Ford Focus v Ženevě nechybí, ale premiéru měl už před týdnem

Automobilka Ford modernizovala svůj stěžejní model Focus. Dostal upravenou příď, vylepšený interiér a nové pohonné jednotky.
Seznam kapitol
  1. Ford Focus 2014
  2. Fotogalerie

Jako jedna z mála velkých automobilek nepřivezl Ford do Ženevy jedinou světovou premiéru. Ne, že by se na jeho stánku nebylo na co dívat, jenže koncept Edge byl představen už na podzim v Los Angeles, Mustang prožil svoji premiéru na speciální akci a facelift Focusu jsme poprvé viděli minulý týden v Barceloně. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford vystavuje v Ženevě nový Focus s karoseriemi kombi i hatchback

Ford Focus zůstává průběžně nejprodávanějším modelem světa, a to zejména díky čínskému trhu, ovšem čas nezastavíte. Aktuální, v pořadí třetí generace Focusu (náš první test modelu Focus 1,6 EcoBoost najdete zde) se prodává už od konce roku 2010, a tak nyní přišel čas na faceliftu v půli životního cyklu.

Ať už máte na design současných fordů názor jakýkoli, facelift podle nás Focusu jednoznačně prospěl. Příď se dočkala především nové, výraznější masky chladiče ve stylu Aston Martinu (poprvé se objevila na provedení Ford Focus Electric), přepracovaného nárazníku a nových, užších a do stran protaženějších sdružených svítilen.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejvíce se toho odehrálo v pracovišti řidiče

Na fotografiích si všimneme rovněž zatmavení svítilen vpředu i vzadu, ovšem otázkou zůstává, zda půjde o standardní řešení pro všechny verze Focusu. Drobné úpravy se dotkly také zadní části karoserie hatchbacků i kombíků, přičemž cíl byl jasný: přiblížit styling Focusu aktuálnímu (resp. očekávanému) Mondeu nebo malé Fiestě. Více se toho změnilo v interiéru vozu, kde můžeme očekávat i nové materiály.

Test Ford Focus ST: S předokolkou bokem

Test Ford Focus ST: S předokolkou bokem

Palubní deska má ostřeji řezané linie, hranatější střed volantu a upravený přístrojový štít, ale především zcela novou středovou konzoli s redukovaným počtem ovládacích prvků, většími tlačítky a „dospěleji“ působícím vzhledem. 

Pod kapotou se objeví dvě zbrusu nové patnáctistovky, zážehová 1.5 EcoBoost a vznětová 1.5 TDCi. První z nich nabídne v podstatě identický výkon jako dosavadní motor 1,6 l: 150 nebo 180 koní. Nový naftový motor bude nabízen ve variantách 95 a 120 k. Později v paletě motorizací přibude rovněž několik nových kombinací motorů a samočinných převodovek. Kompletní nabídka bude vypadat takto:

Motorizace Max. výkon Převodovka
1,0 l EcoBoost zážehový 74 kW/100 k pětistupňová manuální
1,0 l EcoBoost zážehový 92 kW/125 k šestistupňová manuální
1,0 l EcoBoost zážehový 92 kW/125 k šestistupňová automatická (2015)
1,5 l EcoBoost zážehový 110 kW/150 k šestistupňová manuální
1,5 l EcoBoost zážehový 110 kW/150 k šestistupňová automatická (2015)
1,5 l EcoBoost zážehový 132 kW/180 k šestistupňová manuální
1,5 l EcoBoost zážehový 132 kW/180 k šestistupňová automatická (2015)
1,6 l Ti-VCT zážehový 63 kW/85 k pětistupňová manuální
1,6 l Ti-VCT zážehový 77 kW/105 k pětistupňová manuální
1,6 l Ti-VCT zážehový 92 kW/125 k pětistupňová manuální
1,6 l Ti-VCT zážehový 92 kW/125 k šestistupňová PowerShift 
1,5 l TDCi vznětový 70 kW/95 k šestistupňová manuální
1,5 l TDCi vznětový 88 kW/120 k šestistupňová manuální
1,5 l ECOnetic vznětový 77 kW/105 k šestistupňová manuální
1,5 l TDCi vznětový 88 kW/120 k šestistupňová PowerShift (2015)
1,6 l TDCi vznětový 70 kW/95 k šestistupňová manuální
1,6 l TDCi vznětový 85 kW/115 k šestistupňová manuální
2,0 l TDCi vznětový 110 kW/150 k šestistupňová manuální
2,0 l TDCi vznětový 110 kW/150 k šestistupňová PowerShift 

Hlavními novinkami ve výbavě jsou zdokonalený systém SYNC 2, který by měl umožňovat intuitivnější ovládání hlasem, a vylepšený parkovací asistent. Ten nově zvládne vedle podélného také příčné parkování.  

Modernizovaný Focus by měl zamířit k evropským zákazníkům ve druhé polovině roku 2014.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ford Focus 2014
  2. Fotogalerie
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků