Ford GT a Mercedes-AMG GT sdílí převodovku. Proč je ale u Fordu dvakrát dražší?

Náhradní díly na supersportovní automobily pochopitelně nevyjdou zrovna levně. Za identický díl se přitom mohou ceny napříč značkami lišit opravdu razantně, jak dokazuje Ford.

Zajímavý poznatek ohledně cen dílů supersportovních vozů přinesl nedávno amerických magazín Road & Track. Ačkoliv Ford GT a Mercedes-AMG GT používají identickou převodovku dodavatele Getrag, v katalogu náhradních dílů automobilky Ford byste tuto položku nalezli skoro jednou tak dražší než u německého kolegy.

Přesněji mluvíme o sedmistupňové dvouspojkové převodovce Getrag 7DCL750, která má podle magazínu i stejné převodové poměry u obou zmíněných vozů. Zatímco však oficiální servisní zastoupení AMG nabízí převodovku v USA za 14.940 dolarů (asi 340.632 Kč), když požádáte o novou převodovku pro své GT Ford, zaplatíte rovných 27.624 dolarů (627.827 Kč). A pokud zákazník neposkytne (či nemá) starou skříň k výměně za novou, bude ho nová převodovka stát o dalších 5000 dolarů více (114.000 Kč).  

Ford GT přijíždí v odlehčené verzi Carbon Series. Nyní má i karbonová kola

Ford GT přijíždí v odlehčené verzi Carbon Series. Nyní má i karbonová kola

Ani u druhořadých prodejců se přitom cenovky nevyrovnávají. V některých on-line eshopech lze prý sehnat převodovku pro AMG GT za 13.446 dolarů (306.568 Kč). Pokud ovšem majitelé Fordu GT hledají náhradní převodovku jinde než u oficiálního zastoupení značky, stejně je tento díl vyjde na minimálně 28.318 dolarů (645.650 Kč) bez výměny za starou skříň.

Road & Track teprve čeká na komentář Fordu ohledně takto tučné přirážky. Velice pravděpodobně bude ale ve hře limitovaná produkce Fordu GT, který vzniká v mnohem nižším počtu. Celkově americká značka plánuje vyrobit jen 1350 vozů, přičemž zmíněnou převodovku Getrag automobilka nenakupuje k žádnému jinému modelu v nabídce.

Mercedes-Maybach GLS spatřen při testování. Luxusní SUV dorazí už letos

Mercedes-Maybach GLS spatřen při testování. Luxusní SUV dorazí už letos

Za menší objednávku tak Ford pochopitelně platí více, než v případě Mercedesu, který sedmistupňovou skříň nakupuje od Getragu v mnohem větším počtu pro nijak neomezenou produkci modelu AMG GT a jeho další varianty.

Zajímavostí je nakonec i Ferrari, které stejnou převodovku používalo v modelech 458 a California, ačkoliv s pozměněnými převody u některých kvaltů. Přestože jsou většinou náhradní díly Ferrari vážně drahé, na Ford GT se Italové ani tak nechytají. Nová převodovka vyjde majitele Ferrari 458 na 22.186 dolarů (505.840 Kč).

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik