Ford Focus ST je venku. Také jako kombík

Automobilka Ford podle očekávání ve Frankfurtu představila sériové provedení špičkového modelu řady Focus.

Stalo se tak bezmála rok poté, co Ford na autosalonu v Paříži vystavil studii Ford Focsu ST Concept. Pokud si tento pětidveřový hatchback z Paříže ještě trochu pamatujete, pak pro vás vzhled ani výkonové parametry produkční verze nebudou žádným překvapením. Co však lze jistým překvapením nazvat je skutečnost, že Focus ST bude k mání také s karoserií kombi. A to výhradně na evropských trzích. Alespoň prozatím. Takže se na něj mohou těšit i drzejší členové nížších manažerských stavů.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Obě karosářské verze sdílejí pohonnou jednotku v podobě turbodmychadlem přeplňovaného zážehového čtyřválce z řady EcoBoost, jenž při objemu 2,0 l dosahuje výkonu 250 koní (184 kW) a točivého momentu 360 Nm. Skrze šestistupňovou, manuálně řazenou převodovku jsou poháněna kola přední nápravy. Oproti dosavadnímu pětiválci Volvo prý nový EcoBoost dosahuje lepších výkonových parametrů a nižší spotřeby paliva, Jost Capito, zodpovědný ve FMC za oblast výkonných vozidel pro celý svět, navíc slibuje, že nabídne neméně výrazný zvuk.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Čtěte také:

Test Fordu Focus ST z roku 2006

„Lidé si zvuk motoru předchozího Focusu ST zamilovali,“ tvrdí Capito. „Akustický projev pětiválcového a čtyřválcového motoru je samozřejmě velmi odlišný, ale máte to podobně jako s Beethovenem a Mozartem – oba tvořili skvělou, ale rozdílnou hudbu. Proto věříme, že i nový Focus ST po stránce zvuku motoristy nadchne.“ Na první pohled si na novince všimneme specifické masky chladiče, nových nárazníků vpředu i vzadu, prahových obkladů a střešního spoileru. Samozřejmostí je nepatrně odlišný interiér se sportovními akcenty a anatomickými sedadly Recaro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nový Ford Focus ST dostal nově odladěný podvozek a výkonnější brzdovou soustavu. Přenastaveny byly také systémy TSC (Torque Steer Compensation) a ESP s trojicí volitelných režimů. Focus ST vyjíždí na osmnáctipalcových litých kolech obouvajících pneumatiky Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 o rozměru 235/40 R18. V rámci příplatkové sady Performance Pack zákazník dostane černě lakované ráfky a rudě zbarvené brzdiče. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  
  
 


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků