Ford Fusion+ 1,6 TDCi: velké auto v malém balení (test)

Ford Fusion+ 1,6 TDCi: velké auto v malém balení (test)

Kapitoly článku:


Rozumný posaz

Jak jsem psal už výše, za volantem sedíte docela vysoko, což ale nemusí být nevýhoda. Na jedné straně máte přehled o aktuální situaci na silnici lepší než řidiči v nižších autech, na druhé straně se nemůžete zbavit dodávkového dojmu; zkrátka jsem připadal poněkud těžkopádně, ostatně jako v každém jiném podobném vozidle. Posaz budete hledat poněkud déle, protože volant je nastavitelný pouze výškově a u sedadla se dá měnit pouze sklon sedáku – pumpováním snižujete nebo zvyšujete jeho zadní část; nehýbe se celé sedadlo. Zkrátka to chvíli trvá, než si vše nastavíte tak, abyste se cítili pohodlně, měli ruce ve správné poloze na volantu a přitom si nezakrývali část přístrojů. Ale kdo hledá, najde.

 
Palubní deska vychází z Fiesty, středový tunel je stále příliš masivní


Ve dveřích je jen malá kapsa --- Sedadla jsou pohodlní, ale užší; chybí jim výškové nastavení

Ze sedadla piknik

Středová konzola je na můj vkus poněkud široká a stejně jako ve Fiestě se o ni budou vyšší jedinci při agresivnější jízdě „otírat“ - stejné je to i u spolujezdce. Nevím, co výrobce vedlo k vytvoření široké konzoly, nevidím k tomu jediný důvod – ještě více zmenšuje prostor, který řidič a spolujezdec mají. Mně naštěstí na místě řidiče konzola nevadila, jako spolujezdci, kde jsem seděl více vpředu, už ale ano. K rozmístění prvků na konzole ale nemohu říci jediného špatného slova, vše je přehledně uspořádáno. Ještě bych ocenil ovládání rádia na volantu a bylo by to dokonalé. Kaplička s přístroji je přehledná, palubnímu počítači chybí aktuální spotřeba, což nevadí, druhá paměť by se ale hodila. K ovládacím páčkám, stejně jako k ovladači světel nemám připomínky – zkrátka ford jako vyšitý.

  
Před řadičkou je odkládací přihrádka --- Loketní opěrka je určena jen řidiči


Odkladácí přihrádka před spolujezdcem

Odkládacích ploch není v interiéru mnoho, resp. očekával bych jich k rodinnému zaměření více. Kapsy ve dveřích jsou malé a mělké, vzadu nejsou vůbec. Malá přihrádka je pod středovou konzolou, u řadící páky je pak místo pro nápoj. Praktická přihrádka je na palubní desce uprostřed, menší přihrádky jsou pak umístěny nad odkládací skříňkou u spolujezdce. Zcela ale jakýkoliv prostor u ruční brzdy nebo za ní, takže cestující vzadu mají smůlu – nápoj musí holt držet v ruce.

 
Dozadu můžete umístit autoledničku --- Přední sedadlo lze sklopit

Zajímavá je možnost sklopit přední opěradlo, z něhož se pak stane malý odkládací stolek – to se může hodit, když budete chtít uspořádat malý piknik. Při jízdě si pak na něj může cestující vzadu odložit nohy a zvýšit své pohodlí. V testovaném voze bylo za příplatek instalováno vyhřívání čelního skla, které je v zimě k nezaplacení, a el. sklopná zrcátka, která se sama sklopí po zamknutí vozu – praktické, ale úhel sklopení mohl být větší.

 
Vysocí jedinci se vzadu cítí méně pohodlně, ale stále to ještě jde


Menší řidič si sám za sebe sedne bez problémů

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud