Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition Zdroj: Ford

Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition | Zdroj: Ford

Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition Zdroj: Ford

Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition | Zdroj: Ford

Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition Zdroj: Ford

Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition | Zdroj: Ford

Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition Zdroj: Ford

Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition | Zdroj: Ford

Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition Zdroj: Ford

Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition | Zdroj: Ford

Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition Zdroj: Ford

Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition | Zdroj: Ford

Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition Zdroj: Ford

Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition | Zdroj: Ford

Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition Zdroj: Ford

Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition | Zdroj: Ford

Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition Zdroj: Ford

Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition | Zdroj: Ford

Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition Zdroj: Ford

Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition | Zdroj: Ford

Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition Zdroj: Ford

Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition | Zdroj: Ford

Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition Zdroj: Ford

Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition | Zdroj: Ford

Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition Zdroj: Ford

Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition | Zdroj: Ford

Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition Zdroj: Ford

Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition | Zdroj: Ford

Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition Zdroj: Ford
Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition Zdroj: Ford
Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition Zdroj: Ford
Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition Zdroj: Ford
14
Fotogalerie

Ford GT pomalu končí. Jestli ho chcete, pospěšte si - do konce roku vznikne posledních 250 kusů

Americký supersport ve své druhé moderní generaci oslavoval vítězství v Le Mans, nyní opouští scénu po šesti letech.

Psal se rok 2015 a Ford na autosalonu v Detroitu představil světu svou novou placku s legendárním názvem GT. Výroba začala o rok později, uctila tak závodní úspěchy značky ve vytrvalostních závodech při padesátiletém výročí vítězství GT40 na 24h Le Mans. Oslava to byla dokonalá, protože závodní verze moderního GT v roce 2016 obsadila na stejné akci první a třetí místo v kategorii LM GTE-Pro.

Zatímco předchozí model byl osmiválcovým kladivem v klasickém americkém formátu (a alespoň dle Jeremyho Clarksona, který si jej pořídil, dosti svéhlavým kladivem), zatím stále aktuální verze byla osazena veškerou moderní technikou, kterou tehdejší doba nabízela. I když byly zvažovány jednotky V12 nebo V8, volba nakonec padla na šestiválec EcoBoost 3.5 s dvěma turby, který byl nasazen díky rozumným rozměrům. Původní provedení mělo výkon 482 kW (656 k), po faceliftu v roce 2020 pak 492 kW (669 k). Čistě okruhová verze GT Mk.II dokonce disponovala 522 kW (710 k).

Základem GT byl karbonový monokok s hliníkovými pomocnými rámy vpředu i vzadu, zavěšení bylo řešeno suvnými vzpěrami a velká pozornost byla věnována aerodynamice. Z perliček si připomeňme příplatkové karbonové disky, hydraulicky stavitelné odpružení s výškovým rozsahem pěti centimetrů nebo čelní sklo z odolného materálu Gorilla Glass. Letošní rok bude pro GT poslední, bylo vyrobeno již 1100 kusů a do plánového limitu 1350 kusů tedy nezbývá moc exemplářů. Vůz vzniká v kanadské továrně společnosti Multimatic, kde bude jeho stavba ukončena v prosinci 2022.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud