Ford GT ’66 Heritage Edition vzpomíná na slavné vítězství v Le Mans

Ford má letos důvod k oslavě. Před padesáti lety si jeho modely Ford GT40 dojely pro historické vítězství v závodě na 24 h Le Mans. Fordy GT40 tehdy obsadily první tři místa a zadupaly konkurenci od Ferrari a Porsche. Letos Ford ovládl ve své třídě Le Mans znovu, i když už to nebylo celkové vítězství.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na slavné vítězství v závodě na 24 h Le Mans v roce 1966 vzpomíná Ford vlastně jen speciálním barevným provedením modelu Ford GT. Technika pod kapotou zůstává stejná

A právě k oslavě vítězství z roku 1966 je tu speciální model Ford GT ’66 Heritage Edition. Vzpomíná na model GT40 Mark II, který přivezli na prvním místě závodníci Bruce McLaren (ano, Ten McLaren) a Chris Amon. Novinka je vyvedena v černé barvě a můžete mít lesklé nebo speciální matné provedení. Nechybí ani stříbrné „rychlé pruhy“ a číslo 2.

Kdo má lepší zvuk? Nový Ford GT nebo legendární GT40?

Kdo má lepší zvuk? Nový Ford GT nebo legendární GT40?

I detaily v interiéru, jako třeba barevné provedení bezpečnostních pásů, připomínají vítězné auto z Le Mans z roku 1966. Jinak se ale technika nemění a pod povrchem tohoto Fordu GT pořád pracuje dvěma turby přeplňovaný šestiválec 3,5 l EcoBoost s výkonem přes 600 koní.

Ford pak zopakoval vítězství s modelem GT40 ještě v letech 1967, 1968 a 1969. Zatímco v letech 1966 a 1967 používal vítězný Ford GT40 motor 7,0 l V8, v letech 1968 a 1969 dovezl tohle auto k vítězství motor 4,9 l V8. Z modelu Ford GT40 se po čtyřech vítězstvích v řadě stala legenda.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Barevné provedení odpovídá vítěznému autu, které v roce 1966 přivezli v Le Mans do cíle závodníci Bruce McLaren a Chris Amon

Jen pro zajímavost, nejvíce vítězství v řadě má na svém kontě Porsche, které zvítězilo sedmkrát v letech 1981 až 1987. Ferrari má šest vítězství za sebou v letech 1960 až 1965 a Audi pět v letech 2010 až 2014. Stejně jako Ford, čtyřikrát za sebou vyhrála také Alfa Romeo (1931 až 1934) a Bentley (1927 až 1930).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků