Ford Fusion Calero, další malý (ne)teréňák

Také automobilka Ford propadla módní vlně „cross” aut. Ty se vyznačují mírně zvětšenou světlou výškou, plastovým body kitem navozujícím vzezření terénního vozu, předním náhonem a vyšší cenou. Ford představil na autoshow v Essenu novou verzi malého modelu Fusion, který nedostane přídomek cross, jako jsme zvyklí u německé a italské konkurence, ale Calero.

Mimo optický paket dostane Calero i větší základní výbavu. 15" kola s pneumatikami 195/60, manuální klimatizaci, rádio s CD a podporou mp3, všechna okna el. ovládáná, dekorace z imitace hliníku a další nezbytné drobnosti. Za příplatek budou 16" kola z lehké slitiny, podpora Bluetooth, automatická klimatizace a další.

Fusion Calero bude dostupný se třemi motory. Základním agregátem bude benzínový čtyřválec 1,4 o výkonu 58 kW (80 k), se kterým zrychlí na stovku za 14,1 s a dosáhne maximální rychlosti 163 km/h. Druhou jednotkou je opět čtyřválec ovšem o objemu 1,6 l s výkonem 74 kW (100 k). Zde se zrychlení na stovku odehraje za 11,1 s a Fusion s ním dokáže jet rychlostí až 178 km/h.

Třetím motorem je naftový čtyřválec 1,6 TDCI o výkonu 66 kW (90 k). S ním zrychlí na stovku za 12,9 s a dosáhne maximální rychlosti 176 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Ford Fusion Calero
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků