Ford Fusion 1.6: klame tělem (test)

Ford Fusion je dalším pokusem o vytvoření malého MPV. Na platformě Fiesty vyrostla nová třída MAV, která má vnitřním prostorem oslovit zejména rodiny. Ford Fusion + jsme testovali s motorem 1.6 16V (74 kW/100 k).
Ford Fusion 1.6: klame tělem (test)
Seznam kapitol
  1. Originální vzhled, nafouknutá Fiesta, multifunkční opěrka
  2. Zavazadlový prostor, uspořádání interiéru, odkládací plochy, ovl. prvky
  3. Sedadla, vnitřní prostor, zajímavá čísla, povedený motor
  4. Jízdní vlastnosti, podvozek, brzdy, řazení, náklony, parametry
  5. Fotogalerie (i nepublikované snímky)

Jestliže sestavujete učebnici automobilového průmyslu a chystáte se uvádět příklady zaplňovaní skulin na trhu, nezapomeňte na Ford Fusion. Variace na téma Fiesta vypadá totiž velmi originálně a v mnohém připomíná Sukuki Ignis. Stejně Ignis se i Fusion zpočátku tváří větší, než ve skutečnosti je a vzbuzuje falešný dojem něčeho, co ve skutečnosti není. Zatímco ale Ignis vypadá pouze jako velké SUV, Fusion na mě chvílemi působil jako SUV, chvílemi jako MPV a chvílemi jako UFO.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fusion je zvláštní vozítko. Chvílemi připomíná MPV, chvílemi
zase SUV

Jen skutečnost, že si vlastně prohlížím nafouknutou Fiestu, mi nějak unikala. Tomu říkám klamání tělem. Čím déle jsem si Fusion prohlížel, tím více jsem pochyboval, komu vlastně konkuruje. Od začátku mě napadal právě Ignis, Fiat Idea nebo Mazda2. Pochybnosti ještě umocnil můj známý, jenž prohlásil, že mám hezký „off-road“. Když se dožadoval projížďky terénem, jen těžko jsem mu vysvětloval, že Fusion se snáší s polními cestami a stráněmi posázenými pařezy stejně jako Stanislav Gross s Mirkem Topolánkem.

Nafouknutá Fiesta

Ford si zkrátka usmyslel, že vezme platformu Fiesty, uplácá novou palubní desku i karoserii a vytvoří novou kategorii UAV (Urban Activity Vehicle). Z názvu je patrné, že se automobil cítí nejlépe ve městě a nikoliv na rozbahněných polních cestách. Prodloužení a protažení karoserie znásobilo vnitřní prostor, což přiblížilo Fusion rodinám. No vida. Najednou zjišťujeme, že za tajemnou zkratkou UAV se ukrývá malé MPV s tváří SUV. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nízko posazená nakládací hrana usnadňuje manipulaci s těžšími
předměty

Barvitý popis vnějšího vzhledu si tentokrát odpustím, protože Fusion není na českých vozovkách žádnou novinkou a jeho tvary jsou již zažité. Neodpustím si však krátkou zmínku o předních světlometech, které vyvolávají vzpomínky na Ignis a plastové lemování blatníků podporující falešný dojem SUV. Plastová mřížka chladiče vypadá spíše jako titanová a zadní část s protáhlými sloupcovými svítilnami mně i mnoha známým něco připomínala. Bohužel jsem nezjistil co.

Malá čínská zeď

Vyšší stavba karoserie usnadňuje nastupování, takže jednoduše vklouznete dovnitř. Veliké víko zavazadlového zasahuje proklatě nízko a usnadňuje nakládání těžších předmětů. Škoda jen, že stejně nízko se nachází i zámek, takže se musíte pokaždé pořádně ohnout, abyste víko zvenčí uvolnili (jsem rád, že nemám dva metry). Samotný zavazadlový prostor splňuje objemem 337 l základní požadavky rodin, v případě, že s sebou nevozíte Fordův geniální vynález.

Tím je speciální loketní opěrka, odkládací prostor a lednička v jednom. Na první pohled úžasná věc, která předělí prostor mezi cestujícími na zadních sedadlech (ve skutečnosti mezi nimi vyroste taková malá čínská zeď). Podívejme se nyní na její funkce. Ruku si opřete skutečně pohodlně, láhev s nápojem nepředstavuje problém, malá svačinka vypasené kuře nebo pořádný krocan – stále žádný problém. Ale trpíte-li klaustrofobií, raději se na opěrku ani nedívejte.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
V zavazadlovém prostoru s sebou můžete vozit loketní opěrku a
ledničku v jednom. Jelikož významně zmenšuje objem kufru,
pokud ji nepotřebujete, raději ji nechte doma

Jelikož nahrazuje prostřední zadní sedadlo, vyznačuje se značnou šířkou. Možná si řeknete, že nahrazením místa pasažéra, který vlastně necestuje, nemůžete omezit prostor ostatních pasažérů. Ale můžete. Těžko říci, nakolik se jedná o psychický a nakolik fyzický nedostatek, ale faktem je, že i štíhlé slečny se dožadovaly odstranění opěrky: „Je to sice krásné, ale pryč s tím.“ Jsem přesvědčen, že děti naopak neleznou v multifunkční opěrce zalíbení, takže tuto část nechám otevřenou.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Originální vzhled, nafouknutá Fiesta, multifunkční opěrka
  2. Zavazadlový prostor, uspořádání interiéru, odkládací plochy, ovl. prvky
  3. Sedadla, vnitřní prostor, zajímavá čísla, povedený motor
  4. Jízdní vlastnosti, podvozek, brzdy, řazení, náklony, parametry
  5. Fotogalerie (i nepublikované snímky)
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 150 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 83 příspěvků