Ford Fusion Energi: americké Mondeo má jezdit za 2,35 l/100 km

Známe ceny a spotřebu, kterými se bude vyznačovat nový plug-in hybrid Ford Fusion Energi, dvojník evropského Mondea nové generace.

Před rokem se na autosalonu v Detroitu představila nová generace středního cestovního vozu Ford Fusion a její evropská alternativa v podobě nového modelu Ford Mondeo následovala letos v Paříži. Zatímco je ale nástup Mondea do sériové produkce zatím v nedohlednu, Fusion se v USA již prodává. O obou modelech toho bylo již řečeno mnohé, takže se soustřeďme na hybridy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Fusion Energi jako plug-in hybrid

Ford Fusion byl jako hybrid dodáván již ve své první generaci, ale v té nové byl obstarožní zážehový čtyřválec 2,5 l nahrazen novou jednotkou s objemem 2,0 l, která pracuje v efektivnějším Atkinsonově cyklu. Ni-Mh akumulátory pak ustoupily výkonnějším bateriím li-ion. Vůz je schopen krátkodobé jízdy na čistě elektrický pohon rychlostí až 100 km/h.

Ford Fusion/Mondeo: poprvé spolu a s verzí 4x4

Ford Fusion/Mondeo: poprvé spolu a s verzí 4x4

Novinkou v řadě Fusion generace druhé se stává ještě „zelenější“ verze plug-in hybrid s označením Energi, jež je schopna dobíjení akumulátorů z externích zdrojů. A její prodeje byly v USA nyní právě zahájeny. Podle speciální metodiky v USA používaného měření průměrné spotřeby paliva EPA MPGe, jež se používá především pro elektromobily a plug-in hybridy, má jít v provozu o skutečně hospodárný vůz. Alespoň na papíře…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Fusion Energi lze dobíjet i z externích zdrojů
 
Ford Mondeo přiváží SYNC a světlomety z LED

Ford Mondeo přiváží SYNC a světlomety z LED

Podle tvrzení výrobce má během pěti tet provozu tento plug-in hybrid v porovnání s „průměrným novým vozem“ ušetřit svému majiteli v přepočtu zhruba 130 000 Kč na provozních nákladech. Na druhou stranu je třeba zdůraznit, že plug-in hybrid Fusion Energi startuje s cenou v přepočtu 754 000 Kč, což je o přibližně 234 000 Kč více než u Fusionu Hybrid a o 324 000 Kč více než u základního Fusionu S s konvenčním čtyřválcem 2,5 l Duratec.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Má být úsporný, ale také dosti drahý

Evropské Mondeo z řady Ford Fusion zřejmě převezme konvenční hybridní uspořádání, plug-in hybridu Energi se však zřejmě nedočkáme. 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků