Ford GT přijíždí v odlehčené verzi Carbon Series. Nyní má i karbonová kola

Pokud by někomu nestačilo, že supersportovní Ford GT vychází přímo z úspěšného závodního stroje, nyní začíná automobilka nabízet ještě „oholenější“ verzi Carbon Series.

Před pár dny Ford oznámil rozšíření produkce supersportu GT kvůli neutuchajícímu zájmu a nyní začíná případným zájemcům nabízet i jeho novou exkluzivnější variantu Carbon Series. Jak naznačuje jméno série, pochopitelně zde mluvíme o vyšším počtu karbonových dílů, snížení hmotnosti a uhlíkových vláknech viditelných takřka všude.

Po motorové stránce se u Carbon Series neděje nic nového, GT má uprostřed stále uložený přeplňovaný 3,5litrový šestiválec o výkonu 478 kW (650 koní) a točivém momentu 745 N.m. Díky rozsáhlejšímu vyžití karbonových dílů se ovšem standardní suchá hmotnost vozu 1385 kg snižuje o dalších přibližně 18 kg.

Ford podlehl tlaku: O model GT je takový zájem, že mu sníží exkluzivitu

Ford podlehl tlaku: O model GT je takový zájem, že mu sníží exkluzivitu

Kryt motoru je nyní z polykarbonátu a má dodatečné ventilační otvory, z titanu je výfuk či matice kol a podle nejnovějších trendů dostává GT Carbon Series i lehká karbonová kola. Díky snížení neodpružené hmotnosti by se tedy mělo GT chovat ještě obratněji. Dalšímu odlehčování padly za oběť i držáky nápojů a odkládací schránka u sedadla na straně řidiče.

Uvnitř jsou na druhou stranu zachovány nejnutnější prvky komfortní výbavy. Stále zde najdete klimatizaci, rádio a infotainment SYNC3. V pořadí již třetí speciální edice Fordu GT se pak vyznačuje ještě vyšším podílem viditelné struktury uhlíkových vláken. Vzhled vozu si může zákazník pochopitelně vyšperkovat kontrastním lakováním dílů karoserie.

Ford musel stáhnout reklamu na Mustang. Kvůli stížnostem 12 lidí

Ford musel stáhnout reklamu na Mustang. Kvůli stížnostem 12 lidí

Uhlíková vlákna jsou nyní vidět na dvou ozdobných pruzích, A sloupcích a na spodních panelech karoserie. V interiéru je odhalený karbon matně lakován a nachází se na prazích, ventilačních otvorech a středové konzole. Carbon Series má také specifický vzor na sedadlech se stříbrnými švy, ladícími s úpravou volantu. Mezi další zajímavosti patří i galvanizovaná řadicí pádla a emblém na palubní desce.

Jak už víme, Ford doplnil původní sérii 1000 kusů o dalších 350 vozů. Podat žádost o GT z dodatečné série 350 kusů budou mít zájemci možnost od 8. listopadu, a to po dobu jednoho měsíce. Již dříve schválení zájemci však mohou limitovanou edici Carbon Series objednávat už nyní. Případní zájemci z Česka mají smůlu, domácí zastoupení Fordu přímo uvádí, že verzi u nás nelze objednat.

Galerie doplněna o standardní Ford GT.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků