Ford Focus tak trochu jinak

Základem pro tuto stavbu se může stát jakákoliv třídveřová verze Fordu Focus 2.0i a majitel, který je ochoten investovat dostatečnou částku do svého auta.
Ford Focus tak trochu jinak
Základem celého designu se staly plastové doplňky karoserie. Nejvýraznějši změnou v přední části je mnohem větší plastový nárazník spolu se změněnou barvou parabol světlometů. V přední části byly dále použity deflektor předního skla a nástavec nasávání vzduchu motoru. Boční linie zdůrazňují nástavce lemů kol, které plynule navazují na široký spoiler a také nástavce prahů. Zadní části vévodí rozměrný zadní nárazník, chromovaná koncovka výfuku a decentní křídlo nad zadním oknem. Vůz je celý polepen dekoračními fóliemi, takže vzhled silně připomíná týmové barvy závodních vozů.

Interiér vozu nezůstal také bez úprav. První v řadě, co putovalo z vozu ven, byly originál sedačky a místo nich se umístily sportovní sedačky zn. Sparco. Dále byly instalovány hliníkové pedály, řadicí páka a ruční brzda, karbonové rámečky budíků a hliníkové madlo ruční brzdy.

Celý podvozek je snížený o 30 mm zásluhou kratších a tvrdších pružin a tlumičů. Pneumatiky o šířce 225 Klepněte pro větší obrázekmm jsou na hliníkových ráfcích o průměru 17 palců. Kvůli zvýšenému výkonu motoru pod nimi najdeme posílenou brzdovou soustavu vpředu i vzdadu s větranými kotouči a vpředu se šestipístkovými třmeny.

Motor je osazen sportovním filtrem s nižším odporem průchozímu vzduchu a na druhé straně sportovním výfukovým potrubím, do kterého je přidán rezonátor, takže vůz má i patřičný zvuk. Mechanické části motoru jsou původní, aby byla zachována životnost, pouze elektronika motoru obsahuje jiný chip. Motor má proti původnímu zvýšený výkon o cca 10k, takže výsledná hodnota je kolem 140k a o pár newtonmetrů narostl i točivý moment.

Jízní vlastnosti jsou naprosto výborné díky tuhému podvozku a na silnici potkáte jen malé množství lidí, kteří se za tímto vozem neotočí, což je asi i druhotný důvod, proč vozy procházejí tuningem. Poslední zpráva nakonec je to, že firma Focustuning za celé toto dílo účtuje v přepočtu necelých 200 000 Kč, což je vzhledem k pořizovací ceně Focusu částka jistě nezanedbatelná.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků