Ford Fusion 1.6: klame tělem (test)

24 komentářů

Ján Máček
23. srpna • 16:46

Síce stará recenzia, ale super. Kúpil som ho pred dvoma mesiacmi, (predtým Felícia) najazdil som 3000km, spotreba 6,5l. Plasty nevrzgajú, nič nebúcha, pokiaľ bolo dobre starané o motor, tak spoľahlivé rodinné auto, bez predného kolesa sa do kufra zmestí aj bicykel.

dsafsdfsdaf
17. října • 17:59

Pořád se eustále mluví o malém počtu odkládacích prostor, já si zase myslim, že jich je dost. Čím víc odkládacích míst, tím větší bordel v autě :-). Nejdůležitější je místo na vodu - 1.5L flašku ale ve většině aut není kam strčit :( (i tady). Pak už člověk nepotřebuje moc přihrádek, leda by v autě bydlel... Přiznejte si to, místa je ve většině aut dost a dost (aspoň na ty kraviny, který lidi vozej) :)

nouma
2. srpna • 11:39

Jak je to s tím motorem ? Pokud se nepletu 1,6 Duratec je starším typem motoru s 8 ventilovou technikou. 16 ventilů má novější Z-tec. Alespoň tak to vypadá při pohledu do originálních papírů of Fordu.

MiB
14. srpna • 23:50

Je to presne naopak , Duratec je novejsi

Ja
29. července • 8:23

Vyskúšal som a myslím si, že ak už kupovať auto v tejto kategórii tak lepšia voľba je Suzuki Ignis. Počnúc dynamickým motorom, možnosťou pohonu 4x4, vyššou svetlou výškou, originálnejším dizajnom (aj keď je to vec induviduálneho vkusu) a končiac vydareným interiérom. Meriva a Idea sú asi tiež lepšou voľbou, aj keď do ľahšieho terénu je vhodnejší Ignis.

mahatma
29. července • 9:32

No právě, vždycky je to otázka preferencí. Když jsem vybíral auto, chtěl jsem max 4m (parkování ve městě), nízkou spotřebu a výkon a pohodu cestování po dálnici (nafta), variabilitu interiéru (jezdím sám, ale přes víkend na výlety s rodinou a někdy vezu něco většího). Tomu Meriva odpovidala presne. Nevim jak by se Ignis choval na dalnici (Ostatne Fusion je na tom podobne).

Ja
29. července • 10:09

Ignis na diaľnici nemá problémy, predpisovou rýchlosťou (130  km/h) sa dá ísť v pohode aj dlhodobo. Je pravda, že je citlivejší na bočný vietor ako napr. Fabia, ale to je dané výškou auta. Ak niekto často jazdí po diaľnici, tak väčšina iných áut je vhodnejšia. Presne si to pomenoval, výber auta je otázkou preferencií a účelu na ktorý sa bude prevažne používať. Ja som si vybral Ignisa právem kvôli čťastejším jazdám v ľahšom teréne (jazda na chatu, rybačka atď.) a neľutujem. Merivu som nemal možnosť odskúšať, ale dizajnovo je veľmi vydarená a mne sa páči. Takže prajem mnoho šťastných kilometrov.

Honza
29. července • 9:54

Právě díky těmto požadavkům jsem vybral Hondu Jazz. Ten kufr nemá obdoby!

mahatma
29. července • 10:29

Jo Jazz je perfektni, byl u mne v uzsim vyberu, ale je preci jen moc maly a nabizi se jen s jednim motorem, i kdyz dobrym. Ja chtel naftu. Co se variability tyce, je to spise kombik (nedaji se slozit sedadla do podlahy a je pomerne nizky-rad sedim vysoko)

Honza
29. července • 10:54

U mě vyhrál právě díky tomu, že se zadní sedadla DAJÍ složit do podlahy a vznikne tak 1,7 metru dlouhý zcela rovný prostor. V Merivě se zase dají vzadu udělat dvě prostorná křesla pro dva cestující, ale to mě moc nenadchlo, zajímalo mě spíš převážení zboží... Motor v Jazzu je docela dobrý, ale není moc živý, ale zas ta spotřeba - přešel jsem z felicie 50Kw, tohle žere o 2 litry méně a jede subjektivně lépe (zrychlení i top speed - včetně běžící klimatizace). 

Také jsem měl Merivu v užším výběru - defacto jsem vybíral z těchto dvou aut. Meriva je na pohled dospělejší auto, ale nebyl jsem spokojený s výbavou a cenou. U Jazzu mám klima (manuál), cd, dálkový centrál, abs, 2x airbag. To vše za 380 - koupenou ještě před aktuální slevou, tak jsem rád, že jsem z nich vytáhl alespoň tohle. Meriva v podobné konfiguraci se základním motorem 1,6 8V (letitý kus, snad ještě z kadeta) vycházela skoro o 100 víc! + Srba nabízel havarijní pojistku ve výhodném balíku za 17t. U Hondy to mám za 9....

No a výška posezu? Ta je i v Jazzu lepší než u ostatních aut, ale souhlasím, v Merivě se sedí výš.

Ještě mě napadá, že jsem ze zkušební jízdy v Merivě měl pocity: horší odhlučnění (aerodynamický hluk) a takové divné prostředí (myslím barva plastů a vzhled palubky, ale tohle opravdu subjektivní dojem).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mahatma
29. července • 11:23

Tak to ze se daji sklopit uplne sedadla v Jazzu jsem nevedel, mel jsem za to, ze se jen zvednou sedaky nahoru, nebo cele sedadlo preklopit dopredu.

Co se tyce hluku, tak na dalnici je Meriva nejtissi auto, co jsem kdy mel. V klidu se da cestovat prum. 160km/h. Prave aerodynamicky hluk mi pripada dobre utlumeny, motor (1.7CDTI) taky, slyset je jen kola. Nadchla mne stabilita i pri hodne vysokych rychlostech (da se dosahnout 180), rozvor 2630 dela svoje.

Pravda vybava je v zakladu bidna, za vse se plati (mne se do vybavy nevesel palubni pocitac), ale kdyz sem Merivu kupoval, byla akce diesel v cene benzinu, takze nebylo co resit... 1.7CDTI za cenu 1.6 16V.

AcuraTL
28. července • 18:48

Na platformě Fiesty vyrostla nová třída MAV... co to je MAV ?

neprezentoval nahodou Ford Fusiona jako UAV - Urban Activity Vehicle ??

bingo
29. července • 10:14

tak jestli ma kazdy jedno novy auto tvorit unikatni tridu, tak ty tridy celkem ztracej smysl imo

Libor Zezulka
28. července • 19:59

Ford sice tvrdí, že Fusion založil novou  kategorii UAV (Urban Activity Vehicle), ta ale v podstatě spadá pod MAV (Multi Activity Vehicle). I dealeři si říkají Fusionu, jak chtějí. Ale ano, Ford řadí Fusion do kategorie UAV.

AcuraTL
28. července • 20:52

a ktera auta jeste spadaji do kategorie MAV ? Nikdy jsem se jeste s touto zkratkou nesetkal...

Adam
28. července • 18:02

chybi mi zde celkova fotka palubky z pohledu ridice....(volant i pristrojovka dohromady), jinak test je dobry

v
28. července • 16:48

...neco jsem ve Fusionu najezdil a mohu jen rici, ze za ty penize je to dost slabe. Na prvni pohled zajimave auto, ale take dosti podivne a v mnoha ohledech je citit, ze je to paskvil, ani ryba ani rak. To co jsem ridil melo jiny motor nez tento hodnoceny, byla to 1.4, spotreba slusna mimo mesto, ve meste povazlive roste k 8 litrum a to se povazuji za pomerne usporneho ridice. Interier nejen ze je hodne plastovy, ale jeste k tomu vypada hodne lacine. Velice zvlastni chovani pri rozjizdeni, hodne citlivy na dostatecne a vcasne pridani plynu, jinak zhasne...to potvrdili i jini ridici, kteri s tim autem jeli. I po delsi dobe je problem si na to zvyknout. Nejsem tim autem prilis nadseny.

Dalibor
28. července • 14:57

"Zatímco jeden motor v určitých otázkách nepříjemně duní, jiný motor zůstává kliný."

Libor Zezulka
28. července • 15:56

Díky za upozornění, opraveno.

back
28. července • 12:19

Za 500 000 pouze vyšší Fiestu? a to dokonce se spotřebou 7 litrů. Za ty peníze se již koupí nesrovnatelně prostornější ( o 30cm delší a o 5 cm širší ) auto střední třídy, viz. Golf nebo Focus. Ale jak je vidět z prodejních statistik, Čechům na penězích nezáleží a koupí cokoliv.

joejog
29. července • 20:30

Jen pro upřesnění Fokus 4,17m ;Golf 4,20m ;Fusion 4.02 takže já vidim max rozdíl 18 cm,objemy kufrů víceméně stejné, akorát Golf a Fokus zcela jistě nepatří do střední tř. Nevim z čeho čerpáš statistiky,ale těhle aut zas tolik nejezdí ,aby se dalo říct,že češi koupí cokoli.Spotřeba 7l kombinovaně je na obsah 1,6 a svižnější jízdu zcela adekvátní a ukaž mi auto,které jede za míň.

MadPete
28. července • 13:09

Tys to porovnával/měřil, s těma "nesrovnatelně prostornějšíma autama"? Nevim, zda sou prostornější, ale určitě nepatřej do střední třídy.

jozef
28. července • 12:45

Súhlasím. Podobne to skúša Fiat s Ideou. Je to len o pár cm vyššie Punto ale podstatne drahšie, v cene za ktorú si človek môže kúpiť Stilo. Tieto autá si kúpia ľudia, ktorí neberú do úvahy pomer cena/užitková hodnota a 100 000 hore dole im nerobí problém.

mahatma
29. července • 6:44

Zase jeden pan chytrý, který takové auto nikdy nezkusil. Já mám Merivu a vím proč. Užitná hodnota je právě to, za co se u těchto aut platí.

Doporučujeme

Články odjinud