Ford Focus: vše, co jste chtěli vědět (tisková mapa)

Bez nadsázky kompletní a naprosto vyčerpávající informace o nové generaci Fordu Focus, hatchbacku nižší střední třídy. Najdete zde popis designu, interiéru, technologií, motorů, převodovek a použitých systémů. Text doplňuje třicítka fotografií.
Ford Focus: vše, co jste chtěli vědět (tisková mapa)
Seznam kapitol
  1. Nová generace, moderní styl, fotografie
  2. Nový motor, bezpečnost, technologie, provozní náklady
  3. Funkčnost a praktičnost, pocit kokpitu, důraz na ergonomii
  4. Zvolte vlastní klima, akustická kvalita, jízdní vlastnosti, brzdy, výkony
  5. Přehled motorů pro nový Focus, převodovky
  6. Osobitý profil, dynamické linie, Focus dospěl, konstrukce
  7. Aktivní bezpečnost, kvalita interiéru, vnitřní harmonie, systémy
  8. Technické specifikace

Poznámka redakce: Článek je přetisknutou tiskovou mapou bez úprav.

Derrick Kuzak, vicepresident Ford of Europe zodpovědný za vývoj: „Vývoj nového Fordu Focus byl pro nás všechny velkou výzvou. Našim úkolem bylo připravit vůz, který bude rozvíjet kvality, jež Focus představil milionům motoristů. A samozřejmě jsme chtěli, aby nový Focus posunul standardy své třídy zase na vyšší úroveň. Výsledkem našeho snažení je vůz, na který jsme opravdu hrdí.

Během celého vývoje nového Focusu se projevoval skvělý týmový duch našich stylistů a konstruktérů. Většina z nich využila svých zkušeností z Focusu první generace a modelu Focus C-MAX. V uplynulých letech naši konkurenti systematicky pracovali na tom, aby se jejich modely vyrovnaly Focusu první generace. To nás pohánělo vpřed a nutilo k ještě vyšší aktivitě, protože jsme chtěli ukázat, jak velký krok jsme s novým Focusem zase udělali.“

Nová řada Ford Focus

Nový Ford Focus je připravený vyrazit na automobilový trh – nový model má dynamický design a jeho svěží styling vnáší novou kvalitu do C-segmentu rodinných vozů.

Během šesti let výroby Focusu první generace se po celém světě prodaly asi 4 miliony těchto vozů. „Starý“ Focus odchází, do poslední chvíle se však výborně prodává a stále patří k nejpopulárnějším a nejprodávanějším evropským vozům. Stále také ve své třídě představuje etalon kvality jízdních vlastností. Nový Focus přináší ještě více – nový model po všech stránkách vyspěl, přináší ještě větší požitek z jízdy a řízení, má ještě propracovanější interiér a překvapuje ještě dokonalejším využitím obestavěného prostoru.

Modelová řada Focus nové generace bude zahrnovat tří- a pětidveřové modely, prostorné kombi a patří do ní i multifunkční model Focus C-MAX, uvedený na trh v roce 2003. Nový Focus, který se bude vyrábět v německém závodě automobilky Ford v Saarlouis a ve španělské Valencii, přináší také mnohem vyšší kvalitu, ať už jde o kvalitu vnějšího či vnitřního designu, kvalitu jízdních vlastností či akustickou kvalitu. Zákazníci mohou volit z ještě širší nabídky motorů a nový Focus jim nabídne také zcela nové inovativní technologie, jako je např. technologie Blue Tooth. Elegantní čtyřdveřová verze Focusu bude na trh uvedena v roce 2005.

Nový Ford Focus je produktem globálně orientovaného vývoje společnosti Ford Motor Company. Sdílí proto společné komponenty s modely Focus C-MAX, Volvo S40/V50 a Mazda 3. Focus využívá všech výhod, které sdílený vývoj a technologie přinášejí, zachovává si však naprosto nezávislou identitu a tradičně vyniká svými jízdními vlastnostmi.

Svěží, moderní styl

„Opět jsme posunuli o kus výš laťku evropského designerského jazyka automobilky Ford. To, co zákazníci určitě ocení, je především mimořádná kvalita interiéru. Každý detail je řemeslně perfektně propracovaný a celkový styling interiéru rozvíjí filozofii vnějšího designu. Ten je charakteristický především originální boční siluetou, kterou nové tří- a pětidveřové modely Focus velmi připomínají vozy kupé.“
Chris Bird, ředitel Ford of Europe zodpovědný za design

Nový Ford Focus má velmi osobitou boční siluetu s výrazně sloněným čelním sklem. Od svých hlavních konkurentů ve třídě se odlišuje také ještě sportovněji stylizovanou přední a zadní částí. Široký rozchod kol, dlouhý rozvor a nízko položené těžiště zvýrazňují sportovní image vozu a naznačují jeho dynamiku. Tu podporuje i veličina, která není pouhým okem postřehnutelná – tuhost karoserie. Svými špičkovými jízdními vlastnostmi se nový Focus – věrný odkazu svého předchůdce – opět řadí na čelo celého svého segmentu.

Design karoserie je zcela nový, ovšem je to stál neomylně Ford Focus - i nový model dostal charakteristická vertikální koncová světla a osobitou grafiku bočních oken. Nastupující Focus působí od pohledu robustnějším dojmem a dává najevo kvalitu svého zpracování a výroby – tedy atributy, se kterými se uvedl už model Focus C-MAX. I nové kombi řady Focus je vysoce stylové a zároveň maximálně funkční – samozřejmě i tato verze má „rodovou“ přední kapotu s nepřehlédnutelnými křivkami a oblinami a masku chladiče, jejíž design je společná všem modelům značky Ford.

Příjemně agresivně tvarované zadní partie vyklenuté střechy jsou charakteristickým rysem tří a pětidveřových modelů řady Focus. Nový Focus je stejně dlouhý jako model Focus C-MAX, takže jeho silnou stránkou je i prostor nad hlavami v prostoru zadních sedadel a velikost zavazadlového prostoru. Vertikálně orientované úzké sloupce koncových světel dovolily vytvoření rozměrných pátých dveří, jejichž šířka je vůbec největší v celém segmentu. Rozměrný vstupní profil zavazadlového prostoru usnadňuje nakládání a vykládání zavazadel, zákazníci ocení i fakt, že vnitřní prostor zavazadelníku nenarušují ani podběhy zadních kol.

Fotogalerie

Exteriér

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nová generace, moderní styl, fotografie
  2. Nový motor, bezpečnost, technologie, provozní náklady
  3. Funkčnost a praktičnost, pocit kokpitu, důraz na ergonomii
  4. Zvolte vlastní klima, akustická kvalita, jízdní vlastnosti, brzdy, výkony
  5. Přehled motorů pro nový Focus, převodovky
  6. Osobitý profil, dynamické linie, Focus dospěl, konstrukce
  7. Aktivní bezpečnost, kvalita interiéru, vnitřní harmonie, systémy
  8. Technické specifikace
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

dnes | Petr Schnagl | 2 příspěvky
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 143 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 80 příspěvků