Ford Focus Vignale: nový kabriolet pro rok 2006

Už i Ford se veze na vlně módních kabrioletů s pevnou střechou, C+C. Koncept Focus Vignale ukazuje, jak bude vypadat sériová podoba C+C modelu, který přijde na trh v roce 2006.
Ford Focus Vignale: nový kabriolet pro rok 2006

Základ konceptu pochází z právě uvedené nové generace Focusu a je doplněn pevnou skládací střechou poháněnou elektromotorem. Z Focusu byl převzat rovněž interiér a další prvky. Stejně jako nový kabriolet od Volkswagenu či Peugeot 307 CC má i Vignale místo pro čtyři cestující, i když vzadu jde spíše o nouzová sedadla. Vzhled konceptu doplňuje na mnoha místech leštěný hliník, a to jak uvnitř, tak venku. V interiéru najdete světlou kůži, která navozuje dojem luxusu. Na designu a výrobě sériového modelu se bude podílet italské studio Pininfarina, které spolupracovalo s Fordem na modelu Streetka.


Tisková zpráva: Společnost Ford of Europe podepsala nový kontrakt o spolupráci s  designerským studiem Pininfarina. Těžištěm spolupráce bude  především dotažení atraktivního konceptu Focus Vignale, jenž se stal jednou z hlavních hvězd nedávného autosalonu v Paříži, do sériové výroby. K tomu by mělo dojít zhruba do dvou let.

Jedinečný koncept Ford Focus Vignale, jenž se stal atraktivním motivem titulních stránek předních motoristických magazínů, tak skvěle doplnil novou modelovou řadu Focus, která si na podzimním pařížském autosalonu odbyla svoji premiéru.

„Reakce odborných médií i laické veřejnosti na koncept Ford Focus Vignale byla jednoznačně pozitivní, což nás utvrdilo v názoru, že je třeba dostat tento výjimečný model do sériové výroby tak rychle, jak to bude možné,“ říká Lewis Booth, president Ford of Europe. „Elegance tohoto konceptu zvýrazňuje dynamický design nové řady Ford Focus.“

Konstruktéři a designeři automobilky Ford a studia Pininfarina spojili síly

Automobilka Ford a studio Pininfarina SpA už před časem úspěšně spolupracovaly při vývoji a výrobě roadsteru Ford Streetka. Zkušenosti Pininfariny ve vývoji a výrobě menších sérií automobilů budou klíčovým prvkem úspěchu nejnovější kooperace, v jejímž rámci odpovídá Pininfarina za finální design nového modelu.

„Jsme hrdi na to, že můžeme spolu s Fordem pracovat na tak prestižním projektu,“ říká Andrea Pininfarina, president a generální ředitel společnosti Pininfarina SpA. „Jsme si jisti, že zkušenosti našich renomovaných konstruktérů a stylistů budou cenným příspěvkem do společné práce s vývojáři automobilky Ford.“

Vzrušující koncept

Optimismus automobilky Ford při přípravě nového modelu podporuje nadšené přijetí konceptu Focus Vignale na autosalonu v Paříži, kde novinka oslnila především svým emotivním designem. Díky dohodě o spolupráci se studiem Pininfarina by připravovaný model měl charakterizovat typicky atraktivní italský styling; zkušenosti Fordova týmu konstruktérů vozů nižší střední třídy jsou zase zárukou mimořádné kvality a spolehlivosti.

„Vzrušující přírůstek nové modelové řady Focus je dokonalým příkladem modelu z tzv. okrajových segmentů, které Ford vyvíjí a zavádí do výrobního programu vedle svých masově vyráběných hlavních modelů,“ říká Derrick Kuzak, vicepresident Ford of Europe zodpovědný za vývoj nových produktů. „Pro Ford je velmi důležité, aby se vedle tradičních velkosériově vyráběných vozů v jeho portfoliu objevovalo stále více podobných automobilů z okrajových segmentů trhu.“

Nový model se po dokončení vývoje bude vyrábět v provozech firmy Pininfarina v Turínu, některé díly se budou dovážet ze závodu automobilky Ford v Saarlouis, další si bude Pininfarina vyrábět sám. Stejně jako Streetka bude i nová verze modelové řady Ford Focus otevřeným kabrioletem. Půjde však o první evropský model značky Ford vybavený skládací pevnou střechou typu „hard-top“.

Sportovní kupé, stylový kabriolet

Elegantní koncept Focus Vignale svým stylingem netají, že jeho tvůrci rozvíjejí designerský jazyk nové modelové řady Ford Focus. Návrhářům se podařilo vytvořit vůz dvojí identity – novinka může být stylovým kupé modelem nebo otevřeným kabrioletem.

Při rozložené pevné střeše se Focus Vignale může svým designem směle srovnávat s nejatraktivnějšími modely kupé, což rozhodně nelze říci o mnoha konkurentech. A stačí pouhé zmáčknutí tlačítka spínače a Focus Vignale se mění v otevřený čtyřmístný kabriolet – celá pevná střecha se složí pod víko zavazadlového prostoru a pasažéři si mohou vychutnávat jízdu s větrem ve vlasech.

Základem pro budoucí sériově vyráběný model, vzniklý na základě konceptu Focus Vignale, je elegantní čtyřdveřový Ford Focus. Chystané kupé-kabriolet rozvíjí jeho atraktivní dynamický design a jeho příbuznost s jedním z nejpopulárnějších modelů je zárukou tradiční praktičnosti – zavazadlový prostor bude patřit při otevřené i zavřené střeše k největším v tomto segmentu.

Také v mnoha dalších ohledech rozvíjí připravovaný model špičkové kvality nedávno uvedených modelů Focus nové generace: Novinka bude vynikat tradiční dynamikou modelů řady Focus, podrží si jejich příslovečnou kvalitu a spolehlivost, zaujme elegantním, sportovně laděným interiérem i exteriérem a nabídne mimořádně prostorný interiér a zavazadlový prostor.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 30 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků