Ford Galaxy a S-Max: facelift a nový motor

Ford potvrdil dosavadní spekulace a představil modernizovaná dvojčata MPV s označením Galaxy a S-Max. Dočkala se i motoru EcoBoost.

Potvrdily se rovněž dva zásadní předpoklady: premiéra proběhne na autosalonu v Bruselu a v nabídce se objeví zcela nová pohonná jednotka série EcoBoost. John Fleming, šéf Ford Europe, k celému faceliftu uvedl: „Oběma modelům jsme přidali na svěžesti a hodnotnějším vzhledu, ale nejvýznamnější novinky se skrývají pod karosérií.“

Fleming tak zdůraznil použití nového motoru vyvinutého ve spolupráci s Volvem. Jedná se o přímovstřikový, přeplňovaný zážehový čtyřválec z „globální“ generace EcoBoost. Právě k ní se upírají velké naděje celé Ford Motor Company, neboť technika EcoBoost by se měla v dohledné době stát stěžejní v oblasti nabídky benzínových jednotek a my jsme se jí podrobně zabývali již několikrát, a to například na tomto místě.

Zdvihový objem jednotky pro dvojčata Galaxy a S-Max bude činit rovné dva litry a s obchodním označením 2,0 EcoBoost STCi nahradí dosud nabízený motor s objemem 2,3 l. Oproti němu mají klesnout emise CO2 o 19 % na výsledných 189 g/km, v kombinovaném režimu má přitom vykazovat průměrnou spotřebu 6,8 l/100 km a v mimoměstském provozu dokonce jen 5,3 l/100 km, což jsou hodnoty na tak velké vozy velmi slušné. To vše při schopnosti dosáhnout maximálního výkonu 203 koní v 5 500 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Galaxy 2010

Evropské zákazníky ale potěší především modernizovaná vznětová jednotka 2,0 TDCi Duratorq. Ta v nové výkonové variantě nabídne až 161 koní (118 kW) a doplní dosud dpdávané verze se 138 koňmi (100 kW) a 113 koňmi (83 kW). Emise CO2 klesnou na 152 g/km a průměrná spotřeba až na 4,7 l/100 km.

Pro úplnost dodejme, že nový EcoBoost bude (bohužel standardně) dodáván s automatickou převodovkou PowerShift, jež se vyznačuje použitím dvojice spojek v olejové lázni a pro nejvýkonnější diesel ji bude možno přiobjednat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford S-Max 2010

Modernizované vozy na první pohled odlišují pozměněná příď a vylepšená maska, jež má oba přiblížit současným značkovým trendům, komfortnější charakter Galaxy je navíc zdůrazněn decentním chromovaným rámováním a nově tvarovanými mlhovkami, přičemž byla výrazněji změněna konfigurace celé zádi s novými reflektory využívajícími i LED.

U S-Maxu navíc zaznamenáme příplatková světla LED pro denní svícení vestavěná do nárazníku nebo pozměněná sdružená zadní světla, jež opět disponují sestavami LED a nyní zasahují hlouběji do boků karosérie.

Uvnitř cestující uvítají použití nových materiálů, které mají působit „luxusněji a dynamičtěji“. S-Max navíc nabídne dodatečné úložné prostory, elektricky ovládané sluneční clony či osvětlení pomocí LED. Všechny popsané modifikace mají kromě jiného odlišit spíše komfortnější Galaxy od sportovněji střiženého S-Maxu, který podle našich zkušeností jede skutečně jako jakékoli kvalitní cestovní auto.

Na kompletní představení dvojčat si musíme počkat do jara příštího roku, kdy se dostanou do prodeje v celé Evropě.
 

 


 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků