Ford Galaxy a S-Max: facelift a nový motor

Ford potvrdil dosavadní spekulace a představil modernizovaná dvojčata MPV s označením Galaxy a S-Max. Dočkala se i motoru EcoBoost.

Potvrdily se rovněž dva zásadní předpoklady: premiéra proběhne na autosalonu v Bruselu a v nabídce se objeví zcela nová pohonná jednotka série EcoBoost. John Fleming, šéf Ford Europe, k celému faceliftu uvedl: „Oběma modelům jsme přidali na svěžesti a hodnotnějším vzhledu, ale nejvýznamnější novinky se skrývají pod karosérií.“

Fleming tak zdůraznil použití nového motoru vyvinutého ve spolupráci s Volvem. Jedná se o přímovstřikový, přeplňovaný zážehový čtyřválec z „globální“ generace EcoBoost. Právě k ní se upírají velké naděje celé Ford Motor Company, neboť technika EcoBoost by se měla v dohledné době stát stěžejní v oblasti nabídky benzínových jednotek a my jsme se jí podrobně zabývali již několikrát, a to například na tomto místě.

Zdvihový objem jednotky pro dvojčata Galaxy a S-Max bude činit rovné dva litry a s obchodním označením 2,0 EcoBoost STCi nahradí dosud nabízený motor s objemem 2,3 l. Oproti němu mají klesnout emise CO2 o 19 % na výsledných 189 g/km, v kombinovaném režimu má přitom vykazovat průměrnou spotřebu 6,8 l/100 km a v mimoměstském provozu dokonce jen 5,3 l/100 km, což jsou hodnoty na tak velké vozy velmi slušné. To vše při schopnosti dosáhnout maximálního výkonu 203 koní v 5 500 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Galaxy 2010

Evropské zákazníky ale potěší především modernizovaná vznětová jednotka 2,0 TDCi Duratorq. Ta v nové výkonové variantě nabídne až 161 koní (118 kW) a doplní dosud dpdávané verze se 138 koňmi (100 kW) a 113 koňmi (83 kW). Emise CO2 klesnou na 152 g/km a průměrná spotřeba až na 4,7 l/100 km.

Pro úplnost dodejme, že nový EcoBoost bude (bohužel standardně) dodáván s automatickou převodovkou PowerShift, jež se vyznačuje použitím dvojice spojek v olejové lázni a pro nejvýkonnější diesel ji bude možno přiobjednat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford S-Max 2010

Modernizované vozy na první pohled odlišují pozměněná příď a vylepšená maska, jež má oba přiblížit současným značkovým trendům, komfortnější charakter Galaxy je navíc zdůrazněn decentním chromovaným rámováním a nově tvarovanými mlhovkami, přičemž byla výrazněji změněna konfigurace celé zádi s novými reflektory využívajícími i LED.

U S-Maxu navíc zaznamenáme příplatková světla LED pro denní svícení vestavěná do nárazníku nebo pozměněná sdružená zadní světla, jež opět disponují sestavami LED a nyní zasahují hlouběji do boků karosérie.

Uvnitř cestující uvítají použití nových materiálů, které mají působit „luxusněji a dynamičtěji“. S-Max navíc nabídne dodatečné úložné prostory, elektricky ovládané sluneční clony či osvětlení pomocí LED. Všechny popsané modifikace mají kromě jiného odlišit spíše komfortnější Galaxy od sportovněji střiženého S-Maxu, který podle našich zkušeností jede skutečně jako jakékoli kvalitní cestovní auto.

Na kompletní představení dvojčat si musíme počkat do jara příštího roku, kdy se dostanou do prodeje v celé Evropě.
 

 


 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků