Ford Galaxy 2,0 TDCI: velký mezi velkými

23 komentářů

Miley
27. ledna • 18:20

dobry den ! neda mi nereagovat na test fordu galaxy...som majitel 96kw verzie uz 3 rok ...rocnik 2007,,,,ale take vemeno ako vas testovaci jazdec neni ani moja manzelka , aby jazdila po meste za 9 litrov a to uz je co povedat.....som vodic kamionu uz 2 dekady a v meste sa nedostanem cez 6,5 litra....ani omylom...

skylineGT-R
30. ledna • 22:37

Moj typ by bol Galaxy s motorom 2,7 D z Jaguaru, 6-stupnovym automatom a pohonom vsetkym kolies. Ale to uz by bol asi cenovo velmi blizko R320 CDi a to je Mercedes... :-)

skylineGT-R
30. ledna • 22:31

Nie ze by som tomu neveril, predsa len je to velke MPV, ale aj tak od Fordu aj v tejto kategorii cakam urcity naskok nad konkurenciou co sa tyka podvozku. Preto ma Vase tvrdenie, ze v tomto ohlade zaostava za konkurenciou velmi prekvapilo. Hadam je Espace, C8 ci dokonca Kia Carnival v zatackach stabilnejsia? A ze bola na tom starsia generacia s jednoduchsiou napravou lepsie? Samozrejme verim vasim postrehom, skor som sklamany ze prave u znacky Ford tentokrat su zapory v stabilite a odhlucneni podvozku, cim Ford vzdy porazal konkurenciu...

Jarjarbinks
1. února • 8:55

Jezdím v novém galaxy již 7 měsíců a žádný problém s podvozkem jsem neshledal, v zatáčkách se sice trochu víc naklání (teda při rychlém průjezdu klikaté silnice III. třídy) ale sedí a drží stopu dobře a když už to vypadá na že to vylítne tak to zkoriguje ESP. Se srovnáním s předešlími vozi se nové galaxy chová jako běžné kombi střední kategorie. A s motor 2,0 TDCi je dostačující, když jezdím sám je supr svezení, a když je plný auto tak je to pohodová jízda s dostatkem síly na předjíždění.

Michal
30. ledna • 20:26

S-Max to je sporťák i pro rodinu a podnikání. Galaxy je Auto hlavně pro velkou rodinu. new-ford.eu

rout
30. ledna • 19:59

A automat bude? U vozu tohohle zaměření bych jej bral jako samozřejmost.

pitr
29. ledna • 23:05

za tri stovky a stejny uziti

Ferohra
30. ledna • 13:53

stejny uziti, ale uplne jiny pozitek

Haya
30. ledna • 11:10

no jo, ale co ta IMAGE :-D

yelworc
29. ledna • 15:23

Zadne dvere su neposuvne ! Neviem ako Ford, ale deti (najma ak su v autosedacke) sa "nakladaju" s posuvnymi dverami omnoho lahsie, najma na preplnenych parkoviskach...

Ferohra
29. ledna • 15:01

Je to 2.0TDCi zo spoluprace s PSA, alebo klasicky FORD diesel?

MP
29. ledna • 15:46

Jedinny FORD motor je 1.8TDCI vse ostatni (1.4L, 1.6L, 2.0L, 2.2L) jsou PSA pak az od 2.4L vyse je to FORD motor a dodava se i pro PSA. Takze pro dodavky 2.4TDCI a pak 2.7V6 ktery je ve P407, 607, C5 a nevim kde je jeste je Fordacky motor.

Ferohra
29. ledna • 18:03

V MONDEO 2.0TDCi nie je motor od PSA, preto som sa pytal na na 2.0TDCi v novom Galaxy. Viem ze napr. v C-MAX aj FOCUS II. su 2.0TDCi od PSA.
Takze este raz: v novom Galaxy je 2.0TDCi od PSA?

Kuba2k
29. ledna • 20:38

V Galaxy je ten ze spoluprace s PSA. Jinak overboost mel i 2.0 TDCi od Forda v soucasnem Mondeu - ze 330 na 350 Nm.2.2 TDCi (155k) co je v soucasnem Mondeu a 2.2 a 2.4 TDCi v novem Transitu jsou Fordi motory, casem ale do Galaxy / S-MAXu / noveho Mondea... prijde 2.2 TDCi PSA s cca 175k.
Ta 2.2 TDCi co je ve Transitu se zacala davat do tech obludnych trojcat.

Pavel
29. ledna • 18:39

Vzhledem k overboostu to vypadá na PSA. Ten Forďácký 2L měl 96 kW.

Ferohra
30. ledna • 7:00

2.0TDCi mal aj 85kW a tiez ma overboost, takze toho bych sa nedrzal.

lefil
29. ledna • 14:56

Pane Ondrášíku,
nezkoušel jste, prosím, naložit 4 jízdní kola a 4 lidi? Troufne si Galaxy i na to? Jinak po testu obou, S-Maxe i Galaxy, který z nich a proč byste zvolil? Díky

Radek Ondrášík
29. ledna • 15:57

4 kola a 4 dospělí bych řekl, že se nevejde. Leda z nich sundat kola a uložit nějak rámy + kola. Reálně s vyhozeným předním to vidím na 2 kola a 4 dospělí + nějaké zavazadlo.Po testu S-Max vs. Galaxy: ty vozy míří každý úplně jinam. Galaxy je čistokrevné velkoprostorové MPV, S-Max je takový menší rodinný Van pro ty, kteří potřebuji více prostoru, ale ne mnoho a navíc ocení sportovnější naladění celého vozu. Já bych si vybral spíše Maxe a to hlavně proto, že nepotřebuji tolik místa a kufru, jako nabízí Galaxy, s Maxem je ještě pořád dost srandy a zábavy.Ale myslím, že co se týká preferencí, není můj názor směrodatný. Zde jde jen a pouze o to, co člověk od auta potřebuje a Max a Galaxy nabízí jiný soubor vlastností, které míří zcela jinam. Takže to co vyhovuje mi, nemusí někomu jinému.

Brus
29. ledna • 13:41

co znamená to 320 (240) u hodnoty toč. momentu?

Radek Ondrášík
29. ledna • 13:47

Má tam být 320 (340). Naftové motory některých automobilek umí krátkodobě zvýšit točivý moment. U tohoto motoru je to až o 20 Nm a to díky funkci overboost. Pokud tedy razantně sešlápnete pedál, pak máte ne chvíli 340 Nm, jinak při běžné jízdě "jen" 320 Nm

x12345678
30. ledna • 19:39

Přesně tak. Proces se jmenuje overboost a spočívá v krátkodobém (desítky sekund) zvýšení plnícího tlaku turbodmychadla zásahem řídící jednotky. Je to proces poměrně častý u vznětových i benzínových motorů, v některých případech posílený navíc odpojením kompresoru klimatizace, aby efekt zrychlení byl co nejlepší.

Deli
29. ledna • 12:08

se mi docela zamlouvají, pěkné:-)

x12345678
30. ledna • 19:35

Ač v mnohém s výroky na téma testovaného vozu s autorem hrubě nesouhlasím, nic to nemění na tom, že Ford udělal s novým Galaxy i S-Max óóóóbrovský krok vpřed. Galaxy ani S-Max nejsou sice bez chyby, ale v současné době je považuji za to nejlepší, co tento segment nabízí. Škoda, že nedošlo na pětiválec D5 a škoda, že VW zbytečně odkládá start nového Sharanu, aby bylo z čeho vybírat. Protože jinak je Galaxy i přes některé nedostatky v tomto okamžiku MPV bez konkurence.

Doporučujeme

Články odjinud