Nový Ford Focus už se vyrábí. Podívejte se do upravené německé továrny

Příchod každého nového modelu si žádá prázdniny pro zaměstnance a předělání zázemí automobilky. Ford vás nyní zve na virtuální prohlídku svého závodu v Saarlouis.

V německém městě Saarlouis koukají na francouzské hranice, což napovídá i specifický název. Také tu ale nedaleko leží velká automobilka Fordu. Vzniká zde nová generace Focusu, kvůli čemuž musela být technologie i zázemí továrny upraveno.

Ford přidal do systému Sync 3 aplikaci Waze. Komunikuje poprvé i s iPhony

Ford přidal do systému Sync 3 aplikaci Waze. Komunikuje poprvé i s iPhony

Následující videa ukazují postup výroby a automobilku samotnou. Ford záběry zveřejnil při příležitosti uvedení Focusu na evropské trhy, respektive start dodávek pro Evropany. Jedná se o světový "One Ford", který v podstatě nezměněné podobě najdete i na ostatních kontinentech.

Ford v Saarlouis loni proinvestoval v přepočtu téměř 155 milionů korun. Chlubí se především novou karosárnou. Například způsob formování vysokopevnostních a ultralehkých kovů za tepla vůbec poprvé plně automatický proces. Kombinací plynu a magnetické indukce se materiál zahřeje na 930 stupňů Celsia a tlačen je hmotností 1.250 tun.

Nový Ford Focus má český ceník. I základ je slušně vybaven

Nový Ford Focus má český ceník. I základ je slušně vybaven

Focus zde bude vyráběn po boku modelu C-Max. Každý den jich z linky sjede 1.400 kusů, což představuje téměř plnou kapacitu podniku jedoucího na tři směny. Od představení prvního Focusu v roce 1998 zde bylo vyrobeno více než 6 milionů kusů tohoto populárního hatchbacku nižší střední třídy.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků