Ford Focus ST oficiálně: Je libo 280 benzinových, nebo 190 naftových koní?

Již od uvedení nového Fordu Focus vyhlížíme ostrou verzi a nyní je konečně tady. Co všechno si veze ostré české Auto roku do boje s ostatními kompakty?

Spojení Fordu a divize Performance opět vyústilo v ostrou verzi Focusu, která bude k mání jako pětidveřový hatchback i jako rodinné kombi. Konkurenta tak nedostanou jen obyčejné hot-hatche, ale i ostré kombíky, například od Seatu nebo Volkswagenu.

Zvenku jej poznáte podle decentních doplňků a velkých litých kol. Na první pohled je vidět lehce pozměněná architektura přední masky, která je téměř shodná s tou z nejvyšší výbavy Vignale. Opomenout nemohu ani dvojici koncovek výfuku a zadním křídlem protaženou boční siluetu. Příplatkový balíček Performance pak nabídne i červené brzdové třmeny. V interiéru poznáte ostrou verzi především díky sportovním sedačkám Recaro a sportovnímu volantu.

Ford Mustang Shelby GT500 oficiálně: Má přes 700 koní a pouze automat

Ford Mustang Shelby GT500 oficiálně: Má přes 700 koní a pouze automat

Nový Focus ST si propůjčuje některé prvky od Mustangu a supersportu GT. Z GT pochází například technologie Anti-lag, která drží otáčky turba a plnící tlak, i pokud nemáte sešlápnutý plyn. To znamená, že můžete akcelerovat bez prodlevy turba. Z Mustangu zase pochází systém automatických meziplynů.

Jako první Focus s pohonem předních kol dostane elektronicky řízený samosvorný diferenciál eLSD. Na výběr bude z několika režimů: Normal, Sport, Wet/Slippery, a také Track, který bude k mání v již zmíněném příplatkovém paketu Performance.

S vývojem Fordu Focus kombi pomáhal i tento mazel. Čím přispěl?

S vývojem Fordu Focus kombi pomáhal i tento mazel. Čím přispěl?

Odezva řízení má být o 15 % lepší než u obyčejného Focusu a ve výsledku nejlepší ze všech Fordů vůbec. Verze ST zahrnuje aktivní podvozek CCD, který propočítává a reaguje každé 2 milisekundy. Společně s elektronicky řízeným diferenciálem mají tvořit super dvojku, která vám vykouzlí rohlík na obličeji. Alespoň tak to tvrdí Ford.

Čtyřválcový EcoBoost o objemu 2,3 litru má původ ve Focusu RS minulé generace a Mustangu. Divize Performance opět skvěle zafungovala a výsledkem je nejvýkonnější Focus ST všech dob. To znamená 280 koní a 420 N.m. Mustang má tak pořád pár kW náskok. Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou pouhých šesti sekund.

Ford vyřešil jeden z častých problémů lidstva. Díky systému vedení v pruzích

Ford vyřešil jeden z častých problémů lidstva. Díky systému vedení v pruzích

Zážehovému motoru bude opět sekundovat i ostřejší diesel. ST verze vychází z přeplňovaného dvoulitru EcoBlue a produkuje výkon 141 kW (190 koní) s točivým momentem 400 N.m. Silnější diesel v modelu Focus zatím nikdy nebyl. Oproti benzínové verzi ale nenabídne samosvorný diferenciál. Namísto toho bude vybaven vektorováním točivého momentu. Motory se standardně párují se 6stupňovou manuální převodovkou, ale k mání je i 7stupňový automat.

Ostrý Focus se začne prodávat v létě. Ceny zatím neznáme, budou ale samozřejmě konkurenceschopné. Očekávejte prostě další ostrý hatchback v základu pod milion korun, který rozhodně stojí za zvážení.

 
Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

včera | Vladimír Kadera | 24 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků