Americký supersport ve své druhé moderní generaci oslavoval vítězství v Le Mans, nyní opouští scénu po šesti letech.
Psal se rok 2015 a Ford na autosalonu v Detroitu představil světu svou novou placku s legendárním názvem GT. Výroba začala o rok později, uctila tak závodní úspěchy značky ve vytrvalostních závodech při padesátiletém výročí vítězství GT40 na 24h Le Mans. Oslava to byla dokonalá, protože závodní verze moderního GT v roce 2016 obsadila na stejné akci první a třetí místo v kategorii LM GTE-Pro.
Zatímco předchozí model byl osmiválcovým kladivem v klasickém americkém formátu (a alespoň dle Jeremyho Clarksona, který si jej pořídil, dosti svéhlavým kladivem), zatím stále aktuální verze byla osazena veškerou moderní technikou, kterou tehdejší doba nabízela. I když byly zvažovány jednotky V12 nebo V8, volba nakonec padla na šestiválec EcoBoost 3.5 s dvěma turby, který byl nasazen díky rozumným rozměrům. Původní provedení mělo výkon 482 kW (656 k), po faceliftu v roce 2020 pak 492 kW (669 k). Čistě okruhová verze GT Mk.II dokonce disponovala 522 kW (710 k).
Základem GT byl karbonový monokok s hliníkovými pomocnými rámy vpředu i vzadu, zavěšení bylo řešeno suvnými vzpěrami a velká pozornost byla věnována aerodynamice. Z perliček si připomeňme příplatkové karbonové disky, hydraulicky stavitelné odpružení s výškovým rozsahem pěti centimetrů nebo čelní sklo z odolného materálu Gorilla Glass. Letošní rok bude pro GT poslední, bylo vyrobeno již 1100 kusů a do plánového limitu 1350 kusů tedy nezbývá moc exemplářů. Vůz vzniká v kanadské továrně společnosti Multimatic, kde bude jeho stavba ukončena v prosinci 2022.