Ford Fusion GT EcoBoost: S4 pro chudé

Dvorní ladič amerických Fordů, společnost SVT, hodlá na trh na přelomu let 2009 a 2010 uvést vrcholné provedení sedanu Fusion. Právě Fusion GT by tak měl být čtvrtým modelem koncernu FMC, který obdrží nový, přeplňovaný motor s přímým vstřikováním z řady EcoBoost. Před Fusionem GT jej obdrží ještě vozy Ford Flex, Lincoln MKS a Lincoln MKR. Nová pohonná jednotka pokračuje v tendenci zmenšovat objemy amerických motorů, takže lapidárně řečeno u Fordu plánují čtyřválci nahrazovat šestiválce a šestiválci stávající osmiválce.

Ford Fusion GT bude poháněn tříapůllitrovým šestiválcem EcoBoost o výkonu 340 koní, ačkoli pro vybrané modely dává tento motor až 415 koní. Pro distribuci tohoto výkonu na vozovku bude podvozek Fusionu GT osazen pohonem všech kol se spojkou Haldex a cílem konstruktérů je postavit auto, které by se přinejmenším vyrovnalo Audi S4, ale stálo zlomek jeho ceny.

Systém EcoBoost ponesou dále i čtyřválec pro Fusion (2010) a Focus GT a šestiválec pro malý pick-up zatím pojmenovaný F-100. Podobné motory najdou cestu také do modelu Edge, ale dokonce také pod kapotu Mustangu, přičemž se předpokládá, že verze V6 EcoBoost bude výkonnější než současný atmosféricky plněný 4,6 V8 GT.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Americký Ford Fusion

 

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků