Ford Focus ST je konečně v prodeji

Dlouho očekávaná novinka mezi hot hatchi, Ford Focus ST, je konečně v prodeji. Je sice pravdou, že prozatím není dostupný v České republice, ale nikomu nebrání vyjet k našim západním sousedům a tento ostrý kompakt si koupit tam. Ford Focus ST má pod kapotou pětiválcový motor o objemu 2.5 l s výkonem 165 kW (225 k) a točivým momentem 310 Nm. Focus ST zvládá sprint na stovku za 6,8 s a dosáhne maximální rychlosti 241 km/h. Kombinovaná spotřeba se bude pohybovat okolo 9,1 l na 100 kilometrů.

Přestože má Focus ST proti svým hlavním rivalům Golfu GTI a Astře GTC 2.0T k dobru 25 koní, je jeho cena posazena velmi konkurenčně. V základu bude Focus ST stát na německém trhu 24 200 Euro, což je na eurocent shodně s Golfem GTI. Astra stojí pak o 595 Euro méně. Ford tak nastavil cenu opravdu dobře a boj o zákazníky v této třídě bude jistě zajímavé sledovat. Focus se může pyšnit tradičně špičkovým podvozkem, který bude jen těžko hledat konkurenci, a svým výkonem bude atakovat takové stroje jako je Golf R32, Alfa 147 GTA a také Astru OPC.

Tip: Podrobné představení

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 30 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků