Ford Focus ST: nový hothatch s cenou 856 000 Kč na videu

Ford Focus ST: nový hothatch s cenou 856 000 Kč na videu

Minulý rok představil Ford na autosalonu ve Frankfurtu všemi dlouho očekávané ostré provedení modelu Focus. Verze ST dostala pod kapotou přeplňovaný dvoulitr EcoBoost s parametry 184 kW a 360 Nm. Přední náprava je poháněna přes šestistupňovou manuální převodovku.

Ford Focus ST je venku. Také jako kombík

Ford Focus ST je venku. Také jako kombík

V praxi pětidveřový hatchback s provozní hmotností 1362 kg zvládne sprint z nuly na stovku za 6,5 s a maximálně se rozjede na 248 km/h. Kombi váží o 24 kg více, nicméně oba základní parametry i udávaná spotřeba jsou stejné. Ve městě si vůz řekne o 9,9 l/100 km, v kombinovaném provozu o 7,2 l/100 km a mimo město údajně pouze o 5,6 l/100 km.

Na internetu se objevila dvě nová videa, která si nemůžeme nechat jen tak pro sebe. Mnohem zajímavější ovšem je fakt, že český Ford na svých stránkách zveřejnil ceník pro náš trh. Ostrý Focus začíná na 856 000 Kč, za větší kombi si připlatíte 39 900 Kč.

Základní výbava obsahuje kromě klasických prvků sportovní podvozek, osmnáctipalcová kola, sedadla Recaro nebo stropní airbag pro první i druhou řadu. Připlácet můžete za různé audiosystémy, metalízu (atraktivní žlutá vás bude stát 35 900 Kč), větší zadní spoiler, parkovací senzory nebo prodlouženou pětiletou záruku. 

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků