Ford Fusion po americku: sedan místo hatchbacku

To, že jsou v USA vedle trucků, vanů a SUV populární také sedany, je všeobecně známo. Hatchbacky či kombi zde zatím nemají své stálé místo. Proto není divu, že Fusion uvedený na americkém trhu na sebe vzal klasickou podobu. Se svým evropským protějškem nemá společného zhola nic, jen jméno. Novinka je postavena na studii Ford 427 a patří do střední třídy, velikostně odpovídá evropskému Mondeu; délka je 4 831 mm, rozvor pak 2 728 mm. Na americký trh přijde sedan ještě v tomto roce.

Oproti studii 427 se ale pod kapotou nenachází silný osmiválec, ale dva slabší motory. Prvním je čtyřválcový 2.3 l s výkonem 118 kW, který lze kombinovat s pětistupňovým manuálem nebo automatem. Druhým motorem jest šestiválec 3.0 V6 s výkonem 164 kW, který pohání kola přes šestistupňový automat. Později se objeví také hybridní pohon, kterým jsou Američané v poslední době doslova posedlí (a to je dobře...). Zavazadlový prostor má objem průměrných 480 l. Zajímavá je cenová politika, protože např. ABS nebo audio systém jsou za příplatek.

  

  

  

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud