Ford GT přijíždí v odlehčené verzi Carbon Series. Nyní má i karbonová kola

Pokud by někomu nestačilo, že supersportovní Ford GT vychází přímo z úspěšného závodního stroje, nyní začíná automobilka nabízet ještě „oholenější“ verzi Carbon Series.

Před pár dny Ford oznámil rozšíření produkce supersportu GT kvůli neutuchajícímu zájmu a nyní začíná případným zájemcům nabízet i jeho novou exkluzivnější variantu Carbon Series. Jak naznačuje jméno série, pochopitelně zde mluvíme o vyšším počtu karbonových dílů, snížení hmotnosti a uhlíkových vláknech viditelných takřka všude.

Po motorové stránce se u Carbon Series neděje nic nového, GT má uprostřed stále uložený přeplňovaný 3,5litrový šestiválec o výkonu 478 kW (650 koní) a točivém momentu 745 N.m. Díky rozsáhlejšímu vyžití karbonových dílů se ovšem standardní suchá hmotnost vozu 1385 kg snižuje o dalších přibližně 18 kg.

Ford podlehl tlaku: O model GT je takový zájem, že mu sníží exkluzivitu

Ford podlehl tlaku: O model GT je takový zájem, že mu sníží exkluzivitu

Kryt motoru je nyní z polykarbonátu a má dodatečné ventilační otvory, z titanu je výfuk či matice kol a podle nejnovějších trendů dostává GT Carbon Series i lehká karbonová kola. Díky snížení neodpružené hmotnosti by se tedy mělo GT chovat ještě obratněji. Dalšímu odlehčování padly za oběť i držáky nápojů a odkládací schránka u sedadla na straně řidiče.

Uvnitř jsou na druhou stranu zachovány nejnutnější prvky komfortní výbavy. Stále zde najdete klimatizaci, rádio a infotainment SYNC3. V pořadí již třetí speciální edice Fordu GT se pak vyznačuje ještě vyšším podílem viditelné struktury uhlíkových vláken. Vzhled vozu si může zákazník pochopitelně vyšperkovat kontrastním lakováním dílů karoserie.

Ford musel stáhnout reklamu na Mustang. Kvůli stížnostem 12 lidí

Ford musel stáhnout reklamu na Mustang. Kvůli stížnostem 12 lidí

Uhlíková vlákna jsou nyní vidět na dvou ozdobných pruzích, A sloupcích a na spodních panelech karoserie. V interiéru je odhalený karbon matně lakován a nachází se na prazích, ventilačních otvorech a středové konzole. Carbon Series má také specifický vzor na sedadlech se stříbrnými švy, ladícími s úpravou volantu. Mezi další zajímavosti patří i galvanizovaná řadicí pádla a emblém na palubní desce.

Jak už víme, Ford doplnil původní sérii 1000 kusů o dalších 350 vozů. Podat žádost o GT z dodatečné série 350 kusů budou mít zájemci možnost od 8. listopadu, a to po dobu jednoho měsíce. Již dříve schválení zájemci však mohou limitovanou edici Carbon Series objednávat už nyní. Případní zájemci z Česka mají smůlu, domácí zastoupení Fordu přímo uvádí, že verzi u nás nelze objednat.

Galerie doplněna o standardní Ford GT.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

dnes | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků