Ford Fusion je ideálním do městské vřavy

Nová generace Fordu Fiesta se na tomto světě ještě pořádně ani nerozkoukala a už má bratříčka. Jmenuje se Fusion, využívá jejích mechanických komponentů a míří mezi nejmenší vozy kategorie mpv.
Ford Fusion je ideálním do městské vřavy

U Fordu dokonce říkají, že jejich Fusion zakládá novou automobilovou kategorii nazývanou UAV (Urban Activity Vehicles – vozidla pro městské aktivity). Jako typického kupujícího nového Fordu si představují mladou rodinu žijící ve městě, jež potřebuje praktický dopravní prostředek poskytující jí bezpečný azyl ve vřavě městského provozu.

Líbí, nelíbí

Kupující Fordu Fusion by měl také být člověkem, jehož neoslovují pomíjivé hodnoty vnějšího designu, ale sází spíše na obyčejnou praktičnost a nadčasové tvary. Designéři se snažili vnějšími tvary Fusionu vyjádřit především robustnost modelu, s níž je schopen odolat rozbitým městským vozovkám, záludným obrubníkům a drobným kolizím. Výrazně vytažené lemy blatníků pokračující linkou ve dveřích o tom přesvědčí oko, neobvykle velká světlá výška společně s velkorysými koly o rozměru 195/60 R15 (obvyklá v této kategorii jsou tak 165/70 R14) zase přesvědčí rozum.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ford Fusion sice jako první městské vozidlo přináší robustní podvozek a velká kola, ale v dané kategorii rozhodně není průkopníkem. Tuto pozici lze přiznat spíše známé Mazdě Demio, rozměrové srovnání s ní ale svědčí o tom, jak rostou nároky zákazníků. S délkou 4020 mm je Fusion delší o 205 mm, do šířky svými 1708 mm vítězí o 38 mm, jen jeho výška 1508 mm na Mazdu Demio nestačí - o 27 mm. Fusion si to však bohatě vynahrazuje v otázce hodnoty rozvoru náprav, která víceméně určuje vnitřní prostornost automobilu. U tohoto vozu činí 2488 mm (stejně jako u nové Fiesty), což je o necelých deset centimetrů více, než má Mazda Demio.

V první řadě prostor

Vnitřní prostornost by měla být společně s manévrovatelností a odolností další hlavní předností modelu. Ve srovnání s oblíbeným etalonem kategorie malých vozů Škodou Fabia, která při klasické stavbě karosérie nabízí dobrou vnitřní prostornost.

Avšak na Ford Fusion to nestačí, alespoň co se týče místa nad hlavou. Měřeno od sedáku ke stropu, nabízí Ford vpředu 1017 mm (o 40 mm více než Fabia) a vzadu 981 mm (o 29 mm víc). Naopak klasická koncepce škody vítězí v oblasti příčného prostoru, když vpředu Fusion nabízí pro ramena cestujících 1358 mm (o 22 mm méně než fabia) a vzadu 1325 mm (dokonce o 67 mm méně). Nad konvenčním malým vozem zase Ford Fusion jednoznačně vítězí základním objemem zavazadlového prostoru 337 litrů, a to o sedmasedmdesát litrů. Navíc vysoká záď městského mpv nabízí k zavazadlům lepší přístup.

Technika kouzlí

Jedno z hlavních „kouzel“ Fordu Fusion by mělo spočívat v přehledu, který má jeho řidič díky vyšší pozici sezení o okolním provozu. O to, aby se vůz s přehledem pohyboval v městském provozu i po stránce dynamiky, se budou starat tři motory: dva zážehové a jeden turbodiesel. Šestnáctiventilové benzínové čtyřválce řady Duratec mají objem 1,4 a 1,6 litru a disponují maximálními výkony 59, resp. 74 kW.

Velmi oblíbený (a jistě i hospodárný) bude kompaktní vznětový přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikováním paliva metodou Common Rail, jenž z objemu 1,4 litru „vydoluje“ 50 kW výkonu a 160 N.m točivého momentu. U Fordu jej nazývají Duratorq 1,4 TDCi, ale třeba ve vozech koncernu PSA se s ním setkáte pod názvem 1,4 HDI. Z čehož je jasné, kdo za jeho vývojem stojí a o jak kvalitní a spolehlivý motor půjde.

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 158 232 km
Cena: 109 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků