Ford GT a Mercedes-AMG GT sdílí převodovku. Proč je ale u Fordu dvakrát dražší?

Náhradní díly na supersportovní automobily pochopitelně nevyjdou zrovna levně. Za identický díl se přitom mohou ceny napříč značkami lišit opravdu razantně, jak dokazuje Ford.

Zajímavý poznatek ohledně cen dílů supersportovních vozů přinesl nedávno amerických magazín Road & Track. Ačkoliv Ford GT a Mercedes-AMG GT používají identickou převodovku dodavatele Getrag, v katalogu náhradních dílů automobilky Ford byste tuto položku nalezli skoro jednou tak dražší než u německého kolegy.

Přesněji mluvíme o sedmistupňové dvouspojkové převodovce Getrag 7DCL750, která má podle magazínu i stejné převodové poměry u obou zmíněných vozů. Zatímco však oficiální servisní zastoupení AMG nabízí převodovku v USA za 14.940 dolarů (asi 340.632 Kč), když požádáte o novou převodovku pro své GT Ford, zaplatíte rovných 27.624 dolarů (627.827 Kč). A pokud zákazník neposkytne (či nemá) starou skříň k výměně za novou, bude ho nová převodovka stát o dalších 5000 dolarů více (114.000 Kč).  

Ford GT přijíždí v odlehčené verzi Carbon Series. Nyní má i karbonová kola

Ford GT přijíždí v odlehčené verzi Carbon Series. Nyní má i karbonová kola

Ani u druhořadých prodejců se přitom cenovky nevyrovnávají. V některých on-line eshopech lze prý sehnat převodovku pro AMG GT za 13.446 dolarů (306.568 Kč). Pokud ovšem majitelé Fordu GT hledají náhradní převodovku jinde než u oficiálního zastoupení značky, stejně je tento díl vyjde na minimálně 28.318 dolarů (645.650 Kč) bez výměny za starou skříň.

Road & Track teprve čeká na komentář Fordu ohledně takto tučné přirážky. Velice pravděpodobně bude ale ve hře limitovaná produkce Fordu GT, který vzniká v mnohem nižším počtu. Celkově americká značka plánuje vyrobit jen 1350 vozů, přičemž zmíněnou převodovku Getrag automobilka nenakupuje k žádnému jinému modelu v nabídce.

Mercedes-Maybach GLS spatřen při testování. Luxusní SUV dorazí už letos

Mercedes-Maybach GLS spatřen při testování. Luxusní SUV dorazí už letos

Za menší objednávku tak Ford pochopitelně platí více, než v případě Mercedesu, který sedmistupňovou skříň nakupuje od Getragu v mnohem větším počtu pro nijak neomezenou produkci modelu AMG GT a jeho další varianty.

Zajímavostí je nakonec i Ferrari, které stejnou převodovku používalo v modelech 458 a California, ačkoliv s pozměněnými převody u některých kvaltů. Přestože jsou většinou náhradní díly Ferrari vážně drahé, na Ford GT se Italové ani tak nechytají. Nová převodovka vyjde majitele Ferrari 458 na 22.186 dolarů (505.840 Kč).

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

včera | Vladimír Kadera | 5 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 71 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků