Ford Galaxy a S-Max: facelift a nový motor

45 komentářů

RS
18. prosince • 17:06

"Fleming tak zdůraznil použití nového motoru vyvinutého ve spolupráci s Volvem."Můžete prosím (autor článku) dát link na tyto slova Johna Fleminga / Ford of Europe, kde uvádí "vyvinutého ve spolupráci s Volvem". Docela rád bych si toto přesně přečetl v originále. Děkuji.
EcoBoost je kompletně vývoj jen Fordu, a to že Volvo marketingem přeznačí motory EcoBoost na T nebo GTDi, aby jeho zákazník nevěděl, že má motor vyrobený Fordem, nemá se společným vývojem nic společného.

Janerad
22. prosince • 10:14

1. reálná spotřeba u nové nafty i benzínu bude hodně vysoká, pokud nebudu jezdit ecorally.2. Nejásal bych nad deklarovanými parametry, při snaze jezdit na "papírové" výkony se motory brzo vysypou (je to jakýsi max, není to reálně použitelné pro "silovou jízdu", jinak spálíte olej a pak turbo). Tento parametr u nových maloobjemových motorů (max. výkon) je důležitý pouze jako číslo do propagačních materiálů a pak pro tatíka, co při typické eco jízdě mezi vesnicí a supermarketem jednou za 2 roky, když vyrazí na dálnici, šlápne na plyn na 30 sec. a ukáže, že taky "umí"...3. facelifty fordu mne opravdu nudí, nejde o aerodynamiku ani funkční design, vždy je to snaha zamaskovat levnější materiál, díly a technologii výroby. ( v případě motorů a řevodovek o opožděný pokus srovnat krok s trhem)4. až se budou fordy v ČR prodávat bez nesmyslného markupu (odhaduji cca 30 % ceny), budu o nich uvažovat jako o rozumné alternativě cenově dostupného vozítka. Tak jak je vnímán jinde v Evropě. Také by měl Ford zapracovat na kvalitě poskytovaných servisních služeb, jinak mu "experti" v autorizovaných servisech menších dealerů totálně zničí zbytky pověsti.

Zelí
22. prosince • 11:33

ad.4 - na servisu, poruchách, neřešitelnosti oprav, tam už nemá nemá ford žádnou dobrou pověst a postupně se přesouvá do škatule šrotkára, které je rozumné se vyhnout.

homer
22. prosince • 15:14

To už tady píšu dávno, ford je úplně stejnej pytel sraček jako rencek,pažout,citrón,fiat atp. Teď dávejte bacha na tu reakci majitelů - akorát automechanici budou zticha páč ví která bije.

Shimi
22. prosince • 22:30

to Zelí a homer: :-D " šrotkára a pytel sraček" tak tohle už jsem dlouho neslyšel :-D Né kluci nic proti, ale dva "možná majitelé" to je vypovídající hodnota o kvalitě celé značky jak svině. To už znám víc nasraných majitelů tzv. "prémie". Takže kde je pravda? Někde uprostřed, že? ;-)P.S.: Otázka pro homera. Můžeš rozvést to "atp." ? Není to náhodou, v dnešní době, 90% veškerý produkce?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
homer
23. prosince • 11:54

Nejlepší ukazatel kvality je trh s ojetinama, nic není bezdůvodně drahý a nic není bezdůvodně levný. Do ceny se totiž promítne úplně všechno.

Shimi
23. prosince • 15:58

to homer: Když to napíšeš takhle všeobecně, tak je to nicneříkající fráze. Zkus uvést nějaký příklad ;-)

homer
24. prosince • 19:32

Porovnej si třeba ceny stejně starejch a vybavenejch ojetejch mondeí a avensisů, nebo porovnej ceny meganů a golfů, nebo porovnej ceny C5 a accordů. V autosalonech je pořizuješ za víceméně stejný rance a za pár měsíců? Čemu ještě nerozumíš ? Co je větší důkaz šmejdu ( šmejdská může být i cena nd, i provozní náklady, i servis) než tržní cena?

Shimi
25. prosince • 16:11

to homer: :-D tohle je přesně ukázka max. demagogie. Proč bych si měl něco porovnávat? Ty si na začátku něco plácnul, já ti na to oponoval a chtěl po tobě nějaký konkrétní příklad a ty nic. Zase jen otřepaný fráze. Navíc, když už bych teda přistoupil na to tvoje porovnávání, tak tebe zajímá jen cena a stejná výbava? Co motory, co původ vozu, co původní cena, kterou už v životě nedohledáš, co technický stav, co lidský faktor neboli předsudky ke značce atd. Tady je dalších 1000 faktorů na který kašleš. Jak potom chceš něco srovnávat, aby to mělo nějakou vypovídající hodnotu? A už vůbec nechápu jak z toho vyvozuješ závěry o kvalitě daný značky? Snad to neporovnáváš stylem, že si otevřeš TipCars, nacvakáš Ford, Mondeo, rok 2005, nafta a vyjedou ti auta v rozmezí od plácnu 200t. do 280t. a ty z toho uděláš průměr 240t. To samé uděláš u Avensisu s tím, že ti u něho vyleze průměr třeba 260t. a na základě toho řekneš, ano, Toyota je kvalitnější. Takhle to děláš? Nic jinýho tě v tom porovnání nezajímá? Tohle je jednoduše celý jeden velký nesmysl, který o spolehlivosti dané značky neřekne vůbec nic.P.S.: Megane 1.4TCe Expression 385t. vs. Golf 1.4TSi Trendline 450t. Cenový rozdíl 65t. Za kolik si myslíš, že obě auta prodáš za x let? Já bych řekl, že mezi nima bude rozdíl tak max. 40t. 65t. to rozhodně nebude, tím pádem, podle tvé teorie, dělá Renault kvalitnější auta než VW.

homer
25. prosince • 22:51

Když píšu stejně starejch a vybavenejch (motor u tebe není výbava?) tak to jsou jediný relevantní faktory, nějakej technickej stav, nájezd, původ, nákupka jsou často jenom kouzla s notebookem, leštenkou a razítkama. Takže při použití těhle skutečnejch měřítek je ta toyota opravdu dražší=kvalitnější než ford - to jsou tržní zákony se kterejma nějaký tvoje přání nehne.P.S. A mezi ojetym srovnatelnym meganem a golfem bude po x letech rozdíl ne 40 tisíc ale 100%. Tak se toho svýho rychle zbav. ;-)

Shimi
26. prosince • 0:17

Chlape, zamysli se nad tím co píšeš. To snad není možný jak můžou být lidi tak hloupý. Jediný relevantní faktor je ten, že si to auto koupíš, x let ho používáš a tím zjistíš jeho kvalitu. Zůstatková cena ti o kvalitě danýho auta neřekne vůbec nic. Ale pokud tomu věříš a rozhoduješ se tak, tak to tak dělej.P.S.: Nelži si sám do kapsy. Moc dobře víš, páč si v porovnávání cen ojetin profík, že rozdíly jsou mezi autama v dané třídě v průměru kolem 30t - 50t. Nechceš mi snad tvrdit, že pokud 5ti-letý Megane ( dosaď si tam jakoukoliv nižší střední ) stojí 200t, že Golf bude za 400t. :-D Že by po těch letech stál víc jak funglovka? :-D Je to pěkná blbost cos napsal, hm? ;-)

zdenek
22. ledna • 0:14

pánové,tak toto je fakt sranda sledovat.a na co jsme vlastně přišli?;-)

rout
25. prosince • 23:23

Tak to o těch tržních zákonech je fakt šupa. Už dlouho jsem se takhle od srdce nezasmál.:-D:-D:-DAle ani ten zbytek není k zahození - o silvestru přijde vhod. Experte.;-)

Jarjarbinks
17. prosince • 14:28

Zde se píše kombinovaná spotřeba 6,8, a na auto.cz se píše kombinovaná spotřeba 8,1.
kde je teda pravda?protože mám čím jezdit (galaxy), tak čekám na facelift už od tohoto léta, a v září mi řekli ve Fordu, že novější model se bude dát objednávat v únoru 2010, chtěl jsem si objednat 2,2 TDCi, ale jestli mi ho zruší, tak se mi více líbí (kvůli výkonu) 2,0 EcoBoost, tak by mě zajímala spotřeba, spíše vidím jako pravdivý údaj těch 8,1.

RS
18. prosince • 14:19

"Nová rodina EcoBoost dosahuje až 20procentního snížení spotřeby paliva a emisí CO2 v porovnání s konvenčními agregáty o podobném výkonu."Power and Economy: EcoBoost SCTi, Duratorq TDCi and PowerShift
Ford's new S-MAX and Galaxy offer a broad selection of the latest Ford powertrain technologies developed to offer a strong combination of improved fuel economy and lower emissions without sacrificing Ford's renowned driving enjoyment.These are the first vehicles to offer an all-new 2.0-litre Ford EcoBoost SCTi engine, which heralds a new era in Ford's petrol engine development. Featuring lightweight all-aluminium construction, the latest-generation high-pressure direct injection system, low-inertia turbocharging and twin independent variable cam timing, the 2.0-litre EcoBoost SCTi has an advanced combustion system which brings new levels of performance and fuel efficiency to petrol engines in this power range.The 2.0-litre EcoBoost SCTi engine has a maximum output of 203 PS (149kW) at
5,500 rpm, combined with maximum torque of 300 Nm, which is delivered across a broad 1,750-4,500 rpm range. With this new powertrain, the S-MAX achieves 0-100km/h
(0-62 mph) acceleration in 8.5 seconds (8.8 seconds for the Galaxy) and a top speed of
221 km/h (137 mph) - 217 km/h (135 mph) for the Galaxy.Yet even with this responsive performance, fuel economy and CO2 emissions from the new engine are significantly improved. Compared with the previous 161 PS 2.3-litre automatic powertrain, CO2 emissions are reduced by 19 per cent to 189 g/km, even though the new 2.0-litre SCTi engine has over 25 per cent more power. This translates into a combined fuel economy of just 8.1 l/100 km (34.8 mpg)* and an extra urban figure of 6.4 l/100 km
(44.1 mpg)*.At the same time, Ford's diesel offering for the new S-MAX and Galaxy has been significantly improved. The upgraded 2.0-litre Ford Duratorq TDCi engine family complies with Stage V emission regulations and is also available in three power levels - 115, 140 and 163 PS (85, 103 and 120 kW) – for the first time.Engineered to deliver refined performance and low cost of ownership, these new Duratorq TDCi engines also deliver impressive combined fuel economy and CO2 performance. With a consumption of 5.7 l/100 km (49.5 mpg)* and an average CO2 emission of
152 g/km, the new S-MAX and Galaxy, with six-speed manual transmission, prove that it is possible to combine driving fun and compelling performance with high efficiency.The efficient and smooth-changing Ford PowerShift double wet-clutch transmission is a perfect match for both the new petrol direct injection and common rail diesel engines. It is standard with the new EcoBoost SCTi and also available as an option with the 140 and
163 PS (103 and 120 kW) versions of the 2.0-litre Duratorq TDCi.http://media.ford.com/news/2010brusselsmotorshowdebutfornewford_eurowide.htm

Skyline
18. prosince • 21:24

Bla bla, bla bla bla:-D Ja vubec nepochybuju o tom, ze v laboratori to skutecne sezralo v tom spravnem rezimu o 20% min, nez "bezny spalovaci motor", ale ze sem nekdo hodi marketingove blaboleni jako argument, to me vazne dostalo:-D Ford ti za ty hlouposti plati, nebo jsi takovy fanaticky bulik sam od sebe?

Martin
20. prosince • 20:26

Mno, ono ve většině případů výrobci uvádí až nesmyslnou spotřebu (praxe bývá opravdu někde jinde).
Nicméně po půl roce co mám Mondeo (2.0Tdci 130k) a ponajetí 19tis, km s tímto autem musím konstatovat, že se udávaná spotřeba v TP příliš neliší: Výrobce udává kombinovoanou spotřebu 6,2 l a já mám dlouhodobou (měřenou klasickým způsobem) 6,56 a jezdím dálnice, město i okrsky. V létě Chorvatsko za 6.0 s plným autem a klimou,ale dálnice je dálnice...

Radek Ondrášík
18. prosince • 14:59

Kazda nova generace ma mensi a mensi spotrebu. 20% dolu, je neskutecne, ze Ford dokazal udelat benzin s ucinnosti nafty. Tedy smekam. Ono by stacilo nebrat ty PR kecy vazne, protoze pokud je clovek bere vazne, tak uz se pomalu za tech poslednich 20 let dostavame do zaporne spotreby :)

Jarjarbinks
18. prosince • 14:43

děkuji za infromaci.takže benzín 8,1l pro mě praxe cca 10l
nafta 5,7l ale zde zase není jasné jestli je to mimo město nebo kombinovaná (současný tdci 140k má myslím 6,5l kombinovanou). Když budu tedy brát, že by to bylo opravdu 5,7 tak budu jezdit v praxi za cca 7.Takže 3litry rozdíl. Počítám že auto budu mít cca 80tis km (3roky). Když nebudu počítat rozdíl v ceně nafta vs. benzín, tak za provoz benzínové verze dám více o 68tis za tři roky (při ceně paliva 28kč) ... tak to mám teď teda dilema co si objednat :-(

Radek Ondrášík
17. prosince • 15:13

ten 2,0 ecoboost bude realne jezdit v kombinaci u klidneho ridice tak za 10 litru, pod tuto hodnotu se dostane akorat tak pri ustalene devadesatce.

Jarjarbinks
17. prosince • 17:09

no zatím mi to vždycky vycházelo u Forda o 1 až 1,5 litru nad kombinovanou uváděnou v technických datech motoru (Galaxy 2,0 TDCi jeden model s manuální a druhý s automatickou převodovkou). Jediné kde mi vychází víc je Focus 2,0 TDCi, tam vychází 2-2,5 litru nad, ale to je asi stylem jízdy, ten podvozek mě vždycky vyprovokuje :-DTakže jestli v papírech bude kombinovaná spotřeba 8,1, tak budu v praxi jezdit minimálně za těch 10, což na rodinné auto je už dost, podle mého názoru. Pokud tam bude 6,7 tak budu jezdit tak za 8 - 8,5 a to si myslím že už by bylo lepší.

Kenny G
17. prosince • 17:33

Ja mam 2 Fordy - C-Max 1.6 115k benzin sa mi zda ze zerie naozaj neprimerane - 8.5 kombinovana (oficialne je to spotreba len pre mesto), S-Max 2.0 TDCI (automat) zatial dava 8L co je myslim v poho, hlavne po skusenosti s C-Maxom

Diesel
23. prosince • 13:27

Ja mam s S-Maxom 2.0TDCi 6.2l a to jazdim nonstop nalozeny, ale prevazne dlhe trasy, takze paradicka :)

Radek Ondrášík
17. prosince • 17:27

pohadce o 9ti litrech neverte, kdyz vezm uvelky vzorek aut s mensi hmnotnosi a lepsi aerodynamikou, tak pri stejnem vykonu jezdi okolo tech 9-9,5 litru. Tezky S-Max s velkou celni plochou proste pod 10 pujde jenom s veeelkym sebezaprenim. Tato auto pro spotrebu predstavuji nejhorsi mozne kombinace. Vahu a odpor.

Jarjarbinks
17. prosince • 17:38

s benzínem nemám zkušenosti, ale u toho TDCi se většinou moc nerozcházím s tím co uvádí výrobce (max ty 2 litry).tak asi radši zase zůstanu u nafty :-| , jenom doufám, že 2,2 zas tak rychle nevyřadí a bude ještě chvilku v nabídce :-), protože 2,0 TDCi 161k bude určitě slabší, i když možná tím, že to bude konstrukčně novější motor, tak to třeba nebude poznat v praxi. Ale stejně těch 203k v benzínu mě láká :-D, ale asi si počkám až budu měnit Focuse, tam pak už budou taky dávat pořádný motory ;-)

Michal
17. prosince • 12:57

...to, že automat bude jako standard, hodnotit v textu jako "bohužel"? Je každého věc, co upřednostní ale vyčleňovat "automatisty" jako něco trpěného, se mi vůbec nelíbí. Pokud bych měl hrát na stejnou strunu, tak bych napsal "no konečně to někoho napadlo, nervat všude fofrklacek". Pane autore, nic ve zlém, jenom že automat není "bohužel" a benzínový motor taky není "bohužel". Ale to je o jiném článku.

Jerry
18. prosince • 2:45

Souhlas.....nikdy jsem si to nechtěl připustit, ale do velkýho pohodlnýho auta jedině automat...půl roku jsem si to zkusil a už bych neměnil. Město, dálnice, zácpy...neskutečná pohoda. Možná je to tím, že člověk i trochu stárne a začíná vidět ty auta i trochu jinak.....poslední dobou čím dál víc vnímám auto jen jako nutný zlo a těším se, když nemusím řídit a může někam dojet na kole nebo dojít pěšky.
Manuál do sportovního sedanu nebo hatchbacku, ale velký pohodlný auto, už asi jenom automat....

Kenny G
17. prosince • 14:10

Presne tak, sam mam S-Max 2.0TDCI+automat a fantazia, nic ine lepsie pre velku rodinu, zapchy v Bratislave a ked sa mi chce, mozem si rychlosti prehadzovat sam. Ten 140 konovy motor je ok, ale uz teraz tuzim po tom 200k benzine :)

Radek Ondrášík
17. prosince • 14:24

hm, takove nadseni... pro velkou rodinu maly S-max :) no to mne podrz. Co to je velka rodina, kdyz se to vleze do s-maxe? 6 lidi? 8 lidi? nebo 4?

Kenny G
17. prosince • 15:49

v Europe sa rodi menej ako 2 deti na zenu, cize 5-clenna rodina je podla mna velka...

Radek Ondrášík
17. prosince • 15:51

A S-Max je pro 5ti celnou rodinu velke auto? Kde date 5 kol a bagaz? a co chudak treti vzadu?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kenny G
17. prosince • 17:01

co by ste teda odporucili?

Kenny G
17. prosince • 17:17

teraz som si pozrel vase reakcie vyssie, to myslite ze Voyager je naozaj o tolko vacsi ako S-Max? Nemam ten pocit, mozno do nho strcite trochu viac batoziny, a tie jazdne vlasntosti budu asi vo Voyageri dost biedne, to uz ani nehovorim o designe a materialoch pouzitych v interiery....

Radek Ondrášík
17. prosince • 17:26

1. proc resite design? resim ho snad ja? ja resim pouze pojem "velke MPV", navic je to vec subjektivni
2. voyager je vyrazen vetsi je to o dve tridy vetsi MPV, takze je to asi jako rozdil mezi nizsi stredni a vyssi stredni
3. materialy v interieru? myslite ty stribrne kycovite plasty z smaxe jo? vy jste asi novy voyager nevidel co?ale uz to chapu, clovek se bavi o velikosti a druhy v tom vidi i materialy, design apod. to je pak slozite diskutovat, kdyz nekdo nechape pojmy.

Kenny G
17. prosince • 18:02

Pan Ondrasik, zacina to byt s vam zabavne,1. Riesim design, lebo ked kupujem auto, riesim vsetko, reagujete na velkost, pritom som moje auto za velke nikdy neoznacil, ale oznacil som ho za idealne auto pre velku (5-clennu) rodinu cize som tym hovoril ze je dostatocne velke, a vy ste reagoval na moj prvy prispevok ze su aj auta vacsie, no su a co teraz, to stale neznamena ze S-Max nie je velke auto2. Voyager nie je o 2 triedy vyssi, maximalne o triedu: S-Max dlzka: 4.77m, Voyager dlzka: 4.80m, Peugeot 807: 4.73m, porovnavate Zafiru s S-Maxom, Zafira je uzsia a o 30CM kratsia!!!3. Je mi jedno ako vyzera/nevyzera Voyager, ak ste na nho zatazeny, kupte si ho, prajem vam to, ja som vyberal nieco na com sa fajn jazdi a nie autobus a nikdy som nepovedal ze nie su vacsie, krajsie alebo akekovek auta, S-Max je pre mna "complete package", chodte ho otestovat, prepadnete mu :)

Jarda
23. prosince • 15:25

Zrejme si tu nekdo plete C-max a Smax ;-)
Ovsem od goese omluvu necekejte...

Michal
17. prosince • 14:44

Radek, toto naozaj musi byt pri kazdej diskusii???
Osobne vylevy, hoci aj s ":)"... uz je to trapne. Neskusis nieco k veci nabuduce?a k veci... suhlas, automat je skvela vec. Mozno kedysi stare HDM zralo vykon a zvysovalo spotrebu, ale DSG like prevodovky su dnes niekde uplne inde... Dalsie auto bude benzin a automatom

Radek Ondrášík
17. prosince • 15:12

kdyz je to trapne, tak nereagujte. proste kdyz nekdo napise, ze prcek mezi MPV je super pro velkou rodinu, tak proste zaregauji. pro velkou rodinu neni ani vetsi galaxy.jinak DSG taky zvysuje spotrebu a zere vykon, to ze to nekdo marektingove zabali na tom nic nemeni.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tom
19. prosince • 8:35

Co je velká rodina? To je relativní a to velmi.V Africe 10-12 dětí...U nás? 2 rodiče + 3 děti= 5 lidí. Na středoevropské poměry velká rodina(mimo romské menšiny). Většina rodin je u nás menších.Většina aut je 5ti místných a že by s rodinami jezdili dědečkové,babičky,strýčkové a tetičky,to jsem zatím nezaznamenal.Stejně by se nevešli. Komu je to malé,může dát na střechu rakev či připojit vozík.Automatické převodovky jsou převodovkami budoucnosti.Jejich technická úroveň stoupá.Konstrukčních typů taky přibývá(dříve skoro jen HDM).Jejich podíl na trhu nezadržitelně stoupá.Mám DSG,jestli žere výkon a spotřebu, tak jen nepatrně.Normální řidič to nepozná,možná Výzkumný ústav a R.Ondrašík ano. Já jsem to nezaznamenal a to mám najeto 110 000 km. Předchozí auto je manuál s úplně stejným motorem i značkou.Tak kdyby tam byl rozdíl,co by stál za řeč,tak bych si všiml.

Michal
17. prosince • 16:08

kokos, koza, toto je uz ale na prasky, nie?

Shimi
17. prosince • 16:04

to R.O.: Kurňa, S-Max a prcek mezi MPV? A Galaxy pro velkou rodinu taky nic moc? Tak to by mě teda zajímalo jaký jiný MPV je, z vašeho pohledu, dostačující. Co je z vašeho pohledu velká rodina? Z mého 2 dospělí a 3 děti a jestli je pro ně S-Max nebo Galaxy nedostačující, tak to už fakt nevím, kde je chyba. Ale je možný, že je vás doma 12, to bych potom pochopil :-D

Radek Ondrášík
17. prosince • 16:33

Shimi: S-Max neni prilis velke MPV, patri to mezi stredni evropske MPV vozy ala Zafira apod. velke je relativne galaxy, P608 apod. S-max je pomerne komfortni tak pro 4 lidi a nekomfortni pro 5 lidi, uz tam neni mista. Samo, ze je to lepsi jak maly hatchback, ale pojem "velke" si predstavuji jinak, kdyz uz, tak alespon o tridu vyse. Navic i nad Galaxy apod. jsou tridy MPV, pak uz nevim co je pak Grand Voyager, kdyz S-max je velke MPV. To uz bude asi giganticky superprostorovy vuz :)ale pokud je nekdo liliput, tak i Maluch se mu zda velky.

Václav
16. ledna • 11:35

Ale jo- s-max je menší než ameriky, ale rád nikoho svezu- mám2.5 T a sedí to- žádné mpv nesedí lépe a troufám si říct,že ani nejede lépe- mám chip 191kw- 240/km/h není problém a vozím 7 lidí- poslední 2 sedačky spíš pro děti- kvůli střeše.

Jarda
23. prosince • 15:23

No, me pride Maxik docela primereny - dva dospeli a 4-5 deti se tam s sedackach v pohode vejde. Alespon mne tech 7 osob prijde jako docela velka rodina (a asi i z pohledu duchodoveho systemu :-).
A jako bonus (narozdil od rodinnych autobusu typu Caravelle pod) to i docela jede ;-)

Moik
17. prosince • 21:03

Souhlas s RO, S-Max je snad kratší, jak Mondeo kombi. Velkoprostorový je, ale tak maximálně nad hlavu a vepředu před přístrojovkou - neznám rozumné využití pro konfekční lidi a už vůbec si nemyslím, že je S-MAX pro velkou rodinu. Přisadím si, není ani pro normální rodinu, doporučuju sednout si na zadní sedačky - aby se vešly 3 samostatné sedačky, jsou ty 2 krajní nepříjemně natlačené na dveře, u dětí 12-15 snad OK, ale se sedačkou je problém a s dospělým taky. Nepíšu, že se tam nedá sednout, jen Mondeo je rozhodně lepší vobou, krom místa nad hlavou a před přístrojovkou.

Doporučujeme

Články odjinud