Ford Focus WRC-S: závodní speciál pro silnice

Ford představil na autosalonu v Barceloně civilní verzi svého závodního rallye speciálu Focus WRC. A nebo je to trochu jinak?

Ford připravil pouze pro španělské zákazníky speciální edici modelu Focus s označením WRC-S. Pouze ďábelských 666 řidičů si bude moci vychutnat rallye speciál, který je určen pro provoz na běžných silnicích.

Již zvolený motor hovoří za vše, je jím dvoulitrové turbo. Místo drahého vysokooktanového benzínu v něm navíc mohou řidiči tohoto skvostu spalovat naftu a to z prostého důvodu. V tomto voze najdete totiž pod přední kapotou vysoce výkonný naftový motor 2,0 TDCi. Řidič bude muset zvládnout brutálních 100 kW (136 k) a hlavně udržet volant, který ovládá přední kola, na která všechen výkon směřuje.

S takovou technikou budete na silnici budete jen těžko hledat soupeře. No posuďte sami: stovka za fantastických 9,3 s a maximálka 203 km/h. Navíc Ford Focus WRC-S nenechá nikoho na pochybách už při pouhém pohledu. Skvělý body kit jakoby závodnímu speciálu vypadnul doslova z oka a tak ke skvělému výkonostnímu potenciálu je třeba připočítat i dominantní vzhled, který vám, kdykoli bude třeba, vyklidí levý jízdní pruh.

Také interiér jde v duchu speciálu Marcuse Gronholma. Čalounění z Alcantary, dvouzónová klimatizace, Bluetooth a mnoho dalšího.

Pro vůz s logem WRC tedy přímo neskutečné věci. Doslova...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Focus WRC-S: ve Fordu ho poladili a z práce domů teď jezdí za pět litrů na sto

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků