Ford Focus ST dostane přeplňovaný pětiválec

Ford Focus ST druhé generace si odbude svou výstavní premiéru na ženevském autosalonu. Stejně jako u minulé generace je i zde ST označení pro ostřejší verzi, která by měla uspokojit sportovně založené řidiče. Zvenku jej poznáte podle malého křídla nad zadním sklem, sníženého podvozku, 18" litých kol a upravených nárazníků. Spodní nasávací otvor se zvětší, zatímco mřížka chladiče bude o něco menší. Interiér doplní hliníkové pedály, kožené provedení řadicí páky a tříramenného volantu a bílé pozadí přístrojů. Nebudou také chybět sportovní sedačky Recaro s polokoženým čalouněním.

Oproti současném „estéčku“ vzroste nejen výkon motoru, ale i jeho objem. Podle AutoExpressu se bude pod kapotou vyhřívat přeplňovaný pětiválec o objemu 2.5 l, výkonu okolo 165 kW a s točivým momentem přes 320 Nm. Na stovku zrychlí Focus ST pod sedm sekund, maximálka bez problému přesáhne 230 km/h. Ti, kdož rádi riskují, ocení standardně dodávaný stabilizační systém. Zatím ovšem není známo, zda bude mít ST pohon všech kol, či zda to bude pouze předokolka. Se 165 kW výkonu by v takovém případě mohla mít trochu problémy s přenosem síly na silnici. 

Poznámka: Focus RS by měl mít údajně stejný motor, ale naladěn na 191 kW (260 k).

Tip: Článek o dalších plánech Fordu do budoucna

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Starší špionážní fotografie 

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků