Ford Focus ST už ladí formu na Nordschleife. Kolik má válců?

Nový Focus prozatím nemá pod kapotou jediný benzínový čtyřválec. Dostane ho až sportovní verze ST? Podle předběžných informací tomu tak být nemusí.

Aktuální Ford Focus lze bez nadsázky považovat za horkou novinku. Oficiálně byl představen teprve před týdnem, a ještě pořád se po silnicích prohánějí maskované testovací prototypy. Těch se týká i náš nejnovější příspěvek, tentokrát se však podařilo nafotit poněkud jinou než běžnou variantu.

Špionážní fotografové bezpochyby zachytili na Severní smyčce Nürburgringu kamuflovaný pětidveřový Focus, dvě výfukové koncovky po stranách zadního nárazníku a jiná větší kola nicméně naznačují, že jde o sportovní, dosud neznámé provedení.

Ford testuje v ČR nový Focus. Na D8 jsme narazili na vývojový prototyp

Ford testuje v ČR nový Focus. Na D8 jsme narazili na vývojový prototyp

Lze předpokládat, že vrcholný model RS bude mít vytažené blatníky, masivní zadní křídlo a další spoilery, tudíž z toho vychází, že bychom se měli dívat na příští Ford Focus ST.

Podle informátorů blízkých automobilce by mohla produkční verze dorazit někdy koncem příštího roku, mnohem zajímavější jsou ale neoficiální diskuse kolem pohonné jednotky.

Dosavadní Focus ST měl mezi předními koly přeplňované dvoulitrové čtyřválce. Zatímco diesel nabídl 185 koní, zážehové provedení jich mělo 250 a 360 Nm k tomu. To jistě není málo, jenže v konkurenci vozů, jako je Hyundai i30 N, Peugeot 308 GTi či Volkswagen Golf GTI tato čísla už moc neobstojí, takže budoucí ST bude muset vyšplhat někam k 275 až 280 koním.

Ford Focus IV oficiálně: Přijíždí i jako přímý konkurent Octavie Scout

Ford Focus IV oficiálně: Přijíždí i jako přímý konkurent Octavie Scout

Otázkou pouze je, jaká pohonná jednotka je vyprodukuje, a máme k tomu hned několik možností. První z nich je mírně podladěný čtyřválec 2.3 Ecoboost z posledního Focusu RS, pak přichází do úvahy přepracovaný původní dvoulitr, ale rozhodně bychom neměli zapomínat ani na novou tříválcovou patnáctistovku, která se dostala pod kapotu Fiesty ST.

Pokud si myslíte, že je 280 koní z tříválce 1.5 Ecoboost hodně, vidíme to podobně, pokud ale zvážíte, že kompaktní Mercedesy mohly mít foukané dvoulitry s výkonem 381 koní, pak to už tak nereálně nevypadá. A právě k tomuto názoru se přiklání i lidé, kteří mají k Fordu blízko.

Nový Ford Focus má český ceník. I základ je slušně vybaven

Nový Ford Focus má český ceník. I základ je slušně vybaven

Jestli downsizing takto dramaticky sáhne také na sportovní verze Focusu, si budeme muset ještě chvíli počkat, každopádně pokud se tak stane a motor si navíc ponechá schopnost odpojit jeden ze tří válců při částečném zatížení, pak bude na trhu první ostrý hatchback nižší střední třídy, který to dopracuje ke dvěma funkčním válcům.

 

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků