Ford Focus Zetec S: zase jen pro fajnšmekry?

Ford má zřejmě svůj model Focus velice rád a svědčí o tom i množství různých více, nebo méně sportovnějších verzí. Po malé pauze si pro nadšence tohoto modelu přichystal kompletní nabídku Focusů s přívlastkem Zetec S, které se vyznačují především dravějším a agresivnějším vzhledem.

Focus Zetec S bude dostupný jak ve tři, tak i ve pětidveřové verzi s tím, že od svých ostatních soukmenovců se odlišují především mírně upraveným bodykitem, 17-ti palcovými disky a výraznějším zadním difuzorem. Uvnitř najdeme taky pár drobností, které v nás mají evokovat pocit, že sedíme v sportovním voze, z nich bychom mohli jmenovat třeba hliníkové pedaly a další dekorační prvky z tohoto materiálu, přičemž zaujme i chromový práh s logem WRC. Pro ještě větší individualisti si automobilka přichystala ještě prémiový balík úprav, který zahrnuje 18-ti palcová litá kola, šachovnicový motiv na bocích karoserie a další hliníkové lišty.

Co se týče nabídky motorů, nezměnilo se v podstatě nic zásadního, modely verze Zetec S jsou dostupný s trojicí zážehových agregátů o objemech 1,6 l, 1,8 l, s tím, že korunu nabídce „benzínových“ motorů nasazuje dvoulitrový Duratec disponující výkonem 107 kW. Na své si však jistě přijdou i příznivci vznětových jednotek, pro které jsou přichystané čtyřválce 1,8 TDCi a 2,0 TDCi. Ford Focus Zetec S je určen pouze pro Britanii, kde mají tyto „rádoby specialitky“ poměrně velký potenciál.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Focus Zetec S

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

včera | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků