Ford Fusion+ 1,6 TDCi: velké auto v malém balení (test)

Na podvozku Fiesty postavil Ford druhý vůz, Fusion. Od Fiesty se liší v podstatě jen vyšší výškou, větším zavazadlovým prostorem a vyšším posazem. Vzhled offroadu ale klame, vyšší stavba přináší především více prostoru pro cestující. Toužíte-li po prostoru Mondea za cenu Focusu, nenechte si ujít náš test.
Ford Fusion+ 1,6 TDCi: velké auto v malém balení (test)
Seznam kapitol
  1. Fusion = větší Fiesta, výbavy, ceny
  2. Interiér, posaz, místo vzadu
  3. Zavazadlový prostor, jízda, motor, spotřeba
  4. Plusy, minusy, technické parametry, fotogalerie část 1.
  5. Fotogalerie, část 2.

Kam patří?

Ford Fusion je vůz velmi specifický. Ford sám ho řadí do vlastní kategorie UAV (Urban Activity Vehicle), tedy v podstatě vůz do města. Vzhled, který připomíná malý offroad, ale říká, že by se toto auto mělo cítit daleko lépe na nezpevněných cestách a libovat si v průjezdech terénem. Tomu odpovídá i světlá výška či plastové kryty spodku nárazníků, plastové lemy blatníků a prahů, stejně jako skrytý výfuk. Fusionu ale chybí pohon všech kol, je to obyčejná předokolka, a ačkoli mu nebude vadit, když se s ním vydáte na nezpevněnou cestu, kam byste si s nižším hatchbackem asi netroufli, tereňák to zkrátka není. Vyšší stavby využívá Fusion jinak.

Vůz  je v podstatě nafouknutou Fiestu, má stejný podvozek, stejné motory, velmi podobný interiér a rovněž mnohé designové rysy. Je však vyšší, o něco delší a také o něco širší – to vše má vliv na vnitřní prostor, který je skutečně o poznání větší. Sedíte totiž výše, takže nepotřebujete tolik místa v podélném směru, a zatímco ve Fiestě se kolega sám za sebe neposadil, ve Fusionu mu to nečinilo větší obtíže – konstatoval, že by bez problému vydržel i kratší cestu. Já sám si za sebe sedl zcela bez problémů a ještě jsem měl před koleny malou rezervu. Musíte si ale zvyknout na to, že podobně jako v MPV sedíte jako na židli; ostatně ani ve Fiestě není posaz o mnoho nižší.


„Větší Fiesta“ působí robustním dojmem

Drahý z levných

Fusion se cenově nachází někde mezi Fiestou a Focusem, základní model s motorem 1,4 59 kW stojí nemalých 359 tisíc. Za auto vybavené pouze předními airbagy a posilovačem řízení je to celkem silná káva. Ve výbavě Trend už najdete navíc ABS, dálkově ovládaný centrál, základní rádio, el. ovládaná a vyhřívaná zrcátka, přední mlhovky a přední okna v el. V této výbavě stojí Fusion 399 tisíc. Silnější benzínovou šestnáctistovku koupíte jen ve zmíněné výbavě Trend, a to za 427 tisíc, což už není tak hrozné - Fusion je se silnějším motorem a vyšší výbavou zajímavější nabídkou než o 68 tisíc Kč levnější "oholená čtrnáctka". V nabídce jsou ještě dva nafťáky - 1,4 TDCi 50 kW a 1,6 TDCi 66 kW. V holém základu stojí silnější nafťák 444 tisíc, má už ale bez příplatku ABS.

V nejvyšší výbavě Fusion+, v níž je vůz testovali, stojí nafťák 504 990 Kč, což je slušný balík. Oproti motoru 1,6 74 kW činí příplatek 47 tisíc Kč; není síla, která by mne ke koupi slabšího nafťáku donutila. Když k tomu přidáte příplatkovou výbavu testovaného vozu jako jsou el. sklápěná zrcátka, automatickou klimatizaci, palubní počítač, ESP, vyhřívané čelní sklo, dešťový a světelný senzor, metalízu, parkovacího asistenta nebo boční airbagy rázem se dostáváme do nebeských výšin – dát 610 790 Kč za vůz nižší třídy je skoro na lístek do Bohnic. Naštěstí Ford nabízí Fusion v akci, v níž stojí benzínový model Fusion+ s motorem 1,6 74 kW a manuální klimatizací v ceně jen 399 tisíc – to je už rozumná částka. Za standardní cenu skutečně nemá smysl vůz kupovat, lze za ni pořídit automobil o třídu větší a stejně, nebo dokonce lépe vybavený.

  
Lemy blatníků větší výšku ještě zvýrazňují --- Koncovka výfuku je schovaná, aby se v terénu nepoškodila --- Vzadu mají kola jen bubnové brzdy

 
Zrcátka jsou vyhrřívaná a sklopná --- Přední maska i nárazník doznaly změn

Více výbavy po faceliftu

Začátkem roku prošel Fusion podobně jako Fiesta drobným facelitem, po kterém dostal vůz novou přední masku a nárazník – díky tomu vypadá automobil ještě více „offroadovsky“. Drobné změny se dotkly také barevných kombinací interiéru a audio techniky, do výbavy se dostaly drobnosti jako el. sklápěná zrcátka. Vůz jako takový ale vypadá stále stejně vč. svých hranatých, takřka čtvercových světel a sloupku zadních světlometů. Jako celkem působí Fusion vyváženě, při pohledu z boku mi jen nesedí linie zadních dveří. 16“ litá kola, které jsou ve výbavě Fusion+ ve standardu, vozu sluší a celkově vypadá Fusion jako automobil vyšší třídy – na první pohled byste nehádali, že má jen čtyři metry na délku. Zkrátka klame tělem.


Světlý interiér vypadá dobře a posunuje vůz o půl třídy výše

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Fusion = větší Fiesta, výbavy, ceny
  2. Interiér, posaz, místo vzadu
  3. Zavazadlový prostor, jízda, motor, spotřeba
  4. Plusy, minusy, technické parametry, fotogalerie část 1.
  5. Fotogalerie, část 2.
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků