Ford Focus ST už ladí formu na Nordschleife. Kolik má válců?

Nový Focus prozatím nemá pod kapotou jediný benzínový čtyřválec. Dostane ho až sportovní verze ST? Podle předběžných informací tomu tak být nemusí.

Aktuální Ford Focus lze bez nadsázky považovat za horkou novinku. Oficiálně byl představen teprve před týdnem, a ještě pořád se po silnicích prohánějí maskované testovací prototypy. Těch se týká i náš nejnovější příspěvek, tentokrát se však podařilo nafotit poněkud jinou než běžnou variantu.

Špionážní fotografové bezpochyby zachytili na Severní smyčce Nürburgringu kamuflovaný pětidveřový Focus, dvě výfukové koncovky po stranách zadního nárazníku a jiná větší kola nicméně naznačují, že jde o sportovní, dosud neznámé provedení.

Ford testuje v ČR nový Focus. Na D8 jsme narazili na vývojový prototyp

Ford testuje v ČR nový Focus. Na D8 jsme narazili na vývojový prototyp

Lze předpokládat, že vrcholný model RS bude mít vytažené blatníky, masivní zadní křídlo a další spoilery, tudíž z toho vychází, že bychom se měli dívat na příští Ford Focus ST.

Podle informátorů blízkých automobilce by mohla produkční verze dorazit někdy koncem příštího roku, mnohem zajímavější jsou ale neoficiální diskuse kolem pohonné jednotky.

Dosavadní Focus ST měl mezi předními koly přeplňované dvoulitrové čtyřválce. Zatímco diesel nabídl 185 koní, zážehové provedení jich mělo 250 a 360 Nm k tomu. To jistě není málo, jenže v konkurenci vozů, jako je Hyundai i30 N, Peugeot 308 GTi či Volkswagen Golf GTI tato čísla už moc neobstojí, takže budoucí ST bude muset vyšplhat někam k 275 až 280 koním.

Ford Focus IV oficiálně: Přijíždí i jako přímý konkurent Octavie Scout

Ford Focus IV oficiálně: Přijíždí i jako přímý konkurent Octavie Scout

Otázkou pouze je, jaká pohonná jednotka je vyprodukuje, a máme k tomu hned několik možností. První z nich je mírně podladěný čtyřválec 2.3 Ecoboost z posledního Focusu RS, pak přichází do úvahy přepracovaný původní dvoulitr, ale rozhodně bychom neměli zapomínat ani na novou tříválcovou patnáctistovku, která se dostala pod kapotu Fiesty ST.

Pokud si myslíte, že je 280 koní z tříválce 1.5 Ecoboost hodně, vidíme to podobně, pokud ale zvážíte, že kompaktní Mercedesy mohly mít foukané dvoulitry s výkonem 381 koní, pak to už tak nereálně nevypadá. A právě k tomuto názoru se přiklání i lidé, kteří mají k Fordu blízko.

Nový Ford Focus má český ceník. I základ je slušně vybaven

Nový Ford Focus má český ceník. I základ je slušně vybaven

Jestli downsizing takto dramaticky sáhne také na sportovní verze Focusu, si budeme muset ještě chvíli počkat, každopádně pokud se tak stane a motor si navíc ponechá schopnost odpojit jeden ze tří válců při částečném zatížení, pak bude na trhu první ostrý hatchback nižší střední třídy, který to dopracuje ke dvěma funkčním válcům.

 

TEST DS 7 Crossback PureTech 225: Extravagance bez kompromisů?

DS 7 Crossback PureTech 225

Zcela samostatná značka DS je tu a model 7 s dodatkem Crossback je startem nové éry. Vyzkoušeli jsme nejsilnější benzínové provedení a sportovně laděnou výbavu.

včera | Milan Lažanský | 42 příspěvků
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 63 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků