Ford Focus ST dostane Sound Composer pro zesílení zvuku motoru

Značka Ford oznámila, že pro špičkovou verzi své aktuální modelové řady Focus připravila také audiosystém, jenž má posílit akustický dojem z řízení.

I moderní pohonné jednotky výkonných automobilů jsou stále kultivovanější a tišší, což nejspíš odpovídá vkusu většiny jejich uživatelů, kteří je beztak používají hlavně pro každodenní popojíždění. A jelikož se konstruktéři snaží trvale jejich hlučnost snižovat, roste počet zákazníků, kteří by projev silného motoru svého vozu v rámci (marné) snahy o znovunavázání přímé komunikace řidiče se strojem naopak rádi vnímali všemi smysly včetně sluchu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Focus ST

Auta vydávající uměle generovaný zvuk připomínající chod motoru (dost zvrhlý stav, nemyslíte?) nejsou ničím novým a týkají se především hybridů a elektromobilů, které mají skrze reproduktory hlavně upozorňovat na svůj pohyb po vozovce. Ale to se netýká jen elektromobilů, například značka BMW aplikuje ve špičkových verzích své řady BMW 5 (F10) systém Active Sound uměle plnící skrze reproduktory rádia prostor pro posádku zesíleným zvukem motoru.

Ford Focus ST: odsouzen k úspěchu

Ford Focus ST: odsouzen k úspěchu

Něco podobného nyní představuje také Ford, který pro svůj sportovně laděný model Ford Focus ST (dodáván je přitom pouze s pětidveřovými karoseriemi…) uvádí systém Sound Composer. Ten má zvukovodem propojovat prostor pro cestující s motorovým prostorem a v případě razantní akcelerace až zdvojnásobit zvuk pohonné jednotky. Zvukovod má být opatřen elektronicky ovládanou klapkou, díky níž interiér za běžných provozních podmínek zůstane od motoru izolován.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Focus ST je k mání výhradně s pětidveřovými karoseriemi

Připomeňme, že stávající Ford Focus ST je dodáván s karoseriemi pětidveřový hatchback a kombi, přičemž s třídveřovou variantou se zatím vůbec nepočítá. Obě karosářské verze sdílejí pohonnou jednotku v podobě turbodmychadlem přeplňovaného zážehového čtyřválce z řady EcoBoost, jenž při objemu 2,0 l dosahuje výkonu 250 koní (184 kW). Skrze šestistupňovou, manuálně řazenou převodovku jsou poháněna kola přední nápravy.

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 6 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků