Ford Fusion/Mondeo: poprvé spolu a s verzí 4x4

Automobilka Ford v Detroitu představila druhou generaci své řady Fusion. A přesně tak bud vypadat i evropské Mondeo pro rok 2013.
Seznam kapitol
  1. Ford Fusion/Mondeo
  2. Fotogalerie

S první generací Mondea na počátku devadesátých letech to koncernu FMC nevyšlo, ale tento stroj by se měl stát skutečně „globálním“ vozem střední třídy. V USA naváže na Fusion (s evropským vozem téhož jména nemá samozřejmě nic společného) a v Evropě a zbytku světa zároveň nahradí současné Mondeo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Fusion druhé generace alias Ford Mondeo pro rok 2013

Pokud vám maska chladiče tvarem svého rámu připomíná Aston Martin, je to možné. Nicméně Fusion první generace byl již ve chvíli své premiéry prvním vozem Fordu, který podobné řešení s pěti vodorovnými žebry zavedl. Od něj podobnou masku převzala většina amerických Fordů a navíc se objevil také na studii Ford Evos z letošního frankfurtského autosalonu či konceptu lehkého SUV Ford EcoSport.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Oproti stávajícím vozům Fusion a Mondeo se novinka kromě použití masky ve stylu Aston Martinu vyznačuje také použitím úzkých hlavních svítilen, základní proporce karoserie pak vypadají spíše jako evoluce stávajícího evropského Mondea. Hodnocení vzhledu karoserie ponechme na čtenáři, podle našeho názoru však Ford Fusion/Mondeo získal na osobitosti a vzhledu „dražšího“ auta.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

A co se skrývá pod karoserií novinky? Přední kola spočívají na modifikovaných vzpěrách McPherson, ta zadní pak na víceprvkových závěsech, posilovač řízení je elektrický. Podle tvrzení zástupců FMC nový Fusion nabízí citelně lepší jízdní vlastnosti než jeho předchůdci, ovšem troufá si zároveň stanovit nová měřítka v oblasti jízdního komfortu.

Pohonné jednotky

Nový Ford Fusion má být vůbec prvním sériovým vozem své třídy, jenž bude paralelně dodáván s motory zážehovými i hybridními a plug-in hybridními, Mondeo pochopitelně přidá ještě diesely. Známe také podrobnosti k pohonným jednotkám, jež se budou dodávat pro trhy USA.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Základem, kterého se u Mondea ale určitě nedočkáme, je atmosféricky plněný čtyřválec s objemem 2,5 l, výkonem 170 koní (125 kW) a točivým momentem 230 Nm, který se přenáší na kola přední nápravy skrze automatickou šestistupňovou převodovku. Následuje dvojice známých přeplňovaných jednotek řady EcoBoost.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

„Šestnáctistovka“ dává výkon 179 koní (132 kW) a točivý moment 233 Nm a opatřena je kromě automatické převodovky také soustavou start/stop. „Dvoulitr“ má zatím hrát roli nejsilnějšího provedení. Vykazuje nejvyšší výkon 237 koní (174 kW) a točivý moment 339 Nm a stejně jako ostatní vozy řady Fusion je kombinován výhradně s automatickou převodovkou s šesti rychlostmi.

Pohon všech kol. Konečně!

Zřejmě nejčastěji kritizovaným nedostatkem modelových řad Mondeo byla absence možnosti volby pohonu všech kol. Ten slavil úspěchy již ve vozech Ford Sierra, ale po nástupu Mondea první generace se dodával jen prvních několik měsíců. Od té doby až dodnes Mondeo „čtyřkolku“ zkrátka nemělo a předáci evropského Fordu chlácholili veřejnost tvrzením, že pohon všech kol mají „jejich“ Volva.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volvo již FMC několik let nepatří a verze 4x4 se stala nutností. Pro americký Fusion bude „čtyřkolka“ k mání za příplatek pro verzi 2,0 EcoBoost.

Ford Fusion byl jako hybrid dodáván již v první generaci, ale v té nové byl obstarožní zážehový čtyřválec 2,5 l nahrazen novou jednotkou s objemem 2,0 l, který pracuje v efektivnějším Atkinsonově cyklu. Ni-Mh akumulátory pak ustoupily výkonnějším bateriím li-ion. Vůz je schopen krátkodobé jízdy na čistě elektrický pohon rychlostí až 100 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Fusion Energi (plug-in hybrid)

Novinkou v řadě Fusion, resp. Mondeo se stává ještě „zelenější“ verze plug-in hybrid s označením Energi, jež je schopna dobíjení akumulátorů z externích zdrojů. Detaily zatím neznáme, nicméně Ford o ní tvrdí, že bude hospodárnější než Chevrolet Volt, a dokonce také v porovnání s menší Toyotu Prius plug-in hybrid

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Fusion Hybrid
 

U zcela nového dua Fusion/Mondeo se samozřejmě můžeme těšit na kompletní škálu asistenčních a bezpečnostních soustav včetně aktivního parkovacího asistentu, adaptivního tempomatu, hlídání mrtvých úhlů a nechtěného opuštění jízdního pruhu i palubní systémy MyFord Touch a SYNC.

V USA se Ford Fusion začne prodávat na sklonku letošního roku, zatímco nové Mondeo na našich silnicích uvítáme až na počátku roku 2013.
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ford Fusion/Mondeo
  2. Fotogalerie
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků