Ford Focus ST500: a výkon zase nikde

Automobilka Ford se zřejmě rozhodla zaplavit svět speciálními edicemi svého modelu Focus ST. Před nedávnem byla představena verze ST 525, předtím ST Black Edition, ještě předtím WRC Edition a ještě předtím WRC-S edice. To vše se stihlo zhruba za pět měsíců, což je pozoruhodný výkon.

Všechny tyto edice mají jedno společné. Ani jedna se neprodává u nás a ani jedna nenabídne výkon navíc. Vše se tak točí jen kolem stylingu a odkazu na někoho nebo něco slavného.

Stejně je tomu i u edičního modelu ST500. Číslo pak neznamená počet koní pod kapotou, ale počet kusů, které budou v rámci této edice vyrobeny.

Vůz určený pouze pro britské zákazníky je opět odvozen od modelu ST, který disponuje přeplňovaným pětiválcem 2,5 o výkonu 225 koní.

Vůz odkazuje na slavný Ford GT40 z roku 1966, který vyhrál slavný závod v LeMans. Tomu je podřízeno lakování a také rychlé pruhy jdou v duchu historie. Mimo tyto odlišnosti od běžného ST je vůz vybaven od počátku trochu větším počtem prvků výbavy.

Proti Focusu ST500 nic nemáme, je to jistě pěkné provedení skvělého vozu. Ale pro příště bychom Ford požádali třeba o pár koníků navíc, samosvorný diferenciál nebo lepší brzdy...

Klepněte pro větší obrázek
Ford Focus ST500

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 30 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků