Ford Galaxy

Ford Motor Company, s.r.o uvádí v těchto dnech na český trh nový velkoprostorový vůz Ford Galaxy. Představení nového Fordu Galaxy se konalo 19. října na zámku v Mělníce.
Ford Galaxy
Ford Motor Company, s.r.o uvádí v těchto dnech na český trh nový velkoprostorový vůz Ford Galaxy. Představení nového Fordu Galaxy se konalo 19. října na zámku v Mělníce.

Galaxy vychází z osvědčených kvalit svého stejnojmenného předchůdce, ale přináší ještě vyšší úroveň designu, pohodlí, bezpečnosti a jízdních výkonů.

Design nového Galaxy nyní využívá prvků Fordovy karosářské školy New Edge a dává tak vozu nejen větší porci elegance, ale také svébytný vzhled, naprosto nezaměnitelný s jinou velkoprostorovou limuzínou. Zásadní změny prodělala příď vozu, jíž teď vévodí polokapkovité hlavní světlomety s čirým krycím sklem. Přepracované nárazníky, nová mřížka chladiče a kapota se dvěma prolisy ve tvaru písmene „V“ dotvářejí nový vzhled přední části vozu. Významných změn se dostalo i tvaru zádě: zcela nová je zadní výklopná stěna a sdružené svítilny kopírují tvar hlavních světlometů.

Zcela přepracovaný je také interiér vozu, v němž opticky dominuje čtyřramenný volant s efektními rameny z leštěného hliníku a přepracovaná přístrojová deska s nově řešeným středovým panelem. Více než polovinu horní části palubní desky teď zabírají rozměrné odkládací prostory s výklopným víkem. Odkládacích prostor ve voze vůbec přibylo a třeba do kapsy ve dveřích se dnes bezpečně vejde dvoulitrová plastová láhev s nápojem. Zcela nová sedadla poskytují více pohodlí i výrazně lepší boční vedení. Počet sedadel se podle přání zákazníka pohybuje od pěti do sedmi, přičemž pro luxusní verzi Ghia je standardních šest sedadel vybavených loketními opěrkami. Ta jsou na zadních stranách vybavena sklápěcími stolky podobnými těm, které známe z letadel. Jako součást zvláštní výbavy je nyní možno objednat například vestavěnou lednici nebo vnitřní úchyty pro upevnění jízdních kol.

Naprostou novinkou pak je multimediální systém se dvěma obrazovkami v zadních částech opěrek hlav předních sedadel. Sedmipalcové obrazovky se vyznačují vynikajícím rozlišením (340 000 pixelů) a o polovinu vyšším jasem ve srovnání s běžnou obrazovkou. Multimediální systém umožní přehrávání videokazet, videoher na CD-Romu nebo DVD.

Prvky výrazně zvyšujícími jistotu řidič pak jsou xenonové žárovky hlavních světlometů, které zvyšují svítivost až třikrát proti klasickým žárovkám a zlepšují přitom i rozlišovací schopnost řidiče, stejně jako varovný parkovací systém, tzv. Park pilot. Ten nyní upozorňuje řidiče akustickými signály na překážky, ke kterým se blíží při couvání, ale i na předměty nacházející se v těsné blízkostí přední části vozu.


Nový Ford Galaxy se má čím chlubit, také pokud jde o hnací jednotky. Pro český trh jsou k dispozici čtyři motory: dva turbodiesely o shodném objemu 1,9 I a výkonu bud' 66 kW/90 k či 85kW /115 k, benzínový čtyřválec 2.3 16 V o výkonu 107 kW/145 k a konečně benzínový šestiválec do „V“ se čtyřiadvaceti ventily, objemem 2,8 litru a výkonem 150 kW/204 k. Posledně jmenovaný agregát získal díky výrazným úpravám o 17% vyšší výkon a přibližně o 15% se zvýšil i jeho točivý moment (nyní 268 N.m). Rekordmanem, pokud jde o točivý moment však zůstává silnější turbodiesel, jehož 307 N.m při 1900 otáčkách jako by patřilo spíše do oblasti těžkých užitkových vozů.

Pro všechny motory s výjimkou benzínového čtyřválce jsou k dispozici manuální šestistupňové převodovky, pro šestiválec pak i samočinná převodovka pětistupňová. U té si řidič kromě zcela automatického režimu může zvolit i program SelectShift, jenž mu umožňuje manuální volbu převodového stupně.

Za volantem

Pro testovací jízdu jsme zvolili model ve výbavě Ghia poháněný silnější dieselovou 1.9 ve spojení s přímo řazenou šestistupňovou převodovkou. Testovací okruh zahrnující jak dálniční úsek, tak vedlejší silnice horší kvality umožnil dokonale prověřit jízdní vlastnosti nového Fordu Galaxy.

Při jízdě jsme se přesvědčili, že Galaxy nabízí ve své třídě nadprůměrný jízdní komfort a bezchybné jízdní vlastnosti. Celkový výborný dojem trochu kazí vyšší hladina hluku. Námi zvolený motor považujeme za optimální v případě, že berete v úvahu i provozní náklady (spotřebu paliva). O kvalitách tohoto motoru svědčí i to, že na dálnici zvládá rychlost 140 km/h při pouhých 2 500 ot./min.(na 6. rychlostní stupeň).

Závěr

Galaxy je moderní velkoprostorový automobil poskytující výborné jízdní vlastnosti, komfortní interiér s nadprůměrným vybavením. Což z něj ve spojení s úspornými a pružnými motory činí ideální automobil pro početnější rodiny.

Podobně jako předchozí model se nový Ford Galaxy bude prodávat ve dvou úrovních výbavy: Flight a Ghia. Nový Ford Galaxy si můžete koupit již za 851 500 Kč.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků