Ford Galaxy

Ford Motor Company, s.r.o uvádí v těchto dnech na český trh nový velkoprostorový vůz Ford Galaxy. Představení nového Fordu Galaxy se konalo 19. října na zámku v Mělníce.
Ford Galaxy
Ford Motor Company, s.r.o uvádí v těchto dnech na český trh nový velkoprostorový vůz Ford Galaxy. Představení nového Fordu Galaxy se konalo 19. října na zámku v Mělníce.

Galaxy vychází z osvědčených kvalit svého stejnojmenného předchůdce, ale přináší ještě vyšší úroveň designu, pohodlí, bezpečnosti a jízdních výkonů.

Design nového Galaxy nyní využívá prvků Fordovy karosářské školy New Edge a dává tak vozu nejen větší porci elegance, ale také svébytný vzhled, naprosto nezaměnitelný s jinou velkoprostorovou limuzínou. Zásadní změny prodělala příď vozu, jíž teď vévodí polokapkovité hlavní světlomety s čirým krycím sklem. Přepracované nárazníky, nová mřížka chladiče a kapota se dvěma prolisy ve tvaru písmene „V“ dotvářejí nový vzhled přední části vozu. Významných změn se dostalo i tvaru zádě: zcela nová je zadní výklopná stěna a sdružené svítilny kopírují tvar hlavních světlometů.

Zcela přepracovaný je také interiér vozu, v němž opticky dominuje čtyřramenný volant s efektními rameny z leštěného hliníku a přepracovaná přístrojová deska s nově řešeným středovým panelem. Více než polovinu horní části palubní desky teď zabírají rozměrné odkládací prostory s výklopným víkem. Odkládacích prostor ve voze vůbec přibylo a třeba do kapsy ve dveřích se dnes bezpečně vejde dvoulitrová plastová láhev s nápojem. Zcela nová sedadla poskytují více pohodlí i výrazně lepší boční vedení. Počet sedadel se podle přání zákazníka pohybuje od pěti do sedmi, přičemž pro luxusní verzi Ghia je standardních šest sedadel vybavených loketními opěrkami. Ta jsou na zadních stranách vybavena sklápěcími stolky podobnými těm, které známe z letadel. Jako součást zvláštní výbavy je nyní možno objednat například vestavěnou lednici nebo vnitřní úchyty pro upevnění jízdních kol.

Naprostou novinkou pak je multimediální systém se dvěma obrazovkami v zadních částech opěrek hlav předních sedadel. Sedmipalcové obrazovky se vyznačují vynikajícím rozlišením (340 000 pixelů) a o polovinu vyšším jasem ve srovnání s běžnou obrazovkou. Multimediální systém umožní přehrávání videokazet, videoher na CD-Romu nebo DVD.

Prvky výrazně zvyšujícími jistotu řidič pak jsou xenonové žárovky hlavních světlometů, které zvyšují svítivost až třikrát proti klasickým žárovkám a zlepšují přitom i rozlišovací schopnost řidiče, stejně jako varovný parkovací systém, tzv. Park pilot. Ten nyní upozorňuje řidiče akustickými signály na překážky, ke kterým se blíží při couvání, ale i na předměty nacházející se v těsné blízkostí přední části vozu.


Nový Ford Galaxy se má čím chlubit, také pokud jde o hnací jednotky. Pro český trh jsou k dispozici čtyři motory: dva turbodiesely o shodném objemu 1,9 I a výkonu bud' 66 kW/90 k či 85kW /115 k, benzínový čtyřválec 2.3 16 V o výkonu 107 kW/145 k a konečně benzínový šestiválec do „V“ se čtyřiadvaceti ventily, objemem 2,8 litru a výkonem 150 kW/204 k. Posledně jmenovaný agregát získal díky výrazným úpravám o 17% vyšší výkon a přibližně o 15% se zvýšil i jeho točivý moment (nyní 268 N.m). Rekordmanem, pokud jde o točivý moment však zůstává silnější turbodiesel, jehož 307 N.m při 1900 otáčkách jako by patřilo spíše do oblasti těžkých užitkových vozů.

Pro všechny motory s výjimkou benzínového čtyřválce jsou k dispozici manuální šestistupňové převodovky, pro šestiválec pak i samočinná převodovka pětistupňová. U té si řidič kromě zcela automatického režimu může zvolit i program SelectShift, jenž mu umožňuje manuální volbu převodového stupně.

Za volantem

Pro testovací jízdu jsme zvolili model ve výbavě Ghia poháněný silnější dieselovou 1.9 ve spojení s přímo řazenou šestistupňovou převodovkou. Testovací okruh zahrnující jak dálniční úsek, tak vedlejší silnice horší kvality umožnil dokonale prověřit jízdní vlastnosti nového Fordu Galaxy.

Při jízdě jsme se přesvědčili, že Galaxy nabízí ve své třídě nadprůměrný jízdní komfort a bezchybné jízdní vlastnosti. Celkový výborný dojem trochu kazí vyšší hladina hluku. Námi zvolený motor považujeme za optimální v případě, že berete v úvahu i provozní náklady (spotřebu paliva). O kvalitách tohoto motoru svědčí i to, že na dálnici zvládá rychlost 140 km/h při pouhých 2 500 ot./min.(na 6. rychlostní stupeň).

Závěr

Galaxy je moderní velkoprostorový automobil poskytující výborné jízdní vlastnosti, komfortní interiér s nadprůměrným vybavením. Což z něj ve spojení s úspornými a pružnými motory činí ideální automobil pro početnější rodiny.

Podobně jako předchozí model se nový Ford Galaxy bude prodávat ve dvou úrovních výbavy: Flight a Ghia. Nový Ford Galaxy si můžete koupit již za 851 500 Kč.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků