Ford Focus ST: odsouzen k úspěchu

Máte-li zálusk na hothatche, nadupaného mrňouse, pak je tu celkem slušný výběr. Vybírám za všechny jen tři: Renault Mégane RS, Volkswagen Golf GTI a Opel Astra OPC. K nim nyní přibyl i nový Ford Focus ST, který jsem měl možnost vyzkoušet na horských silničkách nad Nice...

Méně je více

Motor nového Focusu ST přišel o jeden válec a má nyní menší objem. Starý 2.5 litrový motor nahradil čtyřválcový turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitr EcoBoost. Vypadá možná na první pohled méně exoticky, ani tolik nezní, zato je ostřejší. Garantuji vám, ten válec nikdo postrádat nebude. (I když kdoví, staromilci možná budou vzdychat po lépe znějícím starém pětiválci.)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Focus ST na krásu nehraje, je agresivní. Vpředu zaujme mřížka chladiče, na bocích nástavce prahů a vzadu nárazník s ventilačními otvory a koncovka výfuku. 
Klepněte pro větší obrázek
Nové speciální odstíny laku karoserie doslova svítí. Nejvíce asi zaujmou žlutý Electric, modrý lak Spirit Blue a červený Race Red.
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hlavní taháky interiéru? Speciálně navržený volant, řadicí páka a pedály. Ladí i tmavé čalounění stropu a sloupků karoserie. Úžasná jsou sedadla Recaro.
Ford Focus ST: nový hothatch s cenou 856 000 Kč na videu

Ford Focus ST: nový hothatch s cenou 856 000 Kč na videu

Ford Focus ST: řidiči poznají, co znamenají písmena ST

Ford Focus ST: řidiči poznají, co znamenají písmena ST

Kritika?

 

Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 74 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Audi S8 TFSI quattro (420 kW): Lepší sportovní limuzína tu ještě nebyla!

Audi S8 TFSI quattro 420 kW

Specifikace testovacích automobilů se často vejdou na jeden papír velikosti A4. K testovanému Audi S8 bylo takových papírů 26.

19.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků