Dvorní ladič amerických Fordů, společnost SVT, hodlá na trh na přelomu let 2009 a 2010 uvést vrcholné provedení sedanu Fusion. Právě Fusion GT by tak měl být čtvrtým modelem koncernu FMC, který obdrží nový, přeplňovaný motor s přímým vstřikováním z řady EcoBoost. Před Fusionem GT jej obdrží ještě vozy Ford Flex, Lincoln MKS a Lincoln MKR. Nová pohonná jednotka pokračuje v tendenci zmenšovat objemy amerických motorů, takže lapidárně řečeno u Fordu plánují čtyřválci nahrazovat šestiválce a šestiválci stávající osmiválce.
Ford Fusion GT bude poháněn tříapůllitrovým šestiválcem EcoBoost o výkonu 340 koní, ačkoli pro vybrané modely dává tento motor až 415 koní. Pro distribuci tohoto výkonu na vozovku bude podvozek Fusionu GT osazen pohonem všech kol se spojkou Haldex a cílem konstruktérů je postavit auto, které by se přinejmenším vyrovnalo Audi S4, ale stálo zlomek jeho ceny.
Systém EcoBoost ponesou dále i čtyřválec pro Fusion (2010) a Focus GT a šestiválec pro malý pick-up zatím pojmenovaný F-100. Podobné motory najdou cestu také do modelu Edge, ale dokonce také pod kapotu Mustangu, přičemž se předpokládá, že verze V6 EcoBoost bude výkonnější než současný atmosféricky plněný 4,6 V8 GT.
Americký Ford Fusion