Ford Focus: Už jsou nás dva miliony

Z výrobního pásu závodu v německém Saarlouis sjel včera dopoledne Ford Focus s pořadovým číslem dva miliony.
Ford Focus: Už jsou nás dva miliony

K oblibě Focusů přispívá kromě technické vyspělosti, designu a užitných vlastností také jeho kvalita a spolehlivost, jak ostatně vyplynulo i z výsledků posledního výzkumu společnosti TUEV. Ford Focus se mezi jedno- až tříletými auty stal vůbec nejspolehlivějším osobním vozem. Více než 94% takto zkoumaných Focusů přitom bylo zcela bez závad.

Klepněte pro větší obrázek
A tady je Ford Focus číslo
2 000 000 se svými tvůrci.

Vysoká a trvalá hodnota Fordu Focus z tohoto vozu navíc učinila i miláčka prodejců ojetých vozů. Britští dealeři ho proto mezi ojetými automobily vyhlásili Autem roku, v Německu se umístil na druhém místě.

Na starém kontinentu se Focus kromě Saarlouis vyrábí také ve španělské Valencii, za mořem pak v mexickém Hermosillu, argentinském Pachecu a severoamerickém městě Wayne.

V Evropě patří Ford Focus již druhým rokem k nejprodávanějším vozům vůbec, ale ve své kategorii je velmi úspěšný i v Americe. Připomeňme, že poté, co Ford Focus získal prestižní titul "Evropské auto roku 1999", dokázal o rok později vybojovat stejné ocenění i ve Spojených státech amerických. Díky velkému zájmu motoristů Starého i Nového světa se tak Ford Focus v roce 2000 (942 000) i 2001 (917 000) stal vůbec nejprodávanějším osobním automobilem planety.

Klepněte pro větší obrázek
Obliba Fordu Focus u
zákazníků roste.

Pro české zákazníky je Ford Focus připraven i jako akční model Comfort plus a zdá se, že i pro Čechy se Ford Focus stává oblíbeným automobilem. Za první dva měsíce letošního roku se totiž prodalo o 15% více focusů než ve stejném období loňského roku.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků