků