Ford Fusion+ 1,6 TDCi: velké auto v malém balení (test)

Na podvozku Fiesty postavil Ford druhý vůz, Fusion. Od Fiesty se liší v podstatě jen vyšší výškou, větším zavazadlovým prostorem a vyšším posazem. Vzhled offroadu ale klame, vyšší stavba přináší především více prostoru pro cestující. Toužíte-li po prostoru Mondea za cenu Focusu, nenechte si ujít náš test.
Ford Fusion+ 1,6 TDCi: velké auto v malém balení (test)
Seznam kapitol
  1. Fusion = větší Fiesta, výbavy, ceny
  2. Interiér, posaz, místo vzadu
  3. Zavazadlový prostor, jízda, motor, spotřeba
  4. Plusy, minusy, technické parametry, fotogalerie část 1.
  5. Fotogalerie, část 2.

Kam patří?

Ford Fusion je vůz velmi specifický. Ford sám ho řadí do vlastní kategorie UAV (Urban Activity Vehicle), tedy v podstatě vůz do města. Vzhled, který připomíná malý offroad, ale říká, že by se toto auto mělo cítit daleko lépe na nezpevněných cestách a libovat si v průjezdech terénem. Tomu odpovídá i světlá výška či plastové kryty spodku nárazníků, plastové lemy blatníků a prahů, stejně jako skrytý výfuk. Fusionu ale chybí pohon všech kol, je to obyčejná předokolka, a ačkoli mu nebude vadit, když se s ním vydáte na nezpevněnou cestu, kam byste si s nižším hatchbackem asi netroufli, tereňák to zkrátka není. Vyšší stavby využívá Fusion jinak.

Vůz  je v podstatě nafouknutou Fiestu, má stejný podvozek, stejné motory, velmi podobný interiér a rovněž mnohé designové rysy. Je však vyšší, o něco delší a také o něco širší – to vše má vliv na vnitřní prostor, který je skutečně o poznání větší. Sedíte totiž výše, takže nepotřebujete tolik místa v podélném směru, a zatímco ve Fiestě se kolega sám za sebe neposadil, ve Fusionu mu to nečinilo větší obtíže – konstatoval, že by bez problému vydržel i kratší cestu. Já sám si za sebe sedl zcela bez problémů a ještě jsem měl před koleny malou rezervu. Musíte si ale zvyknout na to, že podobně jako v MPV sedíte jako na židli; ostatně ani ve Fiestě není posaz o mnoho nižší.


„Větší Fiesta“ působí robustním dojmem

Drahý z levných

Fusion se cenově nachází někde mezi Fiestou a Focusem, základní model s motorem 1,4 59 kW stojí nemalých 359 tisíc. Za auto vybavené pouze předními airbagy a posilovačem řízení je to celkem silná káva. Ve výbavě Trend už najdete navíc ABS, dálkově ovládaný centrál, základní rádio, el. ovládaná a vyhřívaná zrcátka, přední mlhovky a přední okna v el. V této výbavě stojí Fusion 399 tisíc. Silnější benzínovou šestnáctistovku koupíte jen ve zmíněné výbavě Trend, a to za 427 tisíc, což už není tak hrozné - Fusion je se silnějším motorem a vyšší výbavou zajímavější nabídkou než o 68 tisíc Kč levnější "oholená čtrnáctka". V nabídce jsou ještě dva nafťáky - 1,4 TDCi 50 kW a 1,6 TDCi 66 kW. V holém základu stojí silnější nafťák 444 tisíc, má už ale bez příplatku ABS.

V nejvyšší výbavě Fusion+, v níž je vůz testovali, stojí nafťák 504 990 Kč, což je slušný balík. Oproti motoru 1,6 74 kW činí příplatek 47 tisíc Kč; není síla, která by mne ke koupi slabšího nafťáku donutila. Když k tomu přidáte příplatkovou výbavu testovaného vozu jako jsou el. sklápěná zrcátka, automatickou klimatizaci, palubní počítač, ESP, vyhřívané čelní sklo, dešťový a světelný senzor, metalízu, parkovacího asistenta nebo boční airbagy rázem se dostáváme do nebeských výšin – dát 610 790 Kč za vůz nižší třídy je skoro na lístek do Bohnic. Naštěstí Ford nabízí Fusion v akci, v níž stojí benzínový model Fusion+ s motorem 1,6 74 kW a manuální klimatizací v ceně jen 399 tisíc – to je už rozumná částka. Za standardní cenu skutečně nemá smysl vůz kupovat, lze za ni pořídit automobil o třídu větší a stejně, nebo dokonce lépe vybavený.

  
Lemy blatníků větší výšku ještě zvýrazňují --- Koncovka výfuku je schovaná, aby se v terénu nepoškodila --- Vzadu mají kola jen bubnové brzdy

 
Zrcátka jsou vyhrřívaná a sklopná --- Přední maska i nárazník doznaly změn

Více výbavy po faceliftu

Začátkem roku prošel Fusion podobně jako Fiesta drobným facelitem, po kterém dostal vůz novou přední masku a nárazník – díky tomu vypadá automobil ještě více „offroadovsky“. Drobné změny se dotkly také barevných kombinací interiéru a audio techniky, do výbavy se dostaly drobnosti jako el. sklápěná zrcátka. Vůz jako takový ale vypadá stále stejně vč. svých hranatých, takřka čtvercových světel a sloupku zadních světlometů. Jako celkem působí Fusion vyváženě, při pohledu z boku mi jen nesedí linie zadních dveří. 16“ litá kola, které jsou ve výbavě Fusion+ ve standardu, vozu sluší a celkově vypadá Fusion jako automobil vyšší třídy – na první pohled byste nehádali, že má jen čtyři metry na délku. Zkrátka klame tělem.


Světlý interiér vypadá dobře a posunuje vůz o půl třídy výše

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Fusion = větší Fiesta, výbavy, ceny
  2. Interiér, posaz, místo vzadu
  3. Zavazadlový prostor, jízda, motor, spotřeba
  4. Plusy, minusy, technické parametry, fotogalerie část 1.
  5. Fotogalerie, část 2.

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 158 232 km
Cena: 109 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků