Ford Focus ST: řidiči poznají, co znamenají písmena ST

Matthias Tonn je hlavní konstruktér programu „vysokovýkonnových“ vozů Ford of Europe. Na setkání s evropskými novináři v Nice, kterého jsme se zúčastnili, odpovídal na otázky týkající se nového Fordu Focus ST.
Ford Focus ST: řidiči poznají, co znamenají písmena ST

„Pracovat na vývoji prvního globálního vysokovýkonného modelu pro mě bylo ctí,“ řekl. „Bylo skutečně vzrušující ladit model ST tak, aby vyhovoval představám fanoušků sportovních vozidel Ford na celém světě dnes i v budoucnosti. Nový Ford Focus ST je první globální sportovní model značky Ford a bude se prodávat ve více než 40 zemích po celém světě. Zákazníci dostanou všude to samé. Od motoru přes zavěšení kol a design až po pneumatiky.“

Na dotaz, proč je v nabídce pouze šestistupňová manuální převodovka a chybí automatická, odpověděl: „Jde o to, aby řidič měl přímé spojení s vozem, aby jízdu lépe prožíval, proto manuální převodovka. Ta tento pocit nabízí. Na tohle my věříme. Tahle převodovka je odstupňovaná s ohledem na efektivní akceleraci na kterýkoli rychlostní stupeň. “

Klepněte pro větší obrázek
Matthias Tonn se v minulosti podílel na vývoji modelů C MAX, KA a Focus RS500.

O kolik je lehčí pětidveřová verze oproti kombi? zněla další otázka. „O třicet čtyřicet kilogramů, musím se podívat, z hlavy nevím přesně. Ale mohu říci, že u kombi jsme nevolili žádný kompromis. Je to stejně ostrý vůz jako pětidveřová verze.“

Vyváženost vozu? „Předchozí verze ST, která se vyráběla od roku 2005, byla trochu těžší na předek. Nyní se těžiště posunulo více doprostřed. Je to dáno i tím, že nový čtyřválcový motor je lehčí.“

Největší přednosti nového vozu? „Šasi, turbodmychadlem přeplňovaný motor 2.0 EcoBoost o výkonu 184 kW (250 k). Pak senzační zvuk, nově přepracovaný sympozér přenáší zvuk ze sacího traktu přímo do prostoru pro cestující. Sportovní řízení. Tvarovaná sedadla. Dali jsme si záležet, aby řidiči poznali pravou podstatu toho, co znamenají písmena ST (Sport Technologies), ať už žijí v jakékoli části světa.“

Chystáte verzi RS? „O tom nesmím hovořit, omlouvám se.“

Ford Focus ST: nový hothatch s cenou 856 000 Kč na videu

Ford Focus ST: nový hothatch s cenou 856 000 Kč na videu

Vzadu uprostřed jsou koncovky výfuku. To znamená, že nepočítáte s možností instalace tažného zařízení? „Přesně tak. Tohle auto na to není stavěné. Je lehké, nemá pohon čtyř kol. Zákazník, který si koupí tohle auto, se bez tažného zařízení obejde.“

Kolik se loni prodalo Focusů ST v Evropě? „Kolem devíti tisíc. Myslím si, že nová verze bude mnohem úspěšnější.“

Proč kombi? „Je stále populárnější. Třeba v Německu určitě prodáme víc verzí kombi než těch pětidveřových.“

A co sedan? „Ten není na pořadu dne. Je o něj malý zájem. Stejně tak o třídveřovou verzi.“

Více o jízdních vlastnostech vozu již brzy…

 

 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků