Ford Focus tak trochu jinak

Základem pro tuto stavbu se může stát jakákoliv třídveřová verze Fordu Focus 2.0i a majitel, který je ochoten investovat dostatečnou částku do svého auta.
Ford Focus tak trochu jinak
Základem celého designu se staly plastové doplňky karoserie. Nejvýraznějši změnou v přední části je mnohem větší plastový nárazník spolu se změněnou barvou parabol světlometů. V přední části byly dále použity deflektor předního skla a nástavec nasávání vzduchu motoru. Boční linie zdůrazňují nástavce lemů kol, které plynule navazují na široký spoiler a také nástavce prahů. Zadní části vévodí rozměrný zadní nárazník, chromovaná koncovka výfuku a decentní křídlo nad zadním oknem. Vůz je celý polepen dekoračními fóliemi, takže vzhled silně připomíná týmové barvy závodních vozů.

Interiér vozu nezůstal také bez úprav. První v řadě, co putovalo z vozu ven, byly originál sedačky a místo nich se umístily sportovní sedačky zn. Sparco. Dále byly instalovány hliníkové pedály, řadicí páka a ruční brzda, karbonové rámečky budíků a hliníkové madlo ruční brzdy.

Celý podvozek je snížený o 30 mm zásluhou kratších a tvrdších pružin a tlumičů. Pneumatiky o šířce 225 Klepněte pro větší obrázekmm jsou na hliníkových ráfcích o průměru 17 palců. Kvůli zvýšenému výkonu motoru pod nimi najdeme posílenou brzdovou soustavu vpředu i vzdadu s větranými kotouči a vpředu se šestipístkovými třmeny.

Motor je osazen sportovním filtrem s nižším odporem průchozímu vzduchu a na druhé straně sportovním výfukovým potrubím, do kterého je přidán rezonátor, takže vůz má i patřičný zvuk. Mechanické části motoru jsou původní, aby byla zachována životnost, pouze elektronika motoru obsahuje jiný chip. Motor má proti původnímu zvýšený výkon o cca 10k, takže výsledná hodnota je kolem 140k a o pár newtonmetrů narostl i točivý moment.

Jízní vlastnosti jsou naprosto výborné díky tuhému podvozku a na silnici potkáte jen malé množství lidí, kteří se za tímto vozem neotočí, což je asi i druhotný důvod, proč vozy procházejí tuningem. Poslední zpráva nakonec je to, že firma Focustuning za celé toto dílo účtuje v přepočtu necelých 200 000 Kč, což je vzhledem k pořizovací ceně Focusu částka jistě nezanedbatelná.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků