Ford Focus ST dostane přeplňovaný pětiválec

22 komentářů

stepik
8. ledna • 13:44

ta audinka 2,2 turbo 5ti hrnek mela jednu malou nevyhodu: kdyz ses snazil jezdit usporne, tak brala skoro 12 litru, jiz chapes, ze vyvoj jde do predu?

mimochodem k tem predokolkam: mam 54koní na prední nápravě a adhezí zadnej problem...

MT
11. ledna • 9:41

Velký omyl. Najezdil jsem s S6 2,2Turbo s manuálním 6kvaltem skoro 400tis. km. Klidná jízda 8l, ostrá 11, město 13. Průměr za 391 tisíc km dle knihy jízd a poctivě vedené evidence 10,38l. A to na živé quattro s váhou skoro 2 tuny je sakra málo.

X12345678
7. ledna • 11:25

No, mezi námi, nic moc. U Audi už před 20 lety uvedli a následně 15 let vyráběli jedinečný pětiválec 2,2 turbo s podstatně lepšími parametry a u Volva taky tak, jen místo 2,2 to bylo 2,5 a vyrábí ho dodnes. Že by v mateřské síti Fordu neuměli sáhnout k osvědčenému a dobrému motoru od koupené švédské dcerky?

goes
7. ledna • 11:37

jenze pred 15ti lety nebyly emisni limity, pred 15ti lety nebyly ridici sraci atd...

Karizma
7. ledna • 11:33

Vždyť ten pětiválec 2.5T si Ford půjčil od Volva!

goes
7. ledna • 1:13

no vezmem to realne, Alfa ma 184kW na predni naprave a krom sprinu 0-xxxkmh to zvladne v pohode. Jen se mi zda 2.5 Turbo a 165kW malo. Ja vim, ze dalsi model ma mit prez 190kW, ale tech 165kW by zvladl dobre odladeny a nepreplnovany motor taky. Sice bez toho kroutaku a te ploche krivky. Tudiz opet z meho pohledu nic moc.....

Kuba2k
7. ledna • 10:42

Volvo S40 T5 FWD uz s timhle motorem jezdi a problemy s tim nejsou. Tak proc by je mel mit Focus?

mrazik
7. ledna • 9:46

Goes hele prestan mi smata na moji znacku  Ja ti dam nic-moc. Ja verim tomu, ze bude verze s 4x4 a vetsim vykonem.

Radek
7. ledna • 8:19

No nevím, ale 184 kW na přední nápravě už musí být hustý, to se mi ani nechce věřit, že by ta alfa při prudké akceleraci nehrabala.

goes
7. ledna • 8:55

jo to hrabe, obzvlaste, kdyz vypne protikluz a hrabe i na dvojku, jenze to jsou rychlosti, kterymi se jezdi na semaforech, v bezne drsne jizde po okrsce to uz nehrabe...

KC
7. ledna • 9:39

Nevim, ale pod pojmem "bezne drsna jizda na okresce" si predstavuji i rychle projizdeni pomalejsich zatacek, kde Ti da predokolka vsechny sve nevyhody pekne sezrat. Pri akceleraci z tahlejsi zatacky bude jedinou Tvoji brzdou jeji neschopnost prenest vykon na kola, Focus 2,0 takhle hrabe i na trojku na suchu, o mokru nemluve, a to ma 130 PS... Cokoli vyrazne vyse uz je silenost, za rozumny strop pro predni nahon povazuji 150 PS...

Jinak ST vypada moc hezky a urcite to bude skvele GT, ale nikdy ne vic, ach ta koncepce, ta koncepce...

Karizma
7. ledna • 11:29

Ale no tak! Mám 200koňovou předokolku bez ASR a na suché silnici nemám s přenosem výkonu absolutní problém.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Dinar
7. ledna • 12:39

Hranici problémů s efektivním přenosem výkonu na silnici u předokolky vidím tak kolem 230hP. Pak už je většinou jedno jak tvrdě je podvozek nastaven i jak široké jsou gumy. Goesem nejspíš míněná 147 GTA už s využitím max. potenciálu problémy má na kvalitních silnicích někde v horách nad Trentem super, ale např. ze Zlína do Holešova je to o hubu a i na mírně nekvalitní silnici se už takový výkon bez nebezpečí výletu do příkopy využít nedá.

V tom ST bude motor z volva nebo co je to za pětiválec?

Petr Broža
7. ledna • 12:55

Podle všeho je to stejný pětiválec, co používá Volvo; zatím jsou ale dostupné jen kusé informace, takže těžko říct, do jaké míry je upraven atd.

moje
8. ledna • 22:59

vase starosti bych chtel mit,jsou to jenom spekulace AutoExpressu,nakonec to muze mit klidne 4x4 od Land Roveru.Navic nereste jenom 320 Nm /165 kW motoru ale co treba samosvorny diferencial Quaifa?U Fordu asi cekaji as jim tohle dilema pomuzete vyresit,pan Broža zase perli.

Petr Veit
7. ledna • 12:34

Presne tak. Ja mam 190hp na predku a nemam problem. Ne nahodou je ITR povazovano za nejlepsi predokolku na svete

Leonardo Cupranek
7. ledna • 10:58

Ono preci taky zalezi na pneumatikach. Kdyz budes mit na FocusuST pekne siroke 18'' a nebude ti vadit dat treba za jednu kvalitni gumu dvacet litru, tak zcela jiste i s predokolkou preneses na silnici sakra vic vykonu, nez Octavia 1.8T na nejakejch 15'' od Barumu.

Petr
7. ledna • 9:09

No to je jasný, protože na okresce nejezdíš s max. akcelerací. Ale myslím, že zadokoloka je pro tak výkonný motor lepší pohon. Mám na přední nápravě 150 k (bohužel bez ASR), a hrabe mi to dost často, na mokru, nebo když chci prudce vyjet z kolony do druhého pruhu atd. A 250 k musí být sakra rozdíl, to aby se člověk bál šlápnout na plyn.

zdenek
7. ledna • 9:31

Pro takovej motor by bylo nejlepší 4x4, měl jsem 170k zadokolku a je fakt "ideální" když ti ve chvíli kdy zabere turbo na mokru v zatáčce ulítne zadek.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Michal
7. ledna • 9:32

ESP...

Pohon 4x4 bohužel ubírá na agilitě a legraci, je to sice bezpečné, ale není s tím taková zábava.

zdenek
7. ledna • 11:07

Na legraci neubírá, ale na suchým asfaltu musíš mít větší výkon (asi jako STi 195kW) nebo povrch s menší adhezí, já jsem si letos i s jen 85kW imprezou užil na sněhu parádně.

Leonardo Cupranek
7. ledna • 10:55

ESP ale preci take ubira akceleraci! A pri sportovni jizde se ESP stejne musi vypnout! Co to je za sportovni jizdu, kdyz pri akceleraci, nebo treba pri projizdeni zatacky smykem pod plynem ESP pribrzduje jednotliva kola a kdyz je i to malo, tak proste ubere plyn (i kdyz ho zamerne mam az na podlaze)?  To bych rekl, ze je fakt do silneho auta vhodnejsi ctyrkolka. Sice ubere trochu vykonu, tak se holt musi zaject k nejakym tunerum, kteri ho pridaji jeste vice.

Doporučujeme

Články odjinud