Ford Focus ST: nová generace se ukáže již v Paříži

Je to zvláštní. Ford zatím nezačal prodávat ani novou generaci Focusu jako takového a nestane se tak ani v nejbližších měsících. Po tu dobu si budete moci pořídit stále pouze dosavadní provedení. Přesto se má již na sklonku léta v Pařiži ukázat první ostřejší verze nové generace s dnes již klasickým označením ST.

Není to zatím oficiální informace, britský Autoexpress ji ale přinesl s tím, že pochází z věrohodného zdroje uvnitř automobilky. A vypadá smysluplně - však jako pětidvéřový hatchback, čtyřdvéřový sedan a docela klasicky pojaté kombi se nový Focus představil již začátkem roku a zákazníci by do začátku prodejů mohli zapomenout, že nějaký nový Focus vůbec existuje. Má se tak za to, že verze ST bude zároveň znamenat premiéru třídvéřového provedení vozu, které v paletě karosářských provedení Focusu zatím chybí.

Šéf vývoje Fordu Derrick Kuzak již dříve potvrdil, že se pod kapotou nového Focusu ST objeví nový dvoulitrový čtyřválec EcoBoost, který tak nahradí dosavaní pětiválec 2,5 s výkonem 225 koní. Nový motor známe již z faceliftovaného Mondea, kde je nabízen ve verzích s 203 a 240 koňmi. Nemáme pochyb o tom, že pod kapotou ST se zjeví silnější provedení motoru, pokud motor nepůjde s výkonem ještě dále. S ohledem na situaci na trhu se spekuluje o výkonu kolem 250 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Ford Focus jakožto pětidvéřový hatchback

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků