Ford Focus v Ženevě nechybí, ale premiéru měl už před týdnem

Automobilka Ford modernizovala svůj stěžejní model Focus. Dostal upravenou příď, vylepšený interiér a nové pohonné jednotky.
Seznam kapitol
  1. Ford Focus 2014
  2. Fotogalerie

Jako jedna z mála velkých automobilek nepřivezl Ford do Ženevy jedinou světovou premiéru. Ne, že by se na jeho stánku nebylo na co dívat, jenže koncept Edge byl představen už na podzim v Los Angeles, Mustang prožil svoji premiéru na speciální akci a facelift Focusu jsme poprvé viděli minulý týden v Barceloně. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford vystavuje v Ženevě nový Focus s karoseriemi kombi i hatchback

Ford Focus zůstává průběžně nejprodávanějším modelem světa, a to zejména díky čínskému trhu, ovšem čas nezastavíte. Aktuální, v pořadí třetí generace Focusu (náš první test modelu Focus 1,6 EcoBoost najdete zde) se prodává už od konce roku 2010, a tak nyní přišel čas na faceliftu v půli životního cyklu.

Ať už máte na design současných fordů názor jakýkoli, facelift podle nás Focusu jednoznačně prospěl. Příď se dočkala především nové, výraznější masky chladiče ve stylu Aston Martinu (poprvé se objevila na provedení Ford Focus Electric), přepracovaného nárazníku a nových, užších a do stran protaženějších sdružených svítilen.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejvíce se toho odehrálo v pracovišti řidiče

Na fotografiích si všimneme rovněž zatmavení svítilen vpředu i vzadu, ovšem otázkou zůstává, zda půjde o standardní řešení pro všechny verze Focusu. Drobné úpravy se dotkly také zadní části karoserie hatchbacků i kombíků, přičemž cíl byl jasný: přiblížit styling Focusu aktuálnímu (resp. očekávanému) Mondeu nebo malé Fiestě. Více se toho změnilo v interiéru vozu, kde můžeme očekávat i nové materiály.

Testy | Ford | Sportovní auta | Ford Focus

Test Ford Focus ST: S předokolkou bokem

Palubní deska má ostřeji řezané linie, hranatější střed volantu a upravený přístrojový štít, ale především zcela novou středovou konzoli s redukovaným počtem ovládacích prvků, většími tlačítky a „dospěleji“ působícím vzhledem. 

Pod kapotou se objeví dvě zbrusu nové patnáctistovky, zážehová 1.5 EcoBoost a vznětová 1.5 TDCi. První z nich nabídne v podstatě identický výkon jako dosavadní motor 1,6 l: 150 nebo 180 koní. Nový naftový motor bude nabízen ve variantách 95 a 120 k. Později v paletě motorizací přibude rovněž několik nových kombinací motorů a samočinných převodovek. Kompletní nabídka bude vypadat takto:

Motorizace Max. výkon Převodovka
1,0 l EcoBoost zážehový 74 kW/100 k pětistupňová manuální
1,0 l EcoBoost zážehový 92 kW/125 k šestistupňová manuální
1,0 l EcoBoost zážehový 92 kW/125 k šestistupňová automatická (2015)
1,5 l EcoBoost zážehový 110 kW/150 k šestistupňová manuální
1,5 l EcoBoost zážehový 110 kW/150 k šestistupňová automatická (2015)
1,5 l EcoBoost zážehový 132 kW/180 k šestistupňová manuální
1,5 l EcoBoost zážehový 132 kW/180 k šestistupňová automatická (2015)
1,6 l Ti-VCT zážehový 63 kW/85 k pětistupňová manuální
1,6 l Ti-VCT zážehový 77 kW/105 k pětistupňová manuální
1,6 l Ti-VCT zážehový 92 kW/125 k pětistupňová manuální
1,6 l Ti-VCT zážehový 92 kW/125 k šestistupňová PowerShift 
1,5 l TDCi vznětový 70 kW/95 k šestistupňová manuální
1,5 l TDCi vznětový 88 kW/120 k šestistupňová manuální
1,5 l ECOnetic vznětový 77 kW/105 k šestistupňová manuální
1,5 l TDCi vznětový 88 kW/120 k šestistupňová PowerShift (2015)
1,6 l TDCi vznětový 70 kW/95 k šestistupňová manuální
1,6 l TDCi vznětový 85 kW/115 k šestistupňová manuální
2,0 l TDCi vznětový 110 kW/150 k šestistupňová manuální
2,0 l TDCi vznětový 110 kW/150 k šestistupňová PowerShift 

Hlavními novinkami ve výbavě jsou zdokonalený systém SYNC 2, který by měl umožňovat intuitivnější ovládání hlasem, a vylepšený parkovací asistent. Ten nově zvládne vedle podélného také příčné parkování.  

Modernizovaný Focus by měl zamířit k evropským zákazníkům ve druhé polovině roku 2014.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ford Focus 2014
  2. Fotogalerie
Ford Focus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 183 807 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 159 234 km
Cena: 139 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 153 578 km
Cena: 130 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků