Ford Focus už v ČR koupíte i s hybridní technikou. Nepřiplatíte za ni ani korunu

Ford Focus čtvrté generace se na českém trhu prodává dva roky. Trend elektrifikace už dopadl i na něj, zatím ale v té nejnižší možné formě.

Možná jste si už stačili všimnout, že Ford české publikum v rámci mediálních kampaní připravuje na rozšíření nabídky elektrifikovaných vozů. V oficiálních sděleních uvádí, že do konce roku 2020 má v plánu uvést na evropský trh 14 nových hybridních a plně elektrických vozidel, městskými crossovery počínaje, dodávkami konče. To ovšem naštěstí neznamená, že by nás měl Ford v plánu už do půl roku připoutat k zásuvkám. Postupuje sice rychle, ale nijak drasticky. Tak, abyste si vždycky měli šanci vybrat.

Ford Focus Speedster je dílem šikovných Rusů. Další takový na světě nenajdete

Ford Focus Speedster je dílem šikovných Rusů. Další takový na světě nenajdete

Není to tak dávno, co jsme v redakčním testu vyzkoušeli Ford Puma s nejnižší možnou formou elektrifikace. Mild-hybridní systém motoru 1.0 EcoBoost pomáhá při akceleraci, šetří palivo a řidiče nijak neomezuje, přičemž tento pohon je nyní v Česku dostupný také pro model Focus. A aby Ford potvrdil slova, že dá zákazníkům šanci si vybrat, nabízí verzi s výkonem 92 kW jak s mild-hybridem, tak bez něj, a navíc za stejnou cenu.

Nový Ford Puma má děravou podlahu v základní výbavě. Oficiálně dorazil do ČR

Nový Ford Puma má děravou podlahu v základní výbavě. Oficiálně dorazil do ČR

Za poslední dva roky doznala nabídka Fordu Focus několika změn. Zatímco v dubnu 2018 stál hatchback s motorem 1.0 EcoBoost/92 kW ve výbavě Trend Edition 429.990 Kč, dnes u této kombinace motoru a výbavy najdete částku 531.900 Kč. Tehdy jste mohli vybírat z výbav Trend, Trend Edition, Trend Edition Plus, Titanium, ST-Line a Vignale, zatímco dnes v ceníku platném od konce května figurují výbavy Trend, Trend Edition, Titanium, ST-Line a Active. Zmíněných 531.900 Kč nicméně zaplatíte jak za 92kW verzi bez mild-hybridu, tak s mild-hybridem.

Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Výkonově slabší verze mild-hybridního tříválce 1.0 EcoBoost (92 kW/125 koní) je dostupná s výbavami Trend Edition (od 531.900 Kč) a Titanium (565.900 Kč). Silnější provedení s výkonem 114 kW (155 koní) stojí 561.900 Kč (Trend Edition), za výbavu Titanium dáte nejméně 595.900 Kč a u výbav ST-Line a Active začínají ceny na 610.900 Kč. Nabídka platí pro hatchback i kombi, přičemž praktičtější provedení je o 25.000 Kč dražší. Oba mild-hybridní motory jsou kombinovány výhradně s manuální převodovkou.

Nový Ford Explorer vs. luxusní naftová SUV: Může mít plug-in hybrid navrch?

Nový Ford Explorer vs. luxusní naftová SUV: Může mít plug-in hybrid navrch?

Ford v ceníku focusu uvádí i technická data verzí motoru 1.0 EcoBoost/92 kW, není tedy nic snazšího, než si údaje porovnat. Zatímco hatchback bez mild-hybridu má v kombinovaném cyklu jezdit za 4,2 až 4,3 l/100 km, u verze mHEV je uvedena hodnota 4,1 l/100 km. Dynamika se neliší (0-100 km/h za 10 sekundy, maximální rychlosti 200 km/h), provozní hmotnosti však pochopitelně ano. Focus bez mild-hybridu váží 1280 kg, s mild-hybridem 1344 kg. To všechno kvůli o deci nižší papírové spotřebě paliva. Tříválec s výkonem 114 kW je vždy mild-hybrid a měl by jezdit za 4,1 až 4,2 l/100 km.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

TEST Kia XCeed 1.6 CRDi MHEV a XCeed 1.6 GDi PHEV: Jeden hot a druhý čehý

Kia XCeed 1.6 CRDi MHEV a 1.6 GDI PHEV

Korejský kompakt Kia XCeed je nyní dostupný s novými možnostmi pohonu. Vedle plug-in hybridu jde i o diesel s manuální převodovkou iMT.

včera | Vladimír Kadera | 9 příspěvků
TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 97 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 85 příspěvků