Ford Fusion po americku: sedan místo hatchbacku

To, že jsou v USA vedle trucků, vanů a SUV populární také sedany, je všeobecně známo. Hatchbacky či kombi zde zatím nemají své stálé místo. Proto není divu, že Fusion uvedený na americkém trhu na sebe vzal klasickou podobu. Se svým evropským protějškem nemá společného zhola nic, jen jméno. Novinka je postavena na studii Ford 427 a patří do střední třídy, velikostně odpovídá evropskému Mondeu; délka je 4 831 mm, rozvor pak 2 728 mm. Na americký trh přijde sedan ještě v tomto roce.

Oproti studii 427 se ale pod kapotou nenachází silný osmiválec, ale dva slabší motory. Prvním je čtyřválcový 2.3 l s výkonem 118 kW, který lze kombinovat s pětistupňovým manuálem nebo automatem. Druhým motorem jest šestiválec 3.0 V6 s výkonem 164 kW, který pohání kola přes šestistupňový automat. Později se objeví také hybridní pohon, kterým jsou Američané v poslední době doslova posedlí (a to je dobře...). Zavazadlový prostor má objem průměrných 480 l. Zajímavá je cenová politika, protože např. ABS nebo audio systém jsou za příplatek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků