Ford GT patří mezi nejrychlejší sériové vozy (330 km/h)

Ford GT patří mezi nejrychlejší sériové vozy (330 km/h)

Během vytrvalostních testů na italském okruhu Nardo byla modelu Ford GT naměřena rychlost 330 km/h. Ford GT se stává historicky nejrychlejším sériovým vozem značky Ford.

Tip: Stáhněte si plakáty!

Před téměř čtyřmi desítkami let dokázal Ford GT40 jako první závodní vůz prolomit na okruhu v Le Mans bariéru rychlosti 200 mil/h (320 km/h). Před několika dny si nový Ford GT na italském okruhu Nardo připsal titul prvního produkčního modelu Ford, který dokáže vyvinout rychlost přes 200 mil/h. V roce 1966 se závodní GT40 řítil po rovince Mulsane při čtyřiadvacetihodinovce rychlostí 201 mil/h (přes 323 km/h). Produkční Ford GT skvělým způsobem navazuje na svého legendárního předchůdce - během vytrvalostních testů v Nardo, při kterých se zkoumala především stabilita vozu v extrémních rychlostech a životnost a spolehlivost motoru při plném zatížení, byla Fordu GT oficiálně naměřena rychlost 205 mil/h (330 km/h).

„Naši konstruktéři se doslova překonali,“ říká John Coletti, ředitel programu SVT automobilky Ford. „Testy v Nardo definitivně zařadily nový Ford GT mezi nejsportovnější vozy automobilové historie.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na okruhu v Nardo si technici automobilky Ford vzali do parády dva vozy Ford GT, které musely prokázat perfektní stabilitu i při rychlostech vysoko přes 300 km/h. Na jejich motory čekal náročný test životnosti a spolehlivosti na 500 mil (805 km). Právě na otázky jízdní stability a aerodynamiky se konstruktéři soustředili hned od zahájení vývoje modelu Ford GT. Za pomoci nejmodernějších metod i výpočetních technologií se v aerodynamickém tunelu znovu proměřovaly vlastnosti původního závodního speciálu Ford GT40. Ukázalo se, že ve velmi vysokých rychlostech měl GT40 tendenci k aerodynamickému odlehčování, a pokud by tomuto problému nebyla věnována patřičná pozornost, mohl by podobným  neduhem trpět  i připravovaný model Ford GT.

Protože však konstruktéři nového GT nechtěli příliš zasahovat do jeho mimořádně atraktivního vnějšího designu, odehrávaly se prakticky všechny změny a zásahy na spodní straně vozu. Mezi viditelnější změny proto patří jen o něco zvětšený zadní spojler, pozměněny byly otvory pro přívod vzduchu v čelní části a bocích a při bedlivém pozorování jsou patrné i aerodynamické tunely decentně začleněné do zadní kapoty.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„Ford GT se i v rychlostech kolem 320 km/h chová naprosto čitelně a nezáludně, což je jistě velmi dobrá zpráva,“ říká Mark McGowan, jeden z testovacích jezdců, který byl v Nardo zároveň supervizorem vývoje zodpovědným za oblast jízdní dynamiky. „Mohl jsem si dovolit držet po celém třináctikilometrovém okruhu v Nardo pedál plynu stále úplně u podlahy, aniž bych třeba jen na okamžik měl pocit, že vůz v rychlostech přes 320 km/h začíná být nestabilní. Jediným omezujícím faktorem tak byl objem palivové nádrže.“ Přeplňovaný osmiválec V8 DOHC, který z objemu 5,4 l dává výkon 550 k, absolvoval i vytrvalostní test na 500 mil (805 km), při kterém se často razantně zrychlovalo až na maximum 330 km/h bez jakýchkoli problémů.

„Ford GT nabízí stejné výkony jako superexotické sportovní vozy, které však stojí tři až čtyřikrát více. Naše „gétéčko“ přitom stále vyhovuje náročným konstrukčním a kvalitativním požadavkům, které Ford aplikuje na všechny své modely,“ říká John Coletti. „Je to prostě jakási výkladní skříň umu našich konstruktérů a kreativního ducha celé naší značky.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vozy Ford GT se budou vyrábět v závodě Ford v závodě Wixom v Michiganu (USA). Jeho výroba bude zahájena v létě. V Evropě bude prodán 101 Ford GT a jedno „gétéčko“ přijde i do České republiky.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 119 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 270 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 74 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků