Z českého trhu zmizí další praktická MPV. Mají velký motor a je o ně zájem, moc času už jim ale nezbývá

40 komentářů

Pepa
26. listopadu • 12:54

Zvracenost dnešního světa je už příliš velká. 😡

iPace
6. listopadu • 8:33

"Mají velký motor a je o ně zájem"
v tehle vete mate chzbu, misto "je" tam ma bejt spise "neni"
pokud davaji prodejci na dany model slevu hned 16+% tak tio fakt neznaci ze by o nej byl zajem , dle statistik prodeju je o ty dva modely zajem velice malej, dosloba tragicky malej

Kiskovce
5. listopadu • 15:15

Za mna super. Síce o 2 auta na trhu s 3sedackami v druhom rade, ale v karosérii čo by som nikdy nechcel. Sedieť 30cm nad asfaltom je utrpenie už len pri nasadaní a nehovoriac o tom, ze je stále dosť miest kde človek ide po rozbitej ceste alebo dokonca šotoline.Takze na tejto diere na trhu môže Ford konečne zaviesť 5 sedadlove (nie 5 miestne) modeli aj s vyšším podvozkom.

Tom
5. listopadu • 7:45

Do dnes mi nikdo nevysvetlil, proc nema s-max a galaxy vzadu posuvne dvere. A to i s ohledem na to, ze je ma i grand c-max. O konkurenci nemluve. U mpv je to velke plus.

Honza
5. listopadu • 8:44

Souhlas, to byl hlavní důvod proč jsem koupil Sharana. Ty posuvné dveře pro děti jsou obrovským benefitem.

jenicek54
5. listopadu • 5:46

auto za mega? ani náhodou. koupil jsem c3 picaso málo jeté za 90 a minimálně 10 let mi vydrží

homer
5. listopadu • 8:22

Tak poznáš proč boháčii nikdy nejsou dost bohatý aby mohli kupovat levné věci.

petr r. (petrumr)
5. listopadu • 7:20

máš pravdu, zaparkuješ dobře a dost toho naložíš.

josephko
4. listopadu • 21:35

Jak to koncern Volkswagen jenom dělá? Všichni končí s velkými sedany a MPV-ky a on pořád s úspěchem prodává Passaty a Superby, Tourany a Sportsvany, T7-ky a Buzz-y.

Honza
4. listopadu • 22:45

Hm, a to že Passat sedan končí, opravdové MPV Sharan končí (stejně jako Alhambra), Sportsvan s Touranem to mají nahnuté Vám uniklo??? Superb je liftback a T7 není MPV.

petr r. (petrumr)
5. listopadu • 7:18

Superb končí a ještě není uveden nástupce, jenom se ví, že tady se vyrábět nebude, je krize, lidi se na auta ani nechodí dívat.

US car
4. listopadu • 16:12

Úplně jste zapomněli na Ameriky. Chrysler Voyager, grand Voyager, town country, Pacifica, to stejné Dodge grand caravan nebo Lancia Voyager.Naprosto obrovské prostor, LPG pod sedačkami takže plus benzín. Odvezeš dost, posuvné boční dveře skrz děti ideální a na křižovatce to v těch silných motorech nandáš kde komu. Polykač km, LPG za hubičku.

TF
4. listopadu • 17:26

Voyagery jsou super, akorát konfigurace 2+2+3 není zrovna výhodné pro transport pěti lidi

bubulak
4. listopadu • 18:41

Jsou i konfigurace 2+3+3. Jinak v Americe můžete vybírat z celé řady takových modelů, navíc i mnohá SUV jsou sedmimístná a mají uprostřed tři sedačky. U nás akorát dodávky.Jenže dovoz z USA je drahý a problémy jsou i se servisy a dostupností dílů.

petr r. (petrumr)
5. listopadu • 7:15

je tady ještě toyota a jejich americký Highlander, 8místné jsou už autobusy, Highlander bude grand a uvidí se, ale nemusí se tam dávat lpg. Leješ jen benzín.

doyl
4. listopadu • 16:01

Mám Galaxy od roku 2003 odvezl jsem si sním vše na stavbu jezdil na dovolenou, teď sním vozim vnoučata. Neznám lepšího auta, spotřeba 6,6. Najeto 495000km . Příští rok si kupují S-Maxe, škoda že se již nebude vyrábět. Když vezu stařečky , tak se jim dobře nastupuje i vystupuje .Zítra vezu syna i s dětmi na letiště do Vídně, když bych jej neměl mušlí bychom dvěma auty. Grrrrr

Vojtěch
4. listopadu • 15:54

Zájem by byl, ale peníze na to by nebyly 😄😄

Pospec
4. listopadu • 14:45

Jen by mě zajímalo proč starší SAG měli na tažném 2 tuny. Nové Galaxy má jen 1500 kg. I S max který je váhově lehčí má víc na tažném.

David
4. listopadu • 17:31

No nevím, mám Galaxy z 2017 a na kouli má také dvě tuny.

petr r. (petrumr)
5. listopadu • 7:06

eu 5?

shdfgjghjfgh
5. listopadu • 13:41

Tazko, euro 5 skoncilo 9/2014

Bubenij
4. listopadu • 17:29

Je to hybrid, ty mají vždycky nižší hmotnosti přívěsů...

petr r. (petrumr)
5. listopadu • 7:05

nehledejte v tom motorizaci, je tohle jen o splněná ekologických tabulkových hodnot, já už sem měl na grandu picasso 1,1tun, koupil jsem pandu a tam jsem nemohl namontovat ani na kola, přitom je tam příprava a vyrábí asi 3 výrobci, včil c-hr 750kg a tedy hybrid to pozná na spotřebě, která se blíží 5l a tedy je rozdíl jezdit za 5 nebo za 3. Vždyt ten ford ty hybridy udělal aby snížil výrobní emise aby mohl někdo si koupit africkýho forda homologovanýho v EU.

Jakub
5. listopadu • 9:59

Hybrid má sice 190hp, ale asi to není ono. Diesel 2.0 v sharanu má 2.5t na kouli.

Rejpal
4. listopadu • 14:52

Na to muze byt jednoducha odpoved. Nizsi hmotnost, nizsi spotreba, nizsis emise a s tim spojene uzivani lehcich a pevnejsich materialu, ktere jsou perfektni pro vlastni konstrukci vozidla, ale uz ne zas tak prima aby byly pevne i v tahu.

majkom
4. listopadu • 9:53

SMaxu bude skoda, svet je divny

Zlej pán
4. listopadu • 10:15

Kupovalo to minimum lidí, proto končí.

majkom
4. listopadu • 10:41

Rikam, svet je divny

Zlej pán
4. listopadu • 13:00

Svět je takovej, jakej je. Divnej jsi ty, když chceš ostatním určovat, co se jim má líbit.

petr r. (petrumr)
5. listopadu • 7:41

snad jaký ho lidi udělají a když ty při couvání musíš mět nastartovaný spalovák, tak je tedy jaký je......

majkom
4. listopadu • 18:03

Co to blabolis, nikomu nic neurcuji

Pikus
4. listopadu • 10:29

Nechali to zastarat a ta nafta tam taky citelně chybí, tohle není polykač dálničních kilometrů.

Pepa
4. listopadu • 8:43

Ne, neni o nej zajem. Bohuzel.

Honza
4. listopadu • 20:24

Je to tak. MPV jsou extrémně praktická auta, jenže lidé chtějí líbivé a pohodlné auta (zde myšleno pohodlnější nastupování a výhled z auta). MPV z podstaty nejsou moc pěkná auta, navíc drtivě lidé v autech jezdí sami nebo ve dvou.
Sám jsem spokojený majitel Sharana, ale vyměnili jsme ho z passata jen proto, ze máme 3 děti. A až nebudeme potřebovat 3 autosedačky, asi se vrátíme zpět ke kombíku. A kolik rodin má 3 děti (či více), které potřebuje vozit v autosedačce…
Za mě je těch MPV velká škoda, ale chápu automobilky, ze od nich odstupují kvůli malým prodejům a zřejmě i kvůli emisím…

Václav
4. listopadu • 12:21

No něco na tom sakra je. Prece kdyz je o neco zajem, tak se to prodava jak housky na krame.
Tak ten odklon od MPV k SUV je asi znacny. Vidim to u lidi kolem me.
Ano v globalu je MPV praktictejsi, a vzdy jsem si rikal proc lidi radis berou SUV. Ale pravda, je ze vlastne vetsina tech lidi ani nakonec v podstate to MPV nepotrebujou/nevyuzijou. Proste treba nepotrebuji vetsi kufr, vetsi variabilitu sedacek a vic mista vzadu. Asi to tak bude.

Rejpal
4. listopadu • 9:50

S tim zajmem to nemusi byt prilis presne.
Staci se podivat na Citroen C4 Spacetourer (drive Grand Picasso). Sice uz dneska neni v plne nabidce, ale donedavna byl s pomerne vysokou cenou, avsak jeho vybava uz trochu zaostavala - predevsim v oblasti jizdnich a bezpecnostnich asistentu. Kdyz zakaznik prisel do prodejny, tak vedle sebe videl toto pekne MPV (ktere by mohlo byt vysnenym vozem), ale vedle nej za polovic bylo Berlingo, ktere melo navic adaptivni tempomat, hlidani pruhu nebo nouzove zastaveni. To uz neni treba mluvit o vybave maleho C4 cactus, nebo pozdeji soucasne C4.
Stalo se z toho auto pro staromilce, kteri nechteji tyto vselijake vymozenosti, jenze je to MPV pro rodiny, navic svym pohodlim urcene spis te skupine ridicu, ktera o takove vymozenosti stoji.
Takze otazka zakazniku v prodejnach byla na to, kdy bude facelift a kdyz nedostali odpoved, tak sli zklamane do neceho jineho.

jozka
4. listopadu • 14:38

ad Kdyz zakaznik prisel do prodejny, tak vedle sebe videl toto pekne MPV (ktere by mohlo byt vysnenym vozem), ale vedle nej za polovic bylo Berlingo, ktere melo navic adaptivni tempomat, hlidani pruhu nebo nouzove zastaveni.A nebo taky chtel za rozumny peniz rozumny kus auta. A jak driv kombi, tak pozdeji MPV zacinaly ujizdet od prakticnosti k wow efektu za vetsi nez maly peniz. zrovna S-Max mi moc prostorny na pomery MPV neprisel staci se podivat na profil strechy...

Rejpal
4. listopadu • 15:05

To je ale vlastnost toho konkretniho S-Maxu. Kdyz se podivate treba na zminene Grand Picasso, tak se jedna v ramci kompaktnich vnejsich rozmeru o skutecne prostorny vuz. A kdyz se podivate na jeho prodeje v dobe, kdy byl technologickou novinkou, tak to neni zadny propadak. Proste automobilka se rozhodla, ze do nej uz nebude dal investovat a tak usnul. Jasne, cena je take dulezita, ale je treba si uvedomit, ze oblast MPV nema jen jeden rozmer. Kdyz hledate pouze prakticnost, tak Berlingo, Dokker, Caddy jsou tou spravnou volbou, po ktere budete sahat. Kdyz hledate predevsim rodinny vuz, tak od nej uz chcete vice komfort, takze volbou byl S-Max, Picasso, Scenic. Ale v teto skupine lze snadno prejit jinam (s urcitymi mensimy ci vetsimy kompromisy). Bud k osobni dodavce nebo k SUV.

jozka
4. listopadu • 15:21

To neni jen o S-Maxu. To je i o Espace, Scenicu...Mozna by byla fajn statistika kolik z tech Rifteru/Berling/Dokkeru a podobne haveti je temi asistenty vybaveno.Jinak jako majitel a provozovatel starsiho Scenica a dlouhe Caddyny... to o rodinnem voze je kec. Pro bezne (rodinne) pouziti v tech dvou autech neni vyrazny rozdil.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
5. listopadu • 6:55

Já sem vlastnil 8 roků grand picasso, vnitřek byl variabilnější jak s-max, ale na tu dobu, měl jsem prvního v čr byla výbava dobrá, hlavně rádio s HDD a prostorovým zvukem, odhlučnění atd. Akorát ve městě byla spotřeba blbá.

Doporučujeme

Články odjinud