Nový Ford Focus už se vyrábí. Podívejte se do upravené německé továrny

Příchod každého nového modelu si žádá prázdniny pro zaměstnance a předělání zázemí automobilky. Ford vás nyní zve na virtuální prohlídku svého závodu v Saarlouis.

V německém městě Saarlouis koukají na francouzské hranice, což napovídá i specifický název. Také tu ale nedaleko leží velká automobilka Fordu. Vzniká zde nová generace Focusu, kvůli čemuž musela být technologie i zázemí továrny upraveno.

Ford přidal do systému Sync 3 aplikaci Waze. Komunikuje poprvé i s iPhony

Ford přidal do systému Sync 3 aplikaci Waze. Komunikuje poprvé i s iPhony

Následující videa ukazují postup výroby a automobilku samotnou. Ford záběry zveřejnil při příležitosti uvedení Focusu na evropské trhy, respektive start dodávek pro Evropany. Jedná se o světový "One Ford", který v podstatě nezměněné podobě najdete i na ostatních kontinentech.

Ford v Saarlouis loni proinvestoval v přepočtu téměř 155 milionů korun. Chlubí se především novou karosárnou. Například způsob formování vysokopevnostních a ultralehkých kovů za tepla vůbec poprvé plně automatický proces. Kombinací plynu a magnetické indukce se materiál zahřeje na 930 stupňů Celsia a tlačen je hmotností 1.250 tun.

Nový Ford Focus má český ceník. I základ je slušně vybaven

Nový Ford Focus má český ceník. I základ je slušně vybaven

Focus zde bude vyráběn po boku modelu C-Max. Každý den jich z linky sjede 1.400 kusů, což představuje téměř plnou kapacitu podniku jedoucího na tři směny. Od představení prvního Focusu v roce 1998 zde bylo vyrobeno více než 6 milionů kusů tohoto populárního hatchbacku nižší střední třídy.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

dnes | Miro Mihálik | 4 příspěvky
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků