Ford Fusion Energi: americké Mondeo má jezdit za 2,35 l/100 km

Známe ceny a spotřebu, kterými se bude vyznačovat nový plug-in hybrid Ford Fusion Energi, dvojník evropského Mondea nové generace.

Před rokem se na autosalonu v Detroitu představila nová generace středního cestovního vozu Ford Fusion a její evropská alternativa v podobě nového modelu Ford Mondeo následovala letos v Paříži. Zatímco je ale nástup Mondea do sériové produkce zatím v nedohlednu, Fusion se v USA již prodává. O obou modelech toho bylo již řečeno mnohé, takže se soustřeďme na hybridy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Fusion Energi jako plug-in hybrid

Ford Fusion byl jako hybrid dodáván již ve své první generaci, ale v té nové byl obstarožní zážehový čtyřválec 2,5 l nahrazen novou jednotkou s objemem 2,0 l, která pracuje v efektivnějším Atkinsonově cyklu. Ni-Mh akumulátory pak ustoupily výkonnějším bateriím li-ion. Vůz je schopen krátkodobé jízdy na čistě elektrický pohon rychlostí až 100 km/h.

Ford Fusion/Mondeo: poprvé spolu a s verzí 4x4

Ford Fusion/Mondeo: poprvé spolu a s verzí 4x4

Novinkou v řadě Fusion generace druhé se stává ještě „zelenější“ verze plug-in hybrid s označením Energi, jež je schopna dobíjení akumulátorů z externích zdrojů. A její prodeje byly v USA nyní právě zahájeny. Podle speciální metodiky v USA používaného měření průměrné spotřeby paliva EPA MPGe, jež se používá především pro elektromobily a plug-in hybridy, má jít v provozu o skutečně hospodárný vůz. Alespoň na papíře…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Fusion Energi lze dobíjet i z externích zdrojů
 
Ford Mondeo přiváží SYNC a světlomety z LED

Ford Mondeo přiváží SYNC a světlomety z LED

Podle tvrzení výrobce má během pěti tet provozu tento plug-in hybrid v porovnání s „průměrným novým vozem“ ušetřit svému majiteli v přepočtu zhruba 130 000 Kč na provozních nákladech. Na druhou stranu je třeba zdůraznit, že plug-in hybrid Fusion Energi startuje s cenou v přepočtu 754 000 Kč, což je o přibližně 234 000 Kč více než u Fusionu Hybrid a o 324 000 Kč více než u základního Fusionu S s konvenčním čtyřválcem 2,5 l Duratec.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Má být úsporný, ale také dosti drahý

Evropské Mondeo z řady Ford Fusion zřejmě převezme konvenční hybridní uspořádání, plug-in hybridu Energi se však zřejmě nedočkáme. 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků