Kapitoly článku:
- Fusion = větší Fiesta, výbavy, ceny
- Interiér, posaz, místo vzadu
- Zavazadlový prostor, jízda, motor, spotřeba
- Plusy, minusy, technické parametry, fotogalerie část 1.
- Fotogalerie, část 2.
Rozumný posaz
Jak jsem psal už výše, za volantem sedíte docela vysoko, což ale nemusí být nevýhoda. Na jedné straně máte přehled o aktuální situaci na silnici lepší než řidiči v nižších autech, na druhé straně se nemůžete zbavit dodávkového dojmu; zkrátka jsem připadal poněkud těžkopádně, ostatně jako v každém jiném podobném vozidle. Posaz budete hledat poněkud déle, protože volant je nastavitelný pouze výškově a u sedadla se dá měnit pouze sklon sedáku – pumpováním snižujete nebo zvyšujete jeho zadní část; nehýbe se celé sedadlo. Zkrátka to chvíli trvá, než si vše nastavíte tak, abyste se cítili pohodlně, měli ruce ve správné poloze na volantu a přitom si nezakrývali část přístrojů. Ale kdo hledá, najde.
Palubní deska vychází z Fiesty, středový tunel je stále příliš masivní
Ve dveřích je jen malá kapsa --- Sedadla jsou pohodlní, ale užší; chybí jim výškové nastavení
Ze sedadla piknik
Středová konzola je na můj vkus poněkud široká a stejně jako ve Fiestě se o ni budou vyšší jedinci při agresivnější jízdě „otírat“ - stejné je to i u spolujezdce. Nevím, co výrobce vedlo k vytvoření široké konzoly, nevidím k tomu jediný důvod – ještě více zmenšuje prostor, který řidič a spolujezdec mají. Mně naštěstí na místě řidiče konzola nevadila, jako spolujezdci, kde jsem seděl více vpředu, už ale ano. K rozmístění prvků na konzole ale nemohu říci jediného špatného slova, vše je přehledně uspořádáno. Ještě bych ocenil ovládání rádia na volantu a bylo by to dokonalé. Kaplička s přístroji je přehledná, palubnímu počítači chybí aktuální spotřeba, což nevadí, druhá paměť by se ale hodila. K ovládacím páčkám, stejně jako k ovladači světel nemám připomínky – zkrátka ford jako vyšitý.
Před řadičkou je odkládací přihrádka --- Loketní opěrka je určena jen řidiči
Odkladácí přihrádka před spolujezdcem
Odkládacích ploch není v interiéru mnoho, resp. očekával bych jich k rodinnému zaměření více. Kapsy ve dveřích jsou malé a mělké, vzadu nejsou vůbec. Malá přihrádka je pod středovou konzolou, u řadící páky je pak místo pro nápoj. Praktická přihrádka je na palubní desce uprostřed, menší přihrádky jsou pak umístěny nad odkládací skříňkou u spolujezdce. Zcela ale jakýkoliv prostor u ruční brzdy nebo za ní, takže cestující vzadu mají smůlu – nápoj musí holt držet v ruce.
Dozadu můžete umístit autoledničku --- Přední sedadlo lze sklopit
Zajímavá je možnost sklopit přední opěradlo, z něhož se pak stane malý odkládací stolek – to se může hodit, když budete chtít uspořádat malý piknik. Při jízdě si pak na něj může cestující vzadu odložit nohy a zvýšit své pohodlí. V testovaném voze bylo za příplatek instalováno vyhřívání čelního skla, které je v zimě k nezaplacení, a el. sklopná zrcátka, která se sama sklopí po zamknutí vozu – praktické, ale úhel sklopení mohl být větší.
Vysocí jedinci se vzadu cítí méně pohodlně, ale stále to ještě jde
Menší řidič si sám za sebe sedne bez problémů