Ford GT a Mercedes-AMG GT sdílí převodovku. Proč je ale u Fordu dvakrát dražší?

Náhradní díly na supersportovní automobily pochopitelně nevyjdou zrovna levně. Za identický díl se přitom mohou ceny napříč značkami lišit opravdu razantně, jak dokazuje Ford.

Zajímavý poznatek ohledně cen dílů supersportovních vozů přinesl nedávno amerických magazín Road & Track. Ačkoliv Ford GT a Mercedes-AMG GT používají identickou převodovku dodavatele Getrag, v katalogu náhradních dílů automobilky Ford byste tuto položku nalezli skoro jednou tak dražší než u německého kolegy.

Přesněji mluvíme o sedmistupňové dvouspojkové převodovce Getrag 7DCL750, která má podle magazínu i stejné převodové poměry u obou zmíněných vozů. Zatímco však oficiální servisní zastoupení AMG nabízí převodovku v USA za 14.940 dolarů (asi 340.632 Kč), když požádáte o novou převodovku pro své GT Ford, zaplatíte rovných 27.624 dolarů (627.827 Kč). A pokud zákazník neposkytne (či nemá) starou skříň k výměně za novou, bude ho nová převodovka stát o dalších 5000 dolarů více (114.000 Kč).  

Ford GT přijíždí v odlehčené verzi Carbon Series. Nyní má i karbonová kola

Ford GT přijíždí v odlehčené verzi Carbon Series. Nyní má i karbonová kola

Ani u druhořadých prodejců se přitom cenovky nevyrovnávají. V některých on-line eshopech lze prý sehnat převodovku pro AMG GT za 13.446 dolarů (306.568 Kč). Pokud ovšem majitelé Fordu GT hledají náhradní převodovku jinde než u oficiálního zastoupení značky, stejně je tento díl vyjde na minimálně 28.318 dolarů (645.650 Kč) bez výměny za starou skříň.

Road & Track teprve čeká na komentář Fordu ohledně takto tučné přirážky. Velice pravděpodobně bude ale ve hře limitovaná produkce Fordu GT, který vzniká v mnohem nižším počtu. Celkově americká značka plánuje vyrobit jen 1350 vozů, přičemž zmíněnou převodovku Getrag automobilka nenakupuje k žádnému jinému modelu v nabídce.

Mercedes-Maybach GLS spatřen při testování. Luxusní SUV dorazí už letos

Mercedes-Maybach GLS spatřen při testování. Luxusní SUV dorazí už letos

Za menší objednávku tak Ford pochopitelně platí více, než v případě Mercedesu, který sedmistupňovou skříň nakupuje od Getragu v mnohem větším počtu pro nijak neomezenou produkci modelu AMG GT a jeho další varianty.

Zajímavostí je nakonec i Ferrari, které stejnou převodovku používalo v modelech 458 a California, ačkoliv s pozměněnými převody u některých kvaltů. Přestože jsou většinou náhradní díly Ferrari vážně drahé, na Ford GT se Italové ani tak nechytají. Nová převodovka vyjde majitele Ferrari 458 na 22.186 dolarů (505.840 Kč).

TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

včera | Jan Mička | 25 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 10 příspěvků
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků