Ford Focus WRC-S: závodní speciál pro silnice

Ford představil na autosalonu v Barceloně civilní verzi svého závodního rallye speciálu Focus WRC. A nebo je to trochu jinak?

Ford připravil pouze pro španělské zákazníky speciální edici modelu Focus s označením WRC-S. Pouze ďábelských 666 řidičů si bude moci vychutnat rallye speciál, který je určen pro provoz na běžných silnicích.

Již zvolený motor hovoří za vše, je jím dvoulitrové turbo. Místo drahého vysokooktanového benzínu v něm navíc mohou řidiči tohoto skvostu spalovat naftu a to z prostého důvodu. V tomto voze najdete totiž pod přední kapotou vysoce výkonný naftový motor 2,0 TDCi. Řidič bude muset zvládnout brutálních 100 kW (136 k) a hlavně udržet volant, který ovládá přední kola, na která všechen výkon směřuje.

S takovou technikou budete na silnici budete jen těžko hledat soupeře. No posuďte sami: stovka za fantastických 9,3 s a maximálka 203 km/h. Navíc Ford Focus WRC-S nenechá nikoho na pochybách už při pouhém pohledu. Skvělý body kit jakoby závodnímu speciálu vypadnul doslova z oka a tak ke skvělému výkonostnímu potenciálu je třeba připočítat i dominantní vzhled, který vám, kdykoli bude třeba, vyklidí levý jízdní pruh.

Také interiér jde v duchu speciálu Marcuse Gronholma. Čalounění z Alcantary, dvouzónová klimatizace, Bluetooth a mnoho dalšího.

Pro vůz s logem WRC tedy přímo neskutečné věci. Doslova...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Focus WRC-S: ve Fordu ho poladili a z práce domů teď jezdí za pět litrů na sto
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků