Ford Focus WRC-S: závodní speciál pro silnice

Ford představil na autosalonu v Barceloně civilní verzi svého závodního rallye speciálu Focus WRC. A nebo je to trochu jinak?

Ford připravil pouze pro španělské zákazníky speciální edici modelu Focus s označením WRC-S. Pouze ďábelských 666 řidičů si bude moci vychutnat rallye speciál, který je určen pro provoz na běžných silnicích.

Již zvolený motor hovoří za vše, je jím dvoulitrové turbo. Místo drahého vysokooktanového benzínu v něm navíc mohou řidiči tohoto skvostu spalovat naftu a to z prostého důvodu. V tomto voze najdete totiž pod přední kapotou vysoce výkonný naftový motor 2,0 TDCi. Řidič bude muset zvládnout brutálních 100 kW (136 k) a hlavně udržet volant, který ovládá přední kola, na která všechen výkon směřuje.

S takovou technikou budete na silnici budete jen těžko hledat soupeře. No posuďte sami: stovka za fantastických 9,3 s a maximálka 203 km/h. Navíc Ford Focus WRC-S nenechá nikoho na pochybách už při pouhém pohledu. Skvělý body kit jakoby závodnímu speciálu vypadnul doslova z oka a tak ke skvělému výkonostnímu potenciálu je třeba připočítat i dominantní vzhled, který vám, kdykoli bude třeba, vyklidí levý jízdní pruh.

Také interiér jde v duchu speciálu Marcuse Gronholma. Čalounění z Alcantary, dvouzónová klimatizace, Bluetooth a mnoho dalšího.

Pro vůz s logem WRC tedy přímo neskutečné věci. Doslova...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Focus WRC-S: ve Fordu ho poladili a z práce domů teď jezdí za pět litrů na sto
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků