Ford Focus ST dostane přeplňovaný pětiválec

Ford Focus ST druhé generace si odbude svou výstavní premiéru na ženevském autosalonu. Stejně jako u minulé generace je i zde ST označení pro ostřejší verzi, která by měla uspokojit sportovně založené řidiče. Zvenku jej poznáte podle malého křídla nad zadním sklem, sníženého podvozku, 18" litých kol a upravených nárazníků. Spodní nasávací otvor se zvětší, zatímco mřížka chladiče bude o něco menší. Interiér doplní hliníkové pedály, kožené provedení řadicí páky a tříramenného volantu a bílé pozadí přístrojů. Nebudou také chybět sportovní sedačky Recaro s polokoženým čalouněním.

Oproti současném „estéčku“ vzroste nejen výkon motoru, ale i jeho objem. Podle AutoExpressu se bude pod kapotou vyhřívat přeplňovaný pětiválec o objemu 2.5 l, výkonu okolo 165 kW a s točivým momentem přes 320 Nm. Na stovku zrychlí Focus ST pod sedm sekund, maximálka bez problému přesáhne 230 km/h. Ti, kdož rádi riskují, ocení standardně dodávaný stabilizační systém. Zatím ovšem není známo, zda bude mít ST pohon všech kol, či zda to bude pouze předokolka. Se 165 kW výkonu by v takovém případě mohla mít trochu problémy s přenosem síly na silnici. 

Poznámka: Focus RS by měl mít údajně stejný motor, ale naladěn na 191 kW (260 k).

Tip: Článek o dalších plánech Fordu do budoucna

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Starší špionážní fotografie 

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků