Ford Focus Zetec S: zase jen pro fajnšmekry?

Ford má zřejmě svůj model Focus velice rád a svědčí o tom i množství různých více, nebo méně sportovnějších verzí. Po malé pauze si pro nadšence tohoto modelu přichystal kompletní nabídku Focusů s přívlastkem Zetec S, které se vyznačují především dravějším a agresivnějším vzhledem.

Focus Zetec S bude dostupný jak ve tři, tak i ve pětidveřové verzi s tím, že od svých ostatních soukmenovců se odlišují především mírně upraveným bodykitem, 17-ti palcovými disky a výraznějším zadním difuzorem. Uvnitř najdeme taky pár drobností, které v nás mají evokovat pocit, že sedíme v sportovním voze, z nich bychom mohli jmenovat třeba hliníkové pedaly a další dekorační prvky z tohoto materiálu, přičemž zaujme i chromový práh s logem WRC. Pro ještě větší individualisti si automobilka přichystala ještě prémiový balík úprav, který zahrnuje 18-ti palcová litá kola, šachovnicový motiv na bocích karoserie a další hliníkové lišty.

Co se týče nabídky motorů, nezměnilo se v podstatě nic zásadního, modely verze Zetec S jsou dostupný s trojicí zážehových agregátů o objemech 1,6 l, 1,8 l, s tím, že korunu nabídce „benzínových“ motorů nasazuje dvoulitrový Duratec disponující výkonem 107 kW. Na své si však jistě přijdou i příznivci vznětových jednotek, pro které jsou přichystané čtyřválce 1,8 TDCi a 2,0 TDCi. Ford Focus Zetec S je určen pouze pro Britanii, kde mají tyto „rádoby specialitky“ poměrně velký potenciál.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Focus Zetec S

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků