Ford Focus ST TDCi, ostrý nafťák již v lednu

I když se to mnohým milovníkům sportovně laděných vozů nebude líbit, i Focus s magickými písmeny "ST" na zádi se po vzoru většího Mondea ST dočká ostré naftové verze. Nepůjde však o 2,2 TDCi jako u Mondea, ale o čtyřválec 2,0 TDCi. Výkon, jakým bude naftový Focus ST disponovat, není prozatím znám.

Aby estéčko neztratilo své renomé, bude Ford muset přijít s něčím, co se vyrovná konkurenci nabízející u naftových hot hatchů výkony od 170 do 180 koní. V této chvíli má k dispozici pouze motor o dnes průměrném výkonu 100 kW (136 k). Je však taky možné, že po vzoru Mondea ST půjde jen o jakýsi ST paket s naftovým motorem a naladěním podvozku a brzd jako u ostrého modelu.

Focus ST TDCi se ve vybraných zemích objeví hned v lednu příštího roku. Zda se dostane i k nám, kde by svedl boj mj. s Citroenem C4 VTS HDI, Škodou Octavii RS TDI, Golfem GT TDI nebo Seatem Leon FR TDI, zatím nevíme.

Tip: Přečtěte si testy Fordu Focus ST s motorem 2,5T a Mondea ST 2,2 TDCi.
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků