Nový Ford Focus už se vyrábí. Podívejte se do upravené německé továrny

Příchod každého nového modelu si žádá prázdniny pro zaměstnance a předělání zázemí automobilky. Ford vás nyní zve na virtuální prohlídku svého závodu v Saarlouis.

V německém městě Saarlouis koukají na francouzské hranice, což napovídá i specifický název. Také tu ale nedaleko leží velká automobilka Fordu. Vzniká zde nová generace Focusu, kvůli čemuž musela být technologie i zázemí továrny upraveno.

Ford přidal do systému Sync 3 aplikaci Waze. Komunikuje poprvé i s iPhony

Ford přidal do systému Sync 3 aplikaci Waze. Komunikuje poprvé i s iPhony

Následující videa ukazují postup výroby a automobilku samotnou. Ford záběry zveřejnil při příležitosti uvedení Focusu na evropské trhy, respektive start dodávek pro Evropany. Jedná se o světový "One Ford", který v podstatě nezměněné podobě najdete i na ostatních kontinentech.

Ford v Saarlouis loni proinvestoval v přepočtu téměř 155 milionů korun. Chlubí se především novou karosárnou. Například způsob formování vysokopevnostních a ultralehkých kovů za tepla vůbec poprvé plně automatický proces. Kombinací plynu a magnetické indukce se materiál zahřeje na 930 stupňů Celsia a tlačen je hmotností 1.250 tun.

Nový Ford Focus má český ceník. I základ je slušně vybaven

Nový Ford Focus má český ceník. I základ je slušně vybaven

Focus zde bude vyráběn po boku modelu C-Max. Každý den jich z linky sjede 1.400 kusů, což představuje téměř plnou kapacitu podniku jedoucího na tři směny. Od představení prvního Focusu v roce 1998 zde bylo vyrobeno více než 6 milionů kusů tohoto populárního hatchbacku nižší střední třídy.

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

dnes | Petr Schnagl | 15 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků