Ford Focus ST Mountune: když vám ST nestačí

Pokud žijete ve Velké Británii a máte Ford Focus ST, který vám svým výkonem již nestačí, ale zároveň nechcete opustit značku Ford, máte na výběr dvě možnosti. Tou první je pořídit si nový Focus RS, který se stává velmi žádaným vozem, nebo u svého současného ST-čka zůstat a pořídit si kit od společnosti Mountune, který k tomuto vozu nabízí přímo automobilka.

Společnost Mountune ve spolupráci s Fordem připravila pro majitele těchto vozů skutečně štědrou nadílku, sestávající z většího chladiče, lepšího vzduchového filtru a přeprogramované řídící jednotky. Suma sumárum se pak výkon 2,5 litrového pětiválce vyšplhal ze sériových 225 koní na pěkných 260 koní, které dodává při 5 500 ot./min. Hodnota maximálního točivého momentu je nyní 400 Nm a agregát jej dosáhne již při 2 500 ot./min. O solidní pružnosti motoru svědčí i zrychlení z nuly na stovku, které upravený Focus ST zvládne za 5,9 vteřin, což je o 6 setin lepší výsledek, než dosáhla neupravená verze ST.

Paket vylepšení bude dostupný pouze pro Velkou Británii a majitele vyjde na 1 120 liber (zhruba 34 000 Kč), přičemž v tomto poplatku nejsou zahrnuty práce spojené s jeho instalací.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Focus ST Mountune

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků