Ford Focus ST oficiálně: Je libo 280 benzinových, nebo 190 naftových koní?

Již od uvedení nového Fordu Focus vyhlížíme ostrou verzi a nyní je konečně tady. Co všechno si veze ostré české Auto roku do boje s ostatními kompakty?

Spojení Fordu a divize Performance opět vyústilo v ostrou verzi Focusu, která bude k mání jako pětidveřový hatchback i jako rodinné kombi. Konkurenta tak nedostanou jen obyčejné hot-hatche, ale i ostré kombíky, například od Seatu nebo Volkswagenu.

Zvenku jej poznáte podle decentních doplňků a velkých litých kol. Na první pohled je vidět lehce pozměněná architektura přední masky, která je téměř shodná s tou z nejvyšší výbavy Vignale. Opomenout nemohu ani dvojici koncovek výfuku a zadním křídlem protaženou boční siluetu. Příplatkový balíček Performance pak nabídne i červené brzdové třmeny. V interiéru poznáte ostrou verzi především díky sportovním sedačkám Recaro a sportovnímu volantu.

Ford Mustang Shelby GT500 oficiálně: Má přes 700 koní a pouze automat

Ford Mustang Shelby GT500 oficiálně: Má přes 700 koní a pouze automat

Nový Focus ST si propůjčuje některé prvky od Mustangu a supersportu GT. Z GT pochází například technologie Anti-lag, která drží otáčky turba a plnící tlak, i pokud nemáte sešlápnutý plyn. To znamená, že můžete akcelerovat bez prodlevy turba. Z Mustangu zase pochází systém automatických meziplynů.

Jako první Focus s pohonem předních kol dostane elektronicky řízený samosvorný diferenciál eLSD. Na výběr bude z několika režimů: Normal, Sport, Wet/Slippery, a také Track, který bude k mání v již zmíněném příplatkovém paketu Performance.

S vývojem Fordu Focus kombi pomáhal i tento mazel. Čím přispěl?

S vývojem Fordu Focus kombi pomáhal i tento mazel. Čím přispěl?

Odezva řízení má být o 15 % lepší než u obyčejného Focusu a ve výsledku nejlepší ze všech Fordů vůbec. Verze ST zahrnuje aktivní podvozek CCD, který propočítává a reaguje každé 2 milisekundy. Společně s elektronicky řízeným diferenciálem mají tvořit super dvojku, která vám vykouzlí rohlík na obličeji. Alespoň tak to tvrdí Ford.

Čtyřválcový EcoBoost o objemu 2,3 litru má původ ve Focusu RS minulé generace a Mustangu. Divize Performance opět skvěle zafungovala a výsledkem je nejvýkonnější Focus ST všech dob. To znamená 280 koní a 420 N.m. Mustang má tak pořád pár kW náskok. Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou pouhých šesti sekund.

Ford vyřešil jeden z častých problémů lidstva. Díky systému vedení v pruzích

Ford vyřešil jeden z častých problémů lidstva. Díky systému vedení v pruzích

Zážehovému motoru bude opět sekundovat i ostřejší diesel. ST verze vychází z přeplňovaného dvoulitru EcoBlue a produkuje výkon 141 kW (190 koní) s točivým momentem 400 N.m. Silnější diesel v modelu Focus zatím nikdy nebyl. Oproti benzínové verzi ale nenabídne samosvorný diferenciál. Namísto toho bude vybaven vektorováním točivého momentu. Motory se standardně párují se 6stupňovou manuální převodovkou, ale k mání je i 7stupňový automat.

Ostrý Focus se začne prodávat v létě. Ceny zatím neznáme, budou ale samozřejmě konkurenceschopné. Očekávejte prostě další ostrý hatchback v základu pod milion korun, který rozhodně stojí za zvážení.

 

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
Dacia Duster na LPG vládne všem. Byl o ni největší zájem, porazila i novou Octavii

Nejčtenější testy roku 2020

Nikde není psáno, že největší zájem musí být o pecky za miliony. Letos to v redakčních testech všem nandala Dacia Duster na LPG!

19.  1.  2021 | Jan Mička | 158 příspěvků
TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 57 příspěvků