Ford Focus ST oficiálně: Je libo 280 benzinových, nebo 190 naftových koní?

Již od uvedení nového Fordu Focus vyhlížíme ostrou verzi a nyní je konečně tady. Co všechno si veze ostré české Auto roku do boje s ostatními kompakty?

Spojení Fordu a divize Performance opět vyústilo v ostrou verzi Focusu, která bude k mání jako pětidveřový hatchback i jako rodinné kombi. Konkurenta tak nedostanou jen obyčejné hot-hatche, ale i ostré kombíky, například od Seatu nebo Volkswagenu.

Zvenku jej poznáte podle decentních doplňků a velkých litých kol. Na první pohled je vidět lehce pozměněná architektura přední masky, která je téměř shodná s tou z nejvyšší výbavy Vignale. Opomenout nemohu ani dvojici koncovek výfuku a zadním křídlem protaženou boční siluetu. Příplatkový balíček Performance pak nabídne i červené brzdové třmeny. V interiéru poznáte ostrou verzi především díky sportovním sedačkám Recaro a sportovnímu volantu.

Ford Mustang Shelby GT500 oficiálně: Má přes 700 koní a pouze automat

Ford Mustang Shelby GT500 oficiálně: Má přes 700 koní a pouze automat

Nový Focus ST si propůjčuje některé prvky od Mustangu a supersportu GT. Z GT pochází například technologie Anti-lag, která drží otáčky turba a plnící tlak, i pokud nemáte sešlápnutý plyn. To znamená, že můžete akcelerovat bez prodlevy turba. Z Mustangu zase pochází systém automatických meziplynů.

Jako první Focus s pohonem předních kol dostane elektronicky řízený samosvorný diferenciál eLSD. Na výběr bude z několika režimů: Normal, Sport, Wet/Slippery, a také Track, který bude k mání v již zmíněném příplatkovém paketu Performance.

S vývojem Fordu Focus kombi pomáhal i tento mazel. Čím přispěl?

S vývojem Fordu Focus kombi pomáhal i tento mazel. Čím přispěl?

Odezva řízení má být o 15 % lepší než u obyčejného Focusu a ve výsledku nejlepší ze všech Fordů vůbec. Verze ST zahrnuje aktivní podvozek CCD, který propočítává a reaguje každé 2 milisekundy. Společně s elektronicky řízeným diferenciálem mají tvořit super dvojku, která vám vykouzlí rohlík na obličeji. Alespoň tak to tvrdí Ford.

Čtyřválcový EcoBoost o objemu 2,3 litru má původ ve Focusu RS minulé generace a Mustangu. Divize Performance opět skvěle zafungovala a výsledkem je nejvýkonnější Focus ST všech dob. To znamená 280 koní a 420 N.m. Mustang má tak pořád pár kW náskok. Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou pouhých šesti sekund.

Ford vyřešil jeden z častých problémů lidstva. Díky systému vedení v pruzích

Ford vyřešil jeden z častých problémů lidstva. Díky systému vedení v pruzích

Zážehovému motoru bude opět sekundovat i ostřejší diesel. ST verze vychází z přeplňovaného dvoulitru EcoBlue a produkuje výkon 141 kW (190 koní) s točivým momentem 400 N.m. Silnější diesel v modelu Focus zatím nikdy nebyl. Oproti benzínové verzi ale nenabídne samosvorný diferenciál. Namísto toho bude vybaven vektorováním točivého momentu. Motory se standardně párují se 6stupňovou manuální převodovkou, ale k mání je i 7stupňový automat.

Ostrý Focus se začne prodávat v létě. Ceny zatím neznáme, budou ale samozřejmě konkurenceschopné. Očekávejte prostě další ostrý hatchback v základu pod milion korun, který rozhodně stojí za zvážení.

 
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

dnes | Jan Mička | 50 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

včera | Miro Mihálik | 47 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků