Ford Fusion po americku: sedan místo hatchbacku

To, že jsou v USA vedle trucků, vanů a SUV populární také sedany, je všeobecně známo. Hatchbacky či kombi zde zatím nemají své stálé místo. Proto není divu, že Fusion uvedený na americkém trhu na sebe vzal klasickou podobu. Se svým evropským protějškem nemá společného zhola nic, jen jméno. Novinka je postavena na studii Ford 427 a patří do střední třídy, velikostně odpovídá evropskému Mondeu; délka je 4 831 mm, rozvor pak 2 728 mm. Na americký trh přijde sedan ještě v tomto roce.

Oproti studii 427 se ale pod kapotou nenachází silný osmiválec, ale dva slabší motory. Prvním je čtyřválcový 2.3 l s výkonem 118 kW, který lze kombinovat s pětistupňovým manuálem nebo automatem. Druhým motorem jest šestiválec 3.0 V6 s výkonem 164 kW, který pohání kola přes šestistupňový automat. Později se objeví také hybridní pohon, kterým jsou Američané v poslední době doslova posedlí (a to je dobře...). Zavazadlový prostor má objem průměrných 480 l. Zajímavá je cenová politika, protože např. ABS nebo audio systém jsou za příplatek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků