Ford Focus ST dostane Sound Composer pro zesílení zvuku motoru

Značka Ford oznámila, že pro špičkovou verzi své aktuální modelové řady Focus připravila také audiosystém, jenž má posílit akustický dojem z řízení.

I moderní pohonné jednotky výkonných automobilů jsou stále kultivovanější a tišší, což nejspíš odpovídá vkusu většiny jejich uživatelů, kteří je beztak používají hlavně pro každodenní popojíždění. A jelikož se konstruktéři snaží trvale jejich hlučnost snižovat, roste počet zákazníků, kteří by projev silného motoru svého vozu v rámci (marné) snahy o znovunavázání přímé komunikace řidiče se strojem naopak rádi vnímali všemi smysly včetně sluchu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Focus ST

Auta vydávající uměle generovaný zvuk připomínající chod motoru (dost zvrhlý stav, nemyslíte?) nejsou ničím novým a týkají se především hybridů a elektromobilů, které mají skrze reproduktory hlavně upozorňovat na svůj pohyb po vozovce. Ale to se netýká jen elektromobilů, například značka BMW aplikuje ve špičkových verzích své řady BMW 5 (F10) systém Active Sound uměle plnící skrze reproduktory rádia prostor pro posádku zesíleným zvukem motoru.

Ford Focus ST: odsouzen k úspěchu

Ford Focus ST: odsouzen k úspěchu

Něco podobného nyní představuje také Ford, který pro svůj sportovně laděný model Ford Focus ST (dodáván je přitom pouze s pětidveřovými karoseriemi…) uvádí systém Sound Composer. Ten má zvukovodem propojovat prostor pro cestující s motorovým prostorem a v případě razantní akcelerace až zdvojnásobit zvuk pohonné jednotky. Zvukovod má být opatřen elektronicky ovládanou klapkou, díky níž interiér za běžných provozních podmínek zůstane od motoru izolován.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Focus ST je k mání výhradně s pětidveřovými karoseriemi

Připomeňme, že stávající Ford Focus ST je dodáván s karoseriemi pětidveřový hatchback a kombi, přičemž s třídveřovou variantou se zatím vůbec nepočítá. Obě karosářské verze sdílejí pohonnou jednotku v podobě turbodmychadlem přeplňovaného zážehového čtyřválce z řady EcoBoost, jenž při objemu 2,0 l dosahuje výkonu 250 koní (184 kW). Skrze šestistupňovou, manuálně řazenou převodovku jsou poháněna kola přední nápravy.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků