Ford Fusion GT EcoBoost: S4 pro chudé

Dvorní ladič amerických Fordů, společnost SVT, hodlá na trh na přelomu let 2009 a 2010 uvést vrcholné provedení sedanu Fusion. Právě Fusion GT by tak měl být čtvrtým modelem koncernu FMC, který obdrží nový, přeplňovaný motor s přímým vstřikováním z řady EcoBoost. Před Fusionem GT jej obdrží ještě vozy Ford Flex, Lincoln MKS a Lincoln MKR. Nová pohonná jednotka pokračuje v tendenci zmenšovat objemy amerických motorů, takže lapidárně řečeno u Fordu plánují čtyřválci nahrazovat šestiválce a šestiválci stávající osmiválce.

Ford Fusion GT bude poháněn tříapůllitrovým šestiválcem EcoBoost o výkonu 340 koní, ačkoli pro vybrané modely dává tento motor až 415 koní. Pro distribuci tohoto výkonu na vozovku bude podvozek Fusionu GT osazen pohonem všech kol se spojkou Haldex a cílem konstruktérů je postavit auto, které by se přinejmenším vyrovnalo Audi S4, ale stálo zlomek jeho ceny.

Systém EcoBoost ponesou dále i čtyřválec pro Fusion (2010) a Focus GT a šestiválec pro malý pick-up zatím pojmenovaný F-100. Podobné motory najdou cestu také do modelu Edge, ale dokonce také pod kapotu Mustangu, přičemž se předpokládá, že verze V6 EcoBoost bude výkonnější než současný atmosféricky plněný 4,6 V8 GT.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Americký Ford Fusion

 

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 9 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků