Ford Fusion Energi: americké Mondeo má jezdit za 2,35 l/100 km

Známe ceny a spotřebu, kterými se bude vyznačovat nový plug-in hybrid Ford Fusion Energi, dvojník evropského Mondea nové generace.

Před rokem se na autosalonu v Detroitu představila nová generace středního cestovního vozu Ford Fusion a její evropská alternativa v podobě nového modelu Ford Mondeo následovala letos v Paříži. Zatímco je ale nástup Mondea do sériové produkce zatím v nedohlednu, Fusion se v USA již prodává. O obou modelech toho bylo již řečeno mnohé, takže se soustřeďme na hybridy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Fusion Energi jako plug-in hybrid

Ford Fusion byl jako hybrid dodáván již ve své první generaci, ale v té nové byl obstarožní zážehový čtyřválec 2,5 l nahrazen novou jednotkou s objemem 2,0 l, která pracuje v efektivnějším Atkinsonově cyklu. Ni-Mh akumulátory pak ustoupily výkonnějším bateriím li-ion. Vůz je schopen krátkodobé jízdy na čistě elektrický pohon rychlostí až 100 km/h.

Ford Fusion/Mondeo: poprvé spolu a s verzí 4x4

Ford Fusion/Mondeo: poprvé spolu a s verzí 4x4

Novinkou v řadě Fusion generace druhé se stává ještě „zelenější“ verze plug-in hybrid s označením Energi, jež je schopna dobíjení akumulátorů z externích zdrojů. A její prodeje byly v USA nyní právě zahájeny. Podle speciální metodiky v USA používaného měření průměrné spotřeby paliva EPA MPGe, jež se používá především pro elektromobily a plug-in hybridy, má jít v provozu o skutečně hospodárný vůz. Alespoň na papíře…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Fusion Energi lze dobíjet i z externích zdrojů
 
Ford Mondeo přiváží SYNC a světlomety z LED

Ford Mondeo přiváží SYNC a světlomety z LED

Podle tvrzení výrobce má během pěti tet provozu tento plug-in hybrid v porovnání s „průměrným novým vozem“ ušetřit svému majiteli v přepočtu zhruba 130 000 Kč na provozních nákladech. Na druhou stranu je třeba zdůraznit, že plug-in hybrid Fusion Energi startuje s cenou v přepočtu 754 000 Kč, což je o přibližně 234 000 Kč více než u Fusionu Hybrid a o 324 000 Kč více než u základního Fusionu S s konvenčním čtyřválcem 2,5 l Duratec.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Má být úsporný, ale také dosti drahý

Evropské Mondeo z řady Ford Fusion zřejmě převezme konvenční hybridní uspořádání, plug-in hybridu Energi se však zřejmě nedočkáme. 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 40 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků