Ford Fusion 2010: velké naděje, rozumná cena

Ford představil modernizovanou verzi svého taktického modelu Fusion i nové varianty Sport a Hybrid.

Americký Fusion nemá pochipitelně kromě jména s tím evropským pranic společného. Jedná se o prostorný čtyřdvéřový sedan střední třídy, který je zbraní zejména vůči japonským strojům Toyota Camry, Honda Accord a Nissan Altima. Fusion se představil před třemi lety spolu se svými sourozenci Mercury Milan a Lincoln MZK a pro rok 2010 prošel nezvykle rozsáhlou modernizací.

Nabídka začíná provedením Fusion S, který za cenu pod hranicí 20 000 dolarů nabízí čtyřválec s objemem 2,5 l, šestistupňovou převodovku s manuálním řazením, klimatizaci, elektrické ovládání zámků, oken a zrcátek nebo litá kola o průměru 16 palců. Jen o málo dražší Fusion SE nabízí také lepší audiosoustavu a za příplatek též třílitrový šestiválec schopný spalovat směs E85. Fusion SEL se vyznačuje šestistupňovým automatem pro standardní čtyřválec 2,5 l, velkým koženým paketem,automatickými světly či kódovou klávesnici na dveřích pro bezklíčkové odemykání. Za příplatek lze kromě zmíněného třílitru dostat ještě pohon všech kol, navigaci či soundsystém Sony.  Novinkou je verze Fusion Sport, která za necelých 26 000 dolarů disponuje šestiválcem s objemem 3,5 l, automatickou šestistupňovou převodovkou, dvojitou výfukovou soustavu či litá kola s průměrem 18 palců. Vrcholem nabídky se stává Ford Fusion Hybrid, jenž je přesně o 10 000 dolarů dražší než výchozí Fusion S. Standardně je osazen i parkovacím asistentem, za příplatek lze získat pohon všech kol, navigaci či aparaturu Sony.

Američtí zákazníci kladou na vozy střední třídy, tedy v segmentu C/D, poněkud jiné požadavky než my Evropané. Dle aktuálních marketingových průzkumů stojí v popředí jejich zájmu elegantní vzhled, dobré jízdní vlastnosti a širokou paletu nabízených pohonných jednotek. Také z tohoto důvodu se FMC rozhodla do „faceliftu“ rodiny Fusion investovat více prostředků, než bývá zvykem. Všechny, tedy přesněji obě, pohonné jednotky prošly důslednou optimalizací, přibyl silnější šestiválec 3,5 l, ale především hybridní provedení, jehož uvedením si Ford může udělat další čárku za snížení spotřeby a emisí.

Ford jde při uvádění vozů s hybridním pohonem poněkud jinou cestou než ostatní, zvláště japonští producenti. Ti své hybrdiní vozy vymezují do zvláštních modelů, které se na první pohled odlišují od zbytku aktuální typové nabídky, vzpomeňme Prius, který je v USA stělesněním úspěchu, ale také oblíbeného terče vtipkování. Navíc Honda připravila pro modelový rok 2009 dva modely Insight a CR-Z, které v tomto stylu pokračují. FMC však vychází z vlastních průzkumů, které tvrdí, že zákazníci požadují, aby se hybridní automobil na první pohled lišil od běžného provedení jen minimálně. Těžko říci, který z přístupů je ten správný, pravdou ale zůstává, že Ford uspokojuje poptávku po svých typech Escape Hybrid a Mariner Hybrid jen s vypětím všech sil. Dvojice Fusion Hybrid/Milan Hybrid má předurčenu roční produkci jen 25 000 kusů, takže zřejmě s odbytem rovněž nebudou potíže.

Jedinou partií nového Fusionu, která zůstává beze změny, je střední část karosérie. Přídi dominuje zcela nová, robustní třídílná maska chlaxdiče, kombinovaná s horizontálními reflektory. Pozměněná kapota nese podobnostní rysy s novým Mustangem. Spodní část předního spoileru naopak naznačuje sounáležitost s „kinetickým designem“, který Ford aplikuje na svých evropských modelech, v provedení pro Fusion Sport obsahuje dva dodatečné vstupy pro chlazení brzd. Interiér byl změněn k nepoznání. Nová jsou sedadla i palubní deska. Středová konzole může na přání hostit nezvykle rozměrný, osmipalcový displej navigačního systému.

Úprav doznala i záď vozu, která je opatřena novými sdruženými svítilnami, které opakují motiv medové plástve z okolí předních mlhovek. Vodorovný pás na víku zavazadlového prostoru je vyveden v barvě karosérie, pouze Hybrid jej má chromovaný. Spolu s chromovanými znaky na předních dveřích tak jde o jediné prvky, jimiž se hybridní provedení Fusionu na první pohled liší od jeho sourozenců. Jeho baterie jsou umístěny na stojato v přední části zavazadlového prostoru, takže opěradla nelze sklápět. Kompatní stavba těchto nových akumulátorů ale umožnila zachovat objem zavazadlového prostoru takřka nezměněný. Fusiony s hybridním pohonem mají dodatečný airbag pro kolena řidiče, jenž má za úkol poněkud kompenzovat vyšší hmostnost celého vozu při jeho případné nehodě. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Fusion Hybrid
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Fusion Sport
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků