Ford Focus ST na „špionážních“ fotkách

Automobilka Ford uvolnila několik snímků sériové verze Focus ST, mají však poněkud hořkou příchuť…

Na loňském autosalonu v Paříži na stánku značky Ford zazářilo předprodukční provedení připravovaného, sportovně laděného modelu Focus s tradičním doplňkovým označením ST. Jistě si vzpomenete na zlatavý, dravě působící pětidveřový hatchback s řadou agresivních prvků včetně nárazníků a prahových obkladů, jehož vzhled by se od sériové verze, připravované pro modelový rok 2012, již příliš lišit neměl. Ta v současné době prochází rozsáhlým testováním na silnicích Evropy a USA, z něhož pochází i přiložené záběry. Ačkoli na nich vidíme vůz s lehkým maskováním, jde o oficiální snímky z dílen evropského Fordu…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Focus ST 2012 převlečený zatím za obyčejný Focus s podivným zmalováním

Další zklamání plyne z informace, že se útroby Focusu ST zkouší v karoserii konvenčního Focusu, takže ani tyto fotografie nenaznačí, do jaké míry se nakonec sériový Focus ST bude lišit od ženevského prototypu. Pod kapotou se skrývá čtyřválec z řady EcoBoost s objemem 2,0 l, přímým vstřikováním a přeplňováním, který je naladěn na výkon 250 koní (184 kW) a točivý moment 360 Nm a nahradí dosavadní pětiválec 2,5 l od Volva s výkonem 225 koní, proti němuž má nabídnout nejen lepší dynamiku, ale především výrazně nižší spotřebu a emise CO2. Focus ST se stane vůbec prvním „globálním“ sportovním vozem Ford a na jeho přípravě spolupracují týmy RS i SVT.

Silničními testy v současnosti prochází šest desítek automobilů, s nimiž konstruktéři sbírají zkušenosti na různých místech Evropy a USA. „Vývoj jsme dokončili a nyní vyhledáváme specifické silnice, abychom na nich doladili nastavení výkonových parametrů a jízdních vlastností,“ uvedl Jost Capito zodpovědný u Fordu za sportovně střižené modely (Global Performance Vehicle). Nyní se testy přesunuly na sever Evropym, kde se kalibroval elektrický posilovač řízení (Electric Power Assist Steering). Na poslední chvíli byla údajně instalována nová sportovní sedadla s nižším posazem a výraznější boční oporou.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Focus ST v předprodukčním provedení představeném na loňském autosalonu v Paříži
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků