Ford GT Heffner: rovných 900 koní

Novodobý Ford GT neztrácí ani po letech na své atraktivitě. Zvlášť když se pod jeho kapotou nachází extrémně početné stádo koní.

Na AutoRevue.cz vás průběžně informujeme o úpravách Fordu GT, které z tohoto vozu dělají ještě většího dravce, než jakým byl ve chvíli, kdy opouštěl brány výrobního závodu. Pod jeho nejnovější podobu se podepsal sám Camilo Pardo. Tento vynikající konstruktér je známý svým radikálním přístupem k zadaným úkolům a stanul v čele vývojového týmu, jenž pro Ford Motor Company pracoval na projektu novodobého Fordu GT. Ve spolupráci se společností Heffner Performance Pardo vyvinul speciální, omezenou sérii, která z Fordu GT vychází, ale vtiskla mu vysoce agresivní povahu. Výkon jeho motoru byl zvýšen na rovných 900 koní, díky kterým pokoří z klidu hranici 200 mph (tj. 322 km/h) za neuvěřitelných 19 sekund. Promiňte, neubráním se následující nemístné poznámce: za podobnou dobu svého času zrychlovala též Škoda 120L, ovšem pouze na 60 mph... 
 
Při jízdních zkouškách překonával Ford GT po zásahu Heffner Performance čtvrtmíli rychlostí 255 km/h. Při ladění výrazně modifikované pohonné jednotky, nazvané Heffner Twin Turbo, byl celý vůz srovnáván při praktických testech s celou škálou výkonných vozů a zjistilo se, že jeho výkony jsou minimálně srovnatelné s automobily Dodge Viper, Lamborghini Gallardo a Saleen S7. Ford GT v Pardově úpravě dostal ale také řadu dalších vylepšení. Patří mezi ně nejen lakování vycházející z úspěšné závodní historie původního modelu z šedesátých let, ale také černá litá kola BBS, výraznou závodní záď, zvláštní zpětná zrcátka, snížené pružení, tlumiče T&A nebo modifikovaný brzdový systém s mohutnými rudými brzdiči Brembo.

Ačkoli není seznam úprav a nových karosářských dílů tak dlouhý jako u jiných společností, jimž Ford GT prošel rukama, lze modifikaci Heffner chápat možná trochu jako facelift. Totiž kdo jiný než sám tvůrce tohoto vozu jej může vylepšit a modernizovat s maximální citlivostí k původnímu konceptu? V tomto stroji lze navíc rozpoznat věrnost a úctu k závodní tradici původních vozů Ford GT40, které po urputných bojích nakonec přeci jen na Le Mans pokořily automobily stáje Ferrari. Spolupráce Camila Pardoa se společností Heffner Performance byla údajně pro obě strany prospěšná, takže se již hovoří o jejich dalším společném projektu. Jaký model si však vezmou do parády, to je zatím ve hvězdách.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford GT Heffner
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků