Ford Focus ST Mountune: když vám ST nestačí

Pokud žijete ve Velké Británii a máte Ford Focus ST, který vám svým výkonem již nestačí, ale zároveň nechcete opustit značku Ford, máte na výběr dvě možnosti. Tou první je pořídit si nový Focus RS, který se stává velmi žádaným vozem, nebo u svého současného ST-čka zůstat a pořídit si kit od společnosti Mountune, který k tomuto vozu nabízí přímo automobilka.

Společnost Mountune ve spolupráci s Fordem připravila pro majitele těchto vozů skutečně štědrou nadílku, sestávající z většího chladiče, lepšího vzduchového filtru a přeprogramované řídící jednotky. Suma sumárum se pak výkon 2,5 litrového pětiválce vyšplhal ze sériových 225 koní na pěkných 260 koní, které dodává při 5 500 ot./min. Hodnota maximálního točivého momentu je nyní 400 Nm a agregát jej dosáhne již při 2 500 ot./min. O solidní pružnosti motoru svědčí i zrychlení z nuly na stovku, které upravený Focus ST zvládne za 5,9 vteřin, což je o 6 setin lepší výsledek, než dosáhla neupravená verze ST.

Paket vylepšení bude dostupný pouze pro Velkou Británii a majitele vyjde na 1 120 liber (zhruba 34 000 Kč), přičemž v tomto poplatku nejsou zahrnuty práce spojené s jeho instalací.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Focus ST Mountune

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků