Ford GT přijíždí v odlehčené verzi Carbon Series. Nyní má i karbonová kola

Pokud by někomu nestačilo, že supersportovní Ford GT vychází přímo z úspěšného závodního stroje, nyní začíná automobilka nabízet ještě „oholenější“ verzi Carbon Series.

Před pár dny Ford oznámil rozšíření produkce supersportu GT kvůli neutuchajícímu zájmu a nyní začíná případným zájemcům nabízet i jeho novou exkluzivnější variantu Carbon Series. Jak naznačuje jméno série, pochopitelně zde mluvíme o vyšším počtu karbonových dílů, snížení hmotnosti a uhlíkových vláknech viditelných takřka všude.

Po motorové stránce se u Carbon Series neděje nic nového, GT má uprostřed stále uložený přeplňovaný 3,5litrový šestiválec o výkonu 478 kW (650 koní) a točivém momentu 745 N.m. Díky rozsáhlejšímu vyžití karbonových dílů se ovšem standardní suchá hmotnost vozu 1385 kg snižuje o dalších přibližně 18 kg.

Ford podlehl tlaku: O model GT je takový zájem, že mu sníží exkluzivitu

Ford podlehl tlaku: O model GT je takový zájem, že mu sníží exkluzivitu

Kryt motoru je nyní z polykarbonátu a má dodatečné ventilační otvory, z titanu je výfuk či matice kol a podle nejnovějších trendů dostává GT Carbon Series i lehká karbonová kola. Díky snížení neodpružené hmotnosti by se tedy mělo GT chovat ještě obratněji. Dalšímu odlehčování padly za oběť i držáky nápojů a odkládací schránka u sedadla na straně řidiče.

Uvnitř jsou na druhou stranu zachovány nejnutnější prvky komfortní výbavy. Stále zde najdete klimatizaci, rádio a infotainment SYNC3. V pořadí již třetí speciální edice Fordu GT se pak vyznačuje ještě vyšším podílem viditelné struktury uhlíkových vláken. Vzhled vozu si může zákazník pochopitelně vyšperkovat kontrastním lakováním dílů karoserie.

Ford musel stáhnout reklamu na Mustang. Kvůli stížnostem 12 lidí

Ford musel stáhnout reklamu na Mustang. Kvůli stížnostem 12 lidí

Uhlíková vlákna jsou nyní vidět na dvou ozdobných pruzích, A sloupcích a na spodních panelech karoserie. V interiéru je odhalený karbon matně lakován a nachází se na prazích, ventilačních otvorech a středové konzole. Carbon Series má také specifický vzor na sedadlech se stříbrnými švy, ladícími s úpravou volantu. Mezi další zajímavosti patří i galvanizovaná řadicí pádla a emblém na palubní desce.

Jak už víme, Ford doplnil původní sérii 1000 kusů o dalších 350 vozů. Podat žádost o GT z dodatečné série 350 kusů budou mít zájemci možnost od 8. listopadu, a to po dobu jednoho měsíce. Již dříve schválení zájemci však mohou limitovanou edici Carbon Series objednávat už nyní. Případní zájemci z Česka mají smůlu, domácí zastoupení Fordu přímo uvádí, že verzi u nás nelze objednat.

Galerie doplněna o standardní Ford GT.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 43 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků