Ford GT patří mezi nejrychlejší sériové vozy (330 km/h)

Během vytrvalostních testů na italském okruhu Nardo byla modelu Ford GT naměřena rychlost 330 km/h. Ford GT se stává historicky nejrychlejším sériovým vozem značky Ford.

Tip: Stáhněte si plakáty!

Před téměř čtyřmi desítkami let dokázal Ford GT40 jako první závodní vůz prolomit na okruhu v Le Mans bariéru rychlosti 200 mil/h (320 km/h). Před několika dny si nový Ford GT na italském okruhu Nardo připsal titul prvního produkčního modelu Ford, který dokáže vyvinout rychlost přes 200 mil/h. V roce 1966 se závodní GT40 řítil po rovince Mulsane při čtyřiadvacetihodinovce rychlostí 201 mil/h (přes 323 km/h). Produkční Ford GT skvělým způsobem navazuje na svého legendárního předchůdce - během vytrvalostních testů v Nardo, při kterých se zkoumala především stabilita vozu v extrémních rychlostech a životnost a spolehlivost motoru při plném zatížení, byla Fordu GT oficiálně naměřena rychlost 205 mil/h (330 km/h).

„Naši konstruktéři se doslova překonali,“ říká John Coletti, ředitel programu SVT automobilky Ford. „Testy v Nardo definitivně zařadily nový Ford GT mezi nejsportovnější vozy automobilové historie.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na okruhu v Nardo si technici automobilky Ford vzali do parády dva vozy Ford GT, které musely prokázat perfektní stabilitu i při rychlostech vysoko přes 300 km/h. Na jejich motory čekal náročný test životnosti a spolehlivosti na 500 mil (805 km). Právě na otázky jízdní stability a aerodynamiky se konstruktéři soustředili hned od zahájení vývoje modelu Ford GT. Za pomoci nejmodernějších metod i výpočetních technologií se v aerodynamickém tunelu znovu proměřovaly vlastnosti původního závodního speciálu Ford GT40. Ukázalo se, že ve velmi vysokých rychlostech měl GT40 tendenci k aerodynamickému odlehčování, a pokud by tomuto problému nebyla věnována patřičná pozornost, mohl by podobným  neduhem trpět  i připravovaný model Ford GT.

Protože však konstruktéři nového GT nechtěli příliš zasahovat do jeho mimořádně atraktivního vnějšího designu, odehrávaly se prakticky všechny změny a zásahy na spodní straně vozu. Mezi viditelnější změny proto patří jen o něco zvětšený zadní spojler, pozměněny byly otvory pro přívod vzduchu v čelní části a bocích a při bedlivém pozorování jsou patrné i aerodynamické tunely decentně začleněné do zadní kapoty.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„Ford GT se i v rychlostech kolem 320 km/h chová naprosto čitelně a nezáludně, což je jistě velmi dobrá zpráva,“ říká Mark McGowan, jeden z testovacích jezdců, který byl v Nardo zároveň supervizorem vývoje zodpovědným za oblast jízdní dynamiky. „Mohl jsem si dovolit držet po celém třináctikilometrovém okruhu v Nardo pedál plynu stále úplně u podlahy, aniž bych třeba jen na okamžik měl pocit, že vůz v rychlostech přes 320 km/h začíná být nestabilní. Jediným omezujícím faktorem tak byl objem palivové nádrže.“ Přeplňovaný osmiválec V8 DOHC, který z objemu 5,4 l dává výkon 550 k, absolvoval i vytrvalostní test na 500 mil (805 km), při kterém se často razantně zrychlovalo až na maximum 330 km/h bez jakýchkoli problémů.

„Ford GT nabízí stejné výkony jako superexotické sportovní vozy, které však stojí tři až čtyřikrát více. Naše „gétéčko“ přitom stále vyhovuje náročným konstrukčním a kvalitativním požadavkům, které Ford aplikuje na všechny své modely,“ říká John Coletti. „Je to prostě jakási výkladní skříň umu našich konstruktérů a kreativního ducha celé naší značky.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vozy Ford GT se budou vyrábět v závodě Ford v závodě Wixom v Michiganu (USA). Jeho výroba bude zahájena v létě. V Evropě bude prodán 101 Ford GT a jedno „gétéčko“ přijde i do České republiky.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků