Ford Focus ST vyrovnal na Nordschleife rekord hot hatchů

Nová generace ostrého Focusu ST se dostala v prosinci minulého roku na známou Severní smyčku (Nordschleife) legendárního okruhu v Nürburgringu. Ford Focus ST s Patrickem Berhnardem za volantem zde zajel oficiální čas 8 minut a 35 s.

Tip: Velký test nového Focusu ST naleznete zde

Focus ST tak vyrovnal čas dosavadního lídra segmentu levnějších kompaktních hot hatchů, Opelu Astra OPC. Ford tak opět ukázal, že sportovní verze odvozené od běžných modelů opravdu umí.

Vybrané časy Severní smyčky konkurentů Focusu ST

8:35 Ford Focus ST
8:35 Opel Astra OPC
8:38 Renault Megane Sport
8:47 Honda Civic Type-R minulé generace
8:52 VW Golf GTI DSG

A pro představu, jaké časy jezdí opravdové supersporty

7:28 - Porsche Carrera GT
7:32 - Pagani Zonda F
7:40 - Bugatti Veyron
7:40 - Mercedes SLR McLaren
7:45 - McLaren F1

Rekord severní smyčky prozatím drží s časem 6:55 vůz Radical SR8 o hmotnosti 650 kg a výkonu 360 koní.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků