Ford potvrdil dosavadní spekulace a představil modernizovaná dvojčata MPV s označením Galaxy a S-Max. Dočkala se i motoru EcoBoost.
Potvrdily se rovněž dva zásadní předpoklady: premiéra proběhne na autosalonu v Bruselu a v nabídce se objeví zcela nová pohonná jednotka série EcoBoost. John Fleming, šéf Ford Europe, k celému faceliftu uvedl: „Oběma modelům jsme přidali na svěžesti a hodnotnějším vzhledu, ale nejvýznamnější novinky se skrývají pod karosérií.“
Fleming tak zdůraznil použití nového motoru vyvinutého ve spolupráci s Volvem. Jedná se o přímovstřikový, přeplňovaný zážehový čtyřválec z „globální“ generace EcoBoost. Právě k ní se upírají velké naděje celé Ford Motor Company, neboť technika EcoBoost by se měla v dohledné době stát stěžejní v oblasti nabídky benzínových jednotek a my jsme se jí podrobně zabývali již několikrát, a to například na tomto místě.
Zdvihový objem jednotky pro dvojčata Galaxy a S-Max bude činit rovné dva litry a s obchodním označením 2,0 EcoBoost STCi nahradí dosud nabízený motor s objemem 2,3 l. Oproti němu mají klesnout emise CO2 o 19 % na výsledných 189 g/km, v kombinovaném režimu má přitom vykazovat průměrnou spotřebu 6,8 l/100 km a v mimoměstském provozu dokonce jen 5,3 l/100 km, což jsou hodnoty na tak velké vozy velmi slušné. To vše při schopnosti dosáhnout maximálního výkonu 203 koní v 5 500 ot./min.
Ford Galaxy 2010
Evropské zákazníky ale potěší především modernizovaná vznětová jednotka 2,0 TDCi Duratorq. Ta v nové výkonové variantě nabídne až 161 koní (118 kW) a doplní dosud dpdávané verze se 138 koňmi (100 kW) a 113 koňmi (83 kW). Emise CO2 klesnou na 152 g/km a průměrná spotřeba až na 4,7 l/100 km.
Pro úplnost dodejme, že nový EcoBoost bude (bohužel standardně) dodáván s automatickou převodovkou PowerShift, jež se vyznačuje použitím dvojice spojek v olejové lázni a pro nejvýkonnější diesel ji bude možno přiobjednat.
Ford S-Max 2010
Modernizované vozy na první pohled odlišují pozměněná příď a vylepšená maska, jež má oba přiblížit současným značkovým trendům, komfortnější charakter Galaxy je navíc zdůrazněn decentním chromovaným rámováním a nově tvarovanými mlhovkami, přičemž byla výrazněji změněna konfigurace celé zádi s novými reflektory využívajícími i LED.
U S-Maxu navíc zaznamenáme příplatková světla LED pro denní svícení vestavěná do nárazníku nebo pozměněná sdružená zadní světla, jež opět disponují sestavami LED a nyní zasahují hlouběji do boků karosérie.
Uvnitř cestující uvítají použití nových materiálů, které mají působit „luxusněji a dynamičtěji“. S-Max navíc nabídne dodatečné úložné prostory, elektricky ovládané sluneční clony či osvětlení pomocí LED. Všechny popsané modifikace mají kromě jiného odlišit spíše komfortnější Galaxy od sportovněji střiženého S-Maxu, který podle našich zkušeností jede skutečně jako jakékoli kvalitní cestovní auto.
Na kompletní představení dvojčat si musíme počkat do jara příštího roku, kdy se dostanou do prodeje v celé Evropě.