Ford Focus tak trochu jinak

Základem pro tuto stavbu se může stát jakákoliv třídveřová verze Fordu Focus 2.0i a majitel, který je ochoten investovat dostatečnou částku do svého auta.
Ford Focus tak trochu jinak
Základem celého designu se staly plastové doplňky karoserie. Nejvýraznějši změnou v přední části je mnohem větší plastový nárazník spolu se změněnou barvou parabol světlometů. V přední části byly dále použity deflektor předního skla a nástavec nasávání vzduchu motoru. Boční linie zdůrazňují nástavce lemů kol, které plynule navazují na široký spoiler a také nástavce prahů. Zadní části vévodí rozměrný zadní nárazník, chromovaná koncovka výfuku a decentní křídlo nad zadním oknem. Vůz je celý polepen dekoračními fóliemi, takže vzhled silně připomíná týmové barvy závodních vozů.

Interiér vozu nezůstal také bez úprav. První v řadě, co putovalo z vozu ven, byly originál sedačky a místo nich se umístily sportovní sedačky zn. Sparco. Dále byly instalovány hliníkové pedály, řadicí páka a ruční brzda, karbonové rámečky budíků a hliníkové madlo ruční brzdy.

Celý podvozek je snížený o 30 mm zásluhou kratších a tvrdších pružin a tlumičů. Pneumatiky o šířce 225 Klepněte pro větší obrázekmm jsou na hliníkových ráfcích o průměru 17 palců. Kvůli zvýšenému výkonu motoru pod nimi najdeme posílenou brzdovou soustavu vpředu i vzdadu s větranými kotouči a vpředu se šestipístkovými třmeny.

Motor je osazen sportovním filtrem s nižším odporem průchozímu vzduchu a na druhé straně sportovním výfukovým potrubím, do kterého je přidán rezonátor, takže vůz má i patřičný zvuk. Mechanické části motoru jsou původní, aby byla zachována životnost, pouze elektronika motoru obsahuje jiný chip. Motor má proti původnímu zvýšený výkon o cca 10k, takže výsledná hodnota je kolem 140k a o pár newtonmetrů narostl i točivý moment.

Jízní vlastnosti jsou naprosto výborné díky tuhému podvozku a na silnici potkáte jen malé množství lidí, kteří se za tímto vozem neotočí, což je asi i druhotný důvod, proč vozy procházejí tuningem. Poslední zpráva nakonec je to, že firma Focustuning za celé toto dílo účtuje v přepočtu necelých 200 000 Kč, což je vzhledem k pořizovací ceně Focusu částka jistě nezanedbatelná.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků