Ford Focus ST druhé generace si odbude svou výstavní premiéru na ženevském autosalonu. Stejně jako u minulé generace je i zde ST označení pro ostřejší verzi, která by měla uspokojit sportovně založené řidiče. Zvenku jej poznáte podle malého křídla nad zadním sklem, sníženého podvozku, 18" litých kol a upravených nárazníků. Spodní nasávací otvor se zvětší, zatímco mřížka chladiče bude o něco menší. Interiér doplní hliníkové pedály, kožené provedení řadicí páky a tříramenného volantu a bílé pozadí přístrojů. Nebudou také chybět sportovní sedačky Recaro s polokoženým čalouněním.
Oproti současném „estéčku“ vzroste nejen výkon motoru, ale i jeho objem. Podle AutoExpressu se bude pod kapotou vyhřívat přeplňovaný pětiválec o objemu 2.5 l, výkonu okolo 165 kW a s točivým momentem přes 320 Nm. Na stovku zrychlí Focus ST pod sedm sekund, maximálka bez problému přesáhne 230 km/h. Ti, kdož rádi riskují, ocení standardně dodávaný stabilizační systém. Zatím ovšem není známo, zda bude mít ST pohon všech kol, či zda to bude pouze předokolka. Se 165 kW výkonu by v takovém případě mohla mít trochu problémy s přenosem síly na silnici.
Poznámka: Focus RS by měl mít údajně stejný motor, ale naladěn na 191 kW (260 k).
Tip: Článek o dalších plánech Fordu do budoucna
Starší špionážní fotografie
Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.
Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně. Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.
Nová generace • Ford Focus ST • Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT • Hybridní verze • 2.0 TDCi vs. 2.3 EcoBoost